Kram Emma
tidiga morgnar
Det här reder ni snabbt ut, ingen skada skedd! Det kommer komma dagar när allt inte går som tänkt, men det går snabbt att rätta till. Jag vet hur det känns, man tror att allt ska vara förstört för de fick börja äta 10 min för sent
men så skört är det inte. En gång är ingen gång. Nya tag nästa dygn. Men det är bra att ni vårdar detta nyvunna på ett så fint sätt!
Kram Emma
Kram Emma
Tack för tröst
Ja. en gång är ingen gång. Nya tag imorgon (utan barnvakt
)
Middagsvilan så vaknade han i 45min skarven men som tur somnade han snabbt om efter en ramsa.
La honom för en stund sen för natten och nu ska jag själv lägga mej i sängen och koppla av och glömma denna dag. Blä. Tror både jag och Valter steg upp med fel fot imårse..måste stiga upp med andra foten imorgon mårn
Godnatt (här i Fin är ju kl. 19.40 nu och JO jag ska ta natt nu
:D och JO, jag har pensionärstider nuförtiden. Sova är skönt
:D )
/Mia
Ja. en gång är ingen gång. Nya tag imorgon (utan barnvakt
Middagsvilan så vaknade han i 45min skarven men som tur somnade han snabbt om efter en ramsa.
La honom för en stund sen för natten och nu ska jag själv lägga mej i sängen och koppla av och glömma denna dag. Blä. Tror både jag och Valter steg upp med fel fot imårse..måste stiga upp med andra foten imorgon mårn
Godnatt (här i Fin är ju kl. 19.40 nu och JO jag ska ta natt nu
/Mia
V 080808
kurad Dec -08
L 240615
L 240615
Hej
Suck, börjar bli redigt trött på dessa mårnar nu :/ Känns inte som om det nånsin skulle bli mårn först kl.7 här. Tror ni det skulle hjälpa oss att lägga natten lite senare än 19.30? Fast jag vet inte hur jag skulle göra då för att hålla honom uppe till senare än det heller. DÅ redan är han ju såå trött.
Som det ser ut nå är han ju trött hela tiden nästan!Åtm. sista halvtimmen förrän kommande lur så är han trött.
Imårn vaknade han visserligen först 5.45 men då var han vaken ända till morgonen kl.7. Det resulterar ju i att det blir låååångt till första luren.
Eller är det bäst att köra med de tider vi har och bara vara envis med morgonen.
Vårt schema (skrev det tidigare i tråden men repeterar)
7 Morgon+Mjölk
8 Gröt
9-9.45 Lur1
11 Lunch
12-14 Lur2
14 Mellis
16-16.45 Lur3
18.30 Bad+kvällsrutiner
19 Kvällsmål
19.30 Gonatt
/Mia
Suck, börjar bli redigt trött på dessa mårnar nu :/ Känns inte som om det nånsin skulle bli mårn först kl.7 här. Tror ni det skulle hjälpa oss att lägga natten lite senare än 19.30? Fast jag vet inte hur jag skulle göra då för att hålla honom uppe till senare än det heller. DÅ redan är han ju såå trött.
Som det ser ut nå är han ju trött hela tiden nästan!Åtm. sista halvtimmen förrän kommande lur så är han trött.
Imårn vaknade han visserligen först 5.45 men då var han vaken ända till morgonen kl.7. Det resulterar ju i att det blir låååångt till första luren.
Eller är det bäst att köra med de tider vi har och bara vara envis med morgonen.
Vårt schema (skrev det tidigare i tråden men repeterar)
7 Morgon+Mjölk
8 Gröt
9-9.45 Lur1
11 Lunch
12-14 Lur2
14 Mellis
16-16.45 Lur3
18.30 Bad+kvällsrutiner
19 Kvällsmål
19.30 Gonatt
/Mia
V 080808
kurad Dec -08
L 240615
L 240615
Ok. Värt ett försök iallafall! Om inte jag får till det ikväll (vi e bortbjudna) så imorgonkväll blir det läggning kl.19 så ser vi hur det blir
Visserligen hade vi natt först kl.20 och då funkade ju inte mårnarna heller. Vi fick tipset att lägga tidigare just för att det kunde hjälpa mårnarna. Därav natt nu 19.30. Tyvärr gjorde det inte det. Men vi försöker pånytt!
/Mia
Visserligen hade vi natt först kl.20 och då funkade ju inte mårnarna heller. Vi fick tipset att lägga tidigare just för att det kunde hjälpa mårnarna. Därav natt nu 19.30. Tyvärr gjorde det inte det. Men vi försöker pånytt!
/Mia
V 080808
kurad Dec -08
L 240615
L 240615
Igårväll ännu la vi honom kl.19.30 men ikväl blir det kl.19.
Han sov ända till kl.6 imårse. SKöööönt!
Efter det var det ca.30mins prat (alltså han är nöjd) men så började han skrika upp sej. Det han nu börjat med (3senaste nätterna) är att svänga till ryggen. Han KAN svänga från rygg till mage, men jag tror inte att han kommer på det på morgonsidan när han väl vänt sej. Känns som om han inte får sömn sedan på ryggen. Han har ju oxå sparkat bort täcket. Imårse när han då började skrika upp sej misstänkte jag att han hade vänt sej så jag gick in och skulle vända på honom. Detta var ju INGET vidare. Genast jag svängde på honom så började han svänga tillbaka på rygg och han blev BARA argare av att jag var in i rummet och han inte fick komma upp. Så det behöver jag ju inte prova på nytt
Nåja. han skrek verkligen upp sej sedan de sista 20min av sovtiden. Lät klockan ringa när han drog efter andan för att börja pånytt. Känns tråkit när natten ändå gick bra att morgonen sedan blir lite dålig.. och att man inte får väcka honom. Han får väl liksom en negativ upplevelse av morgonens skrik.
När man gör så att man låter klockan ringa när han e tyst en liten liten stund, får han inte uppfattningen av att om han skriker tillräckligt länge så ringer klockan och nån kommer in?? Nåja,såg ingen annan lösning heller. :/
/Mia
Han sov ända till kl.6 imårse. SKöööönt!
När man gör så att man låter klockan ringa när han e tyst en liten liten stund, får han inte uppfattningen av att om han skriker tillräckligt länge så ringer klockan och nån kommer in?? Nåja,såg ingen annan lösning heller. :/
/Mia
V 080808
kurad Dec -08
L 240615
L 240615
Aha. ska läsa om det. Tack för tipset! 
Igår kväll la jag sonen då kl.19. Han somnade i vanlig ordning och vaknade första gången kl.3.50! Det är mycket länge sen han vaknat så tidigt. Han fick en ramsa och sedan efter en lång stund av prat så somnade han om till kl.6. Då pratade han ca.30min men efter det var det högljudd klagan som gällde och inget diskande eller Mozart i världen fick nån stopp på det. Sambon väckte först kl.7 ändå. Själv höll jag på att gå upp i limningarna. Killen låg raklång tvärs över sängen med fötterna stickande ut mellan spjälorna. TROTS spjälskydd! Fattar inte att han kan böka omkring sådär i sängen då han inte rör sig så där på dagen.
Nu funderar jag iallafall.. ÄR det faktsikt så att det inte lönar sej att skjuta upp sovdags till kl.20 trots allt? Eller är det för tidigt att utvärdera nåt med lägg. kl.19 ? Måste man prova några kvällar för att se om det hjälper morgonen med tidigare läggning?? Mitt förnuft säger ju att om man lägger senare så sover han längre. Men mitt förnuft med barnavård är inget att lita på
fick ju det bevisat när sonen tillslut aldrig sov mer än 1h i sträck på natten.
Så jag får väl nog förlita mej mera till er kunskap 
Kram
Mia
Igår kväll la jag sonen då kl.19. Han somnade i vanlig ordning och vaknade första gången kl.3.50! Det är mycket länge sen han vaknat så tidigt. Han fick en ramsa och sedan efter en lång stund av prat så somnade han om till kl.6. Då pratade han ca.30min men efter det var det högljudd klagan som gällde och inget diskande eller Mozart i världen fick nån stopp på det. Sambon väckte först kl.7 ändå. Själv höll jag på att gå upp i limningarna. Killen låg raklång tvärs över sängen med fötterna stickande ut mellan spjälorna. TROTS spjälskydd! Fattar inte att han kan böka omkring sådär i sängen då han inte rör sig så där på dagen.
Nu funderar jag iallafall.. ÄR det faktsikt så att det inte lönar sej att skjuta upp sovdags till kl.20 trots allt? Eller är det för tidigt att utvärdera nåt med lägg. kl.19 ? Måste man prova några kvällar för att se om det hjälper morgonen med tidigare läggning?? Mitt förnuft säger ju att om man lägger senare så sover han längre. Men mitt förnuft med barnavård är inget att lita på
Kram
Mia
V 080808
kurad Dec -08
L 240615
L 240615
-
ilindstrom
Hej! Tvärtemot vad man tror så är det ofta så att de sover länger ju TIDIGARE man lägger dem. Så taktiken att lägga senare funkar oftast inte. Alla förändringar man gör ska man helst ge minst en vekca, sedan kan man utvärdera. Och tidiga morgnar kan vara ett problem längre än så utan att det för delen är något fel med schemat.
Kram Emma
Kram Emma
-
ilindstrom
Hej
Ok.. ska väl köra då 1v. med kl.19... Igår kväll la jag killen först kl.20 för att testa hur det skulle bli. Ingen hit. Han vaknade kl.3 redan och busade runt i sängen tydligen för ingen ro fick han. Dock ingen högljudd klagan. Nästa gång blev kl.4tiden. Länge höll han på och jag misstänkte att han låg på rygg men var ju inte säker. Jag gick in och där låg han på rygg och med huvudet i fotändan, utan täcke. Jag flyttade på honom även om han strätade emot att bli lagd på mage. Nåja. han somnade sen såsmåningom. 6.20 var följande uppvak då han nöjt pratade i ca.30min. Gjorde morgon 6.50. Känns som om han varit vaken MYCKET inatt och vakna kl.3. VAD var DET fråga om.
SUck.. hoppas jag inte nu spoilerat hans ändå RELATIVT goda sömnvanor, genom att frångå schema 2dar :S
/Mia
Ok.. ska väl köra då 1v. med kl.19... Igår kväll la jag killen först kl.20 för att testa hur det skulle bli. Ingen hit. Han vaknade kl.3 redan och busade runt i sängen tydligen för ingen ro fick han. Dock ingen högljudd klagan. Nästa gång blev kl.4tiden. Länge höll han på och jag misstänkte att han låg på rygg men var ju inte säker. Jag gick in och där låg han på rygg och med huvudet i fotändan, utan täcke. Jag flyttade på honom även om han strätade emot att bli lagd på mage. Nåja. han somnade sen såsmåningom. 6.20 var följande uppvak då han nöjt pratade i ca.30min. Gjorde morgon 6.50. Känns som om han varit vaken MYCKET inatt och vakna kl.3. VAD var DET fråga om.
SUck.. hoppas jag inte nu spoilerat hans ändå RELATIVT goda sömnvanor, genom att frångå schema 2dar :S
/Mia
V 080808
kurad Dec -08
L 240615
L 240615