Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Nya mamman: Jag vet, träning är en färskvara :?
Och ska man då UT, fast det enda man vill är att vara inomhus blir det ju inte direkt lättare...
Alltså - köp några nya träningsdvd, och träna inne! (Jag vet du tänker på disken, tvätten....men lugn, det är inget som inte kan vänta en ynka timme, eller hur :?: :wink: )
Tänk på oss andra :!: Jag brukar föreställa mig att ni alla står och peppar längst upp i de jobbigaste uppförsbackarna :!: (Där står du med dina nyjobbade snygga armar :!: , låt dem inte försvinna nu....)
Och är det springa du vill, ja då måste du bara ta dig samman :!: Klä dig varmt, bestäm tid och dag, och inget får komma i vägen! Håller med LindaVega, kicken efteråt är ju värt det! Vad NÖJD man är med sig själv när man står där i duschen :!: Efter DET kan man ju roa sig med lite glansiga magasin! :D :wink:
KOM IGEN NU :!: \:D/
Du mår ju inte så bra... :cry: Det är förstås värre :cry: Du verkar kunna mycket om hur du ska sköta den biten, så det är väl "bara" att kämpa på!

Fjällfolket: :D Bra, bra, snart kör du hela :!: Gjorde ju själv aerolates idag, och tryckte "next" förbi pratet. Körde igång, för att efter en stund inse att jag missat uppvärmningen :shock: I och med att även den är krävande, tog jag den efter själva passet istället. Det gick ju det med :lol:

Father A ojoj, din stackare, det lät ju inget vidare med tandrotsoperation :shock: Är det soppa som gäller nu då?
Bra tränat! :D

kvacke Promenader innan frukost varje dag :?: :o Hur gick det? Kom ni iväg till slalombacken?

LO/ Det låter som ett bra upplägg på träning du planerar! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
kvacke

Inlägg av kvacke »

Japp, promenad innan frukost alla dagar utom i lördags. Mathias tog lärarexamen i fredags så då var det storfest och på lördag morgon var jag inte på nåt sätt redo för nån promenad :wink: , då var det liggande läge som gällde.... :lol: .

Vi har inte åkt några skidor. Om det ska bli av får det bli på kvällsåkningen och då måste vi ha barnvakt osv...Men kanske nån kväll denna veckan. Det ser ju så kul ut varje gång man ser massa folk i backen. :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Rapport från vecka 3.
:!: kvällsprommis mån kväll
:!: ashtangayoga tis kväll
:!: poweryoga torsdag kväll (inte lika bra som ashtangayoga anser jag)
:!: körde hinderbana med eleverna på fre morgon, så jag fick blodsmak i munnen, plus lite hantlar i skolans gym
:!: var på Volleyboll.kurs på fre em o körde teknik o spel i 3 timmar!
:!: ctkling 7 km plus löpning 7 km - vojne vad jag tänkte på er när jag la på 2 km extra utöver 5km-banan, rackarns vad nöjd jag kände mig...ville springa 1 mil men tänkte, skynda lååångsamt

Den här veckan blir det poweryoga, body pump o ev body combat.

Nu ropar mina gossar från sängen...
Kram o HEJA!
Linda :wink:
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Tack Anna, men det var inte alls så farligt som det låter, jag var nog mest spänd innan så jag var helt slut ett par dagar. Nu är det helt okay.

Grattis
till Nya mamman förresten, skrattade rätt gott när jag läste dina två meddelanden. Trodde först du lyckats skicka iväg samma meddelande två gånger, men förstod inte hur du lyckats ändra lite i texten. :-)
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Kvacke: DET var inte dåligt du! :D Lördagsmorgonen är definitivt ursäktad :wink: :lol: Hur länge går du?
Om det är bekymmer med barnvakt finns ju vi här :!: Jag är ledig mån och ons e.m, övriga vard.kvällar jobbar jag till 18.00. Hör av dig om jag kan hjälpa till :!:

Gotlandsmamma :shock: :shock: :o :lol: =D> Vilken vecka :!: Kör inte på så hårt så du tröttnar bara.

Father A: det var tur det :!: :D

ALLA LÖPTRÄNARE:
Jag är ju obotligt nyfiken i detta ämne... :oops: Svara ni som vill!
Har ni musik med er, och i så fall VAD får igång er :?: Vad får er att ge ert yttersta :?:

kram anna
miniz

Inlägg av miniz »

:D Ang. musik har jag inte haft ännu, men funderar vad jag skulle ha. Tycker det är skönt att höra havet 8) ... Pluss att det är sa mycket ljud hemma att när jag är ensam är det skönt med lite tystnad.

Förut sprang jag med Manu Chao - clandestino, perfekt puls!

Vad duktiga vi är! :lol:
Kram
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Jag vill helst springa med någon som jag kan snacka med, men är jag ute själv, som nu, brukar jag lyssna på musik, gärna blandat nytt och gammalt. Men just nu har jag börjat lyssna på podcasts från olika radioprogram som t.ex. vinterpratare eller sommarpratare. Lyssnade mycket på det när jag pendlade, men nu när jag är hemma så funkar det även att springa med.

Anders
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Anna, snabb replik från mig: När jag springer (nu nr jag är så topppresterande, hahaha :wink: ) vill jag ha det tyst! Jag vill höra mitt flås, mina steg. Men jag lyssnade på deckare eller musik när jag rullade igång och gick och sprang om vart annat, för att få lite underhållning. Det hjälpte till att dra ut mig. Men nu, när jag springer ordentligt (eller ok, gjorde...) så är det jag, pulsen, flåset som är sällskapet. Lite meditativt. Snubblar mindre gör jag också när det är tyst.
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Nu springer ju inte jag, men lägger in en kommentar ändå... Angående musik, så skulle det vara helt omöjligt för mig att ha musik på och inte gå eller springa i takt. Därför måste man veta hur fort man vill springa och tempot i låten för att det ska funka.
Det gäller allt jag gör. Kan inte träna på gym utan att lyfta (eller vad man nu gör) utan att göra det i takt. Har jättesvårt att gå i ett köpcentra som spelar musik, utan att gå i takt.

Snart ska jag iväg på pass.

/LO
PS. Idag fyller Vera 5 år :heart:
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

musik: jag MÅSTE ha musik, och gärna med relativt högt tempo. Just nu är jag nostalgisk och har laddat mp3:n med 80-90-talsmusik. Vill gärna ha blandat, och inte t ex en skiva av bara en artist. Vill bli överraskad under tiden. Random är en bra funktion.

Försökte springa till ljudböcker några gånger, men det var värdelöst (för mig). Kunde inte koncentrera mig ordentligt på boken, och missade för mkt av handlingen. Att promenera till ljudbok funkar däremot bra.

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Jag har aldrig sprungit till musik, men jag är nog för lat för att köpa en mp-3 spelare...o fixa i ordning musik, men om det låg en på bordet så skulle jag nog plugga in den i öronen...men annars är det gött att bara höra naturen, flåset...meditativt kanske. Det som driver mig, är känslan när man går i mål, att man fixade det, o att det efter ett tag, bara flyter på...det går snabbt att gå upp kondisen med löpträning, det tycker jag är bra.

Hade velat träna idag, känner i kroppen att jag hade behövt det men sorkarna är sjuka o maken är bortrest. I morrn kommer en kompis o är barnvakt. Hoppas på friska barn! I så fall blir det body pump o det är prima anser jag, för mig...älskar att lyfta, till musik...

Må gott!

Köpte en ny tränings-bh idag iaf, alltid nåt!
Och maken har fått Stora boken om styrketräning av mig i födelsedagspresent o blev superpeppad, o har bestämt sig för att sätta fart, hurra sa jag (för mig själv). Så han ska, enligt sig själv, träna mån kväll, tis morgon på jobbet, torsdag kväll -gym här, och sen på lördag springa...hoppas att det blir nåt pass iaf. :D :!:
Gäst

Inlägg av Gäst »

Father A skrev:Jag vill helst springa med någon som jag kan snacka med

:shock: Jo, tjena! Men ok, vi snackar Marathon-form här, var det inte så. :shock: :D
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Kul att höra resonemangen om musikens vara eller inte vara!
Ge gärna lite gruppnamn/låtnamn också, så jag får mer grepp! :wink: :lol:

Själv är jag "periodare" :wink: Kör en och samma skiva många veckor i sträck. Innan var det en U2-live, nu är det Coldplays skiva "Viva La Vida" (JÖSSES, vad bra den är, och så perfekt att springa till :!: )
varvat med "GlasVegas"

När jag står nere i min verkstad och gör papper på en del sena kvällar lyssnar jag mycket på musik och skriver upp pop/rock-låtar med bra tempo på en lista som jag ska överlämna till Per. Det är han som vet hur en Mp3-spelare laddas...Så en liten önskelista har jag med mycket "Silverbullit" på, (så mycket nerv och energi att man nästan exploderar!) :D

I övrigt känner jag mig frisk nu :!: :o Faktiskt :!: Ja, hela familjen börjar komma på fötter av allt vi sätter i oss i vitaminväg! :D
Så nu är jag på hugget som attan, och vill ha bort den degiga mage och lår jag samlat på mig de senaste 2 månaderna... :twisted: Får inte längre på mig mina tighta svarta byxor, som satt som gjutna innan all sjukdom! :twisted: :roll: Mycket frustrerad går jag omkring i tunikor och tights och vill tillbaka till formen jag faktiskt hade igen! :twisted:
Och ilska ger energi, och av enerig tränar man! :wink:

kram anna
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

I'm back!!!!
Mår fortfarande som en bakfull, men den här veckan har jag ändå tagit mig i kragen!

Må: styrkekvart hemma.
Ti: SPRANG!!! Eller ok, lunkade. Min 6 km runda tog nästan 40 min, men jag får låta bli att tänka prestation nu. Lite knivigt.
To: Friskis&svettis, "Ki jympa". Lugnt, men trevligt för kroppen och skallen.
Sö: promenad 1 tim inkl lite styrka på parkbänkarna.

Jag är så nöjd! Och lösningen på min svaga motivation just nu, i mörker och regn och halka, är ett månadskort på Friskis&Svettis. Så fort det blir ljust på kvällarna vill jag vara utomhus, men februari och kanske mars gör jag hellre hoppsasteg i grupp och avslutar med bastu, har jag insett. Så då gör jag det. Skön insikt. :lol:

Gotlandsmamma: Här har du en gammal hängiven yogi! Jag var fanatisk ett tag, gick på ashtangayoga varje dag före jobbet under en period. My god, vilken form jag var i! Jag hade en lärare från Italien, Lino Miele (gammal långdistanslöpare), som brukade säga: "Just do your practice every day and after a few years, tha pain will go away."
Det har jag haft mycket nytta av för visst gör det OOONT med alla asanas i ytterläge!??!
Nu har jag inte gjort "my practice every day" på väldigt länge, jag är antingen eller person, antingen varje dag eller inte alls. Knäppt...

Tack också för fler gratulationer till vännen i magen!!

Kram
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Veckans skörd:

2 pass av uppvärmningen och (yes!) magpasset på aerolates dvd'n

:D

utökat alltså :D

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"