Inte då! Det är väl bra med många svarnilam skrev:Miar70, det är jag som är så långsam
Kram!
Det behövs inte så mångamene skrev:Varför finns det så få direktiv för hur man ska göra på dagarna?
Ska det talas om plikt, så är plikten snarare att lugna barnet där det ligger - grundbulten i SHN - i stället för att vidmakthålla överlevnadsångesten och bekräfta, gång på gång, för lilla barnet att sängen är en livsfarlig plats (vilket ju är lögn dessutom) och att "vargen" - de vilda djuren, livsfaran - kommer och tar barnet vilket ögonblick som helst, om inte mamma / pappa agerar levande sköld.Humlan86 skrev:Om ditt barn gråter i 20 minuter är det din plikt som vuxen att ta upp ditt barn och trösta det.
När du läst (och läst igen, och igen O:) ) förstår du att det vore just vad som skulle sabotera bygget av säkerhet: att "ta upp honom i ett nafs". Du skulle cementera överlevnadsångesten i stället för att eliminera den. Du skulle till svar på hans frågor - "Kommer vargen och tar mig nu?" - svara alldeles åt skogen fel (och som sagt, osant dessutom): "Ja, det gör den! Den är här vilket ögonblick som helst! Vi måste genast sätta dig i säkerhet! Här kan du absolut inte ligga!"mene skrev:Jag personligen tycker att det är jobbigt bara han knystar till och vill ta upp honom i ett nafs men lyckas så klart hejda mig.
Bra, bra =D>mene skrev:Jag som som blev en fegis och rädd för att göra fel såg till att peppa mig och försökte verkligen att verka säker (och kände mig nog också säker!
Det är absolut INTE det han vill, tro mig!mene skrev: Jag tänkte där när han grät att jag kan offra mina nätter och ligga och amma varje kvart bara han är nöjd
MalinKan ju bara berätta att under en kurvecka uppe i Gastsjön filmade vi Mr W när han lades natt 3, vi som stod på utsidan kunde höra '"skrik" som jag då tolkade som missnöjt,
sen såg vi filmen inte ett öga var torrt, det var glädjetårar, på filmen ser vi hur en liten kille låter för han kan inte hitta en sovställnig som passar OCH snuttefilten hamnade ju snett och kudden.........och sen kan han inte somna på direkten, mycket skall fixas innan man hittar den sköna sovställningen
Skrattar ni härligt innan läggning och barnen gnyr lite så skulle jag göra husljud, släppa överkoncentrationen som det så lätt blir, ge en ramsa när det verkligen behövs för att inte störa, de vet ju att de ska sova fast det tar bara lite tiiid.