Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Här är d sura miner :cry: Jag VEEET - släng ut vågen... Vägde mig i morse (skulle gjort det förra veckan men har glömt varenda morgon) Det stod helt still... Och jag har inte gjort ett endaste avsteg!!! Så jag tjurade ihop, idag blev det middag på frasses, hamburgare utan bröd men med förbjudna "chilicheesegrunkor" :oops:

Får väl lägga av med ostrullar/chokladruta till kvällsfikat då... Har ni något annat tips på "kvälls-snacks"? Frukt är jag toksugen på (de ligger i fruktskålen på bänken och blänger på mig) men....

Oj vilken klagosång! Det positiva är väl att jag tog mig ut på promenad TVÅ dagar förra veckan :lol:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fjällan, jag var också väldigt tveksam till våginköp, men jag inser att det ÄR ett bra verktyg, förutom måttbandet, om man vill gå ner i vikt.
Det viktiga är att inte missbruka den (som jag gjorde tidigare...) och väga sig mer än en gång i veckan.
Så vi har vår våg högt uppe på ett köksskåp förutom på torsdagar då den får komma fram :D Jag VET att om vi haft den framme i badrummet eller så hade jag inte kunnat låta bli den.
Den här köpte vi, billig och bra, eftersom jag inte är intresserad mer än av vikten, rätt o slätt!
:arrow: http://www.siba.se/Products/Product.aspx?id=1999129

Och jag har nog sett dina framsteg i träningstråden, bravo!!!
Jag skulle också vilja skriva där, men törs inte :shock: och det beror inte på att jag är rädd för alla sportisar där, utan på att jag de båda år jag börjat skriva i den blivit sjuk fortare än man kan säga träna!
Så vidskeplig som jag är törs jag inte nu :roll: utan skriver i en egen liten bok jag har vid datorn. Men jag är där i anden 8) ...

Lingontuva - platåer :roll: suck... Inte roliga men nödvändiga, tror jag, för kroppen måste liksom få stabilisera sig lite emellanåt. Och kanske är det lite pms inblandat, åtminstone jag samlar på mig massor med vätska då.
Och HEJA promenaderna, nu blir det bara mer och mer ju mer vår som kommer, eller hur?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Ja du Mia, d där med platåer...jag vet inte, d känns som att jag hamnat på en enda stor platå?! 1 kilo har jag ju bara tappat! (d jag tappat före jul är ju tillbaka) Och d kan ju inte vara en platå mellan varje kilo för då blir jag galen :evil:

Men nu är jag peppad igen! Annica Dahlqvists och Airams alldeles färska LCHF-kokbok ramlade ner i brevlådan idag! OJOJ så mycket gott d fanns där!
Vet inte riktigt var jag ska börja :lol:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:D

platåer, hur lång platå jag nyligen haft är det någon som vill veta det...?

:roll:

våg...
jag fegade ur.

Sa åt Fjällfar att beställa en i samma veva som nya hårddisken

:wink:

/Fjällmor
Lua

Inlägg av Lua »

Och jag har också fått kokboken! Vad fin den är :heart: Jag är sjuk i influensa men blev genast lite piggare med hjälp av boken (och lite Alvedon då :wink: )

Kram Lua. :heart:
kiki

Inlägg av kiki »

Lua skrev:Och jag har också fått kokboken! Vad fin den är :heart: Jag är sjuk i influensa men blev genast lite piggare med hjälp av boken (och lite Alvedon då :wink: )

Kram Lua. :heart:

Men varför kommer inte min :?: :cry: :cry: :cry:

Nu åker jag till gotland och kommer inte att få läsa den förrän tidigast nästa onsdag :cry:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Den är hur fin som helst ju! Igår testades ostsalladen som tillbehör till köttfärslimpa *mums* och idag pannkakan och det smakade ju nästan precis som vanlig pannkaka!
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Snälla lingontuva, dela med dig av några recept, jag är sååååå avis, jag har idetorka här hemma! [-o<
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

TorsMamma skrev:Snälla lingontuva, dela med dig av några recept, jag är sååååå avis, jag har idetorka här hemma! [-o<
Airams matblogg har rätt mycket :wink:

http://airamsmat.webblogg.se/

(och så har jag ett nytt muffinsexperiment från idag, only for You Torsmamma ;-) )

/Fjällmor
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Fjällfolket skrev:
TorsMamma skrev:Snälla lingontuva, dela med dig av några recept, jag är sååååå avis, jag har idetorka här hemma! [-o<
Airams matblogg har rätt mycket :wink:

http://airamsmat.webblogg.se/

(och så har jag ett nytt muffinsexperiment från idag, only for You Torsmamma ;-) )

/Fjällmor
Ja, hurra, GE HIT! lägger du det i bloggen???? Va, va, va???? :P
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ligger redan i bloggen, mjölfri och sockerfri...

:wink:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Jag har börjat med att lägga in en del recept på min blogg, under knappen "start". Inget bra upplägg men d får duga så länge. D är både
LCHF-recept och helt vanliga recept som funkar bra för lchf-are! Inte så
många ännu men d blir mer vartefter!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Veras favvo just nu är miniköttbullar. Vi gör köttbullar på nötfärs, kryddor och ägg. Rullar ca 2 cm stora bullar och steker i massa smör. Grädde på i några minuter i slutetom man vill ha sås till. Supergott!

I måndags gjorde vi rullar av lövbiff - en skiva lövbiff med vanlig hyvlad ost och ett blad vitkål på. Rulla ihop och sätt ihop med tandpetare, salt och peppar på, stek i smör runt om, koka färdigt i grädde. Mums!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jag vill också ha Dahlqvist bok! Undras om den finns på bokhandeln eller om den är slut redan?

:D Vägningsrapport: -0,9 kilo. Mycket nöjd. Filip däremot har gått upp ett kilo, och han är inte nöjd :? men jag tror han äter för lite, jag. Han har så ont i sin rygg och äter så starka mediciner så aptiten är noll, och jag tror det är det som spökar.

/LO, de där löfbiffarna lät hur gott som helst, men är vitkålen helt "rå" eller förväller du den innan? Och ligger vitkålen inne i löfbiffarna då?

känner att jag behöver lite fler nya, enkla vardagsrecept!

Ska kolla på vår lilla bokhandel idag!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
duggan

Inlägg av duggan »

När jag läste om den igår så gick jag in hos adlibris.se och beställde kokboken, vad spännande det ska bli, den fanns då inne än så länge iaf! :lol:

Jag hade ju gått ned -7 kg till jul, men gick då upp lite och jag ligger fortfarande stadigt på mina -5kg och det blir nog bra, dom ska bort dom med, har dock fuskat med kolhydrater vid ett flertal tillfällen sedan jul så nu måste jag tighta upp, men kalas är verkligen svåra, och det har varit massa kalas här. Nåja nu har jag tänkt gå ned 5 kg till i rask takt så nu är det bara att kroppen hänger med :wink:

//Malin
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"