Ja, det kan funka ibland med henne sittandes emot mig. Tyvärr blir hon ofta så frustrerad då hon vill fortsätta äta, jag stör henne trots att jag försöker vänta ut tills hon ätit färdigt. Hon hade behövt avbryta för rap ibland men det är svårt, hon blir så ledsen då. Och på nätterna väcker jag henne när jag tar upp henne mot axeln
Inatt var tuff

. Jag väckte henne som jag skrev igår efter ca 20 min vid 18.15. Sedan var hon vaken tills 20 ungefär. Hon vaknade dock igen vid 21 och ville ha mera mat. Sedan vaknade hon vid 23 då jag ammade. Hon vaknade när jag lade ner henne i sängen gång på gång. Rapningen väckte henne, jag blev smått knäckt till slut då jag var helt slutkörd hela dagen igår och hade sett fram emot lite sömn. Jag gjorde alla fel man kan göra

Tände till och med lampan

Men det gjorde faktiskt susen, hon lugnade sig (när hon såg vart hon var?)och tog sedan nappen för att lugnt somna. Annars skriker hon och suger frenetiskt på händerna, kastar huvudet från ena sidan till den andra tills hon får komma upp och snutta.
Detta tog 2 timmar. Jag blir så uppgiven och ledsen på mig själv. Att jag ej kan få henne till ro utan att ha mitt bröst som napp. Att jag meckar så mycket med henne så hon absolut inte kan somna

Hungrig tror jag inte hon är men kanske ändå? Det känns som hon ätit rejält mycket innan. Hon somnar ju gott i famnen, det är när jag lägger ner henne som hon blir ledsen...Vid 1 somnade hon alltså. Sedan kunde inte jag sova men det är ju en annan femma. Sedan var det dags igen vid 3.30. Då gick det ganska bra, hon somnade efter 4. Men sedan vaknade hon 5.30, jätteledsen och inget lugnande förutom mat. Hon somnade en liten stund på en kudde brevid mig. Hon lät lite täppt i näsan så jag la henne på sidan i högläge. Men hon vaknade ganska snart igen. Och då var det morgon.
Dessa struliga nätter och tidiga uppvak leder ju till att hela dagen blir upp och ner. Hon blir för trött för att orka med helt enkelt.
Hon somnade vid 8 och jag tänkte väcka henne nu vid 10. Sedan sova igen mellan 12-14. Risken e dock att hon ej orkar två timmar om jag väcker henne nu. Vi får se. Vill gärna få in rutinen att hon sover sista luren mellan 16-17.30 så att det blir naturligt med sova för natten vid 19.30-20.
Har inte fått ordning på mitt larm än så har ej provat magläge. Vet ej vad jag gör för fel men det larmar så något är det (Babysense2). Skall kolla upp det under dagen.
Nu skall jag väcka lilla skruttan. Som mitt i natten, mitt i allt jobbigt ändå ler mot sin trötta mamma som ler tillbaka fast hon vet att på natten händer ingenting, alla sover som grisar, i mörkret...Inga mammor som tänder lampor, vyssjar och meckar, lägger barnet i sängen , tar upp barnet från sängen som en liten jojo

Såklart att sängen verkar farlig

Stolt mamma till Pojke 041211 Flicka 081112 född genom planerat kejsarsnitt 10 dagar innan BF