Håller på att införa standardmodellen med lille Vilgot men det lyckas inte bra då han är vaken på nätterna

Han blev tre veckor igår så han är ju inte gammal ännu och det är ju smekmånaden som har gällt så jag har avvaktat och gett honom så mycket mat som möjligt och hoppats att det ska rätta till sig med nätterna och att man får ca två uppvak med ca tre timmars mellanrum men den här lilla herren vill äta långa pass på natten och när han väl somnar så vaknar han ofta efter 45 minuter och max efter 1,5 timme. Jag införde standardmodellen med hans storasyster från start och det fungerade jätte bra men denna gången vill det sig inte riktigt och jag skulle gärna ta emot lite feedback

Dagarna fungerar bra även om det inte blir riktigt samma tid som jag kunde ägna åt amningen då storasyster har blivit mycktet avundsjuk när lillebror sitter vid bröstet

Att få en lillebror har varit jobbigt för henne och hon har fått riktiga sammanbrott men om detta skulle jag kunna skriva ett eget inlägg.
Vilgot vill bara äta hela nätterna och är jätte svår att söva. Han är pigg helt enkelt och jag vill ju verkigen vända dygnet. På dagarna har han därför fått fyra till fem stora mål och varit vaken minst 1,5 timme per gång. Ofta har det även blivit två timmar åt gången. Undrar nu hur man bäst styr upp detta så nätterna bli bra för oss alla. Vilgot var liten när han föddes och vägde bara 2495 gram och har nu redan gått upp till 3300 gram så det har varit en bra viktuppgång och kanske måste han äta extra mycket då han var så liten
På natten har vi mörkt och tyst men detta verkar inte heller hjälpa. Han vill helt enkelt ligga vid bröstet och jag är lite orolig att vi ska hamna i något "snutträsk". Han ligger på mage med larm. Min spontana tanke av att han vaknar så ofta och inte går att buffa till sömns vid tidiga uppvak är att han ju måste vara hungrig. Men han ligger ju vid bröstet så länge och äter eller får han inte i sig tillräckligt av bröstmjölken
Funderar lite över om följande vad gäller nattsömnen:

Ska jag öka vakentiden på dagen med 2 timmar nu och införa den passiva sociala delaktigheten där han ska somna själv och inte av maten.

Ska jag övergå mer till buffande och inte låta honom äta så länge på natten (bryta när han ätit en timme).

Kan det vara så att han inte blir mätt på min bröstmjölk så att han ska få tillägg på natten.
Vill verkligen bryta denna nattvakan nu