Inte viktväktarna ;-)
-
Lingontuva
Tack, /LO, vad glad jag blir när du skriver så!/LO skrev:Blomman, jag tyckte inte du gnällde ett dugg. Du mår ju bra i både magen och kroppen. Sedan att du väger några kg mer än vad du skulle vilja, är ju en annan sak. Jag tycker du är superduktig som har lyssnat så noga på vad kroppen säger. Jag vet inte om jag skulle ha det tålamodet.
/
Nu har jag haft veckovägning!
86,8 kg, minus 2,9 kilo på en vecka
Och allt känns jättebra, jag va lite sugen igår kväll och det är första gången sen starten.
KAN bero på att vi åt på MAX igår, men vi valde low carb målet och det var faktiskt jättegott, salladsblad runt burgaren istf bröd. Men jag köpte lökringar till, och det var nog de som satte igång suget.
Filip har gått ner otroliga 5,1 kilo den här veckan
Heja alla andra också!
86,8 kg, minus 2,9 kilo på en vecka
KAN bero på att vi åt på MAX igår, men vi valde low carb målet och det var faktiskt jättegott, salladsblad runt burgaren istf bröd. Men jag köpte lökringar till, och det var nog de som satte igång suget.
Filip har gått ner otroliga 5,1 kilo den här veckan
Heja alla andra också!
Gôtt Mia 
Jag tror att low carb-målet är rätt ok ur kh-synpunkt, men innehåller för lite fett. T.ex så är salladsdressingen man får till fettfri
Därför håller man sig inte mätt. Men det är ett helt ok alternativ.
Jag funderar på att väga mig snart. Tror inte jag har gått ner, men inte upp heller. Ska byta batterier i vågen.
/LO
Jag tror att low carb-målet är rätt ok ur kh-synpunkt, men innehåller för lite fett. T.ex så är salladsdressingen man får till fettfri
Därför håller man sig inte mätt. Men det är ett helt ok alternativ.
Jag funderar på att väga mig snart. Tror inte jag har gått ner, men inte upp heller. Ska byta batterier i vågen.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Lingontuva
Härligt Mia och Filip! Vilka resultat!
Själv har jag haft två rejäla styrkeprov i dagarna.... Igår var jag på plastparty vilket ni säkert vet innebär fika i massor! Många är dock inne på slanka linjen nu så det serverades även gi-bröd men d var ju inget alternativ för mig. Jag var ändå nöjd med ett par ost/skinkrullar.
Idag däremot var det riktigt kämpigt! Simons kusin fyllde 13 och vi var på "kalas". Sju sorters fikabröd, varav ett par av mina absoluta favoriter =P~ och så tårta förstås! Jag var sååååå nära att falla dit men min medhavda mörka chokladbit och min envishet räddade mig! Liiiite stolt var jag sen även om jag nog kommer att drömma mardrömmar om de goda kakorna i natt!
Hamnade i diskussion med en vän som är gi:are och paulun fan... Hon vill hitta massa fel med lchf, och tror ju inte på såna "snabba metoder" (
snacka om påläst....) och jag måste ju absolut komma ihåg att ändå räkna kalorier för det blir ju mycket kalorier om man äter fett och blir d för mycket går jag ju inte ner i vikt osv osv.... lite trött blev jag!
I morgon är det vägning - Hoppas hoppas hoppas att d är liiiiite resultat som belöning för mina styrkeprov
Själv har jag haft två rejäla styrkeprov i dagarna.... Igår var jag på plastparty vilket ni säkert vet innebär fika i massor! Många är dock inne på slanka linjen nu så det serverades även gi-bröd men d var ju inget alternativ för mig. Jag var ändå nöjd med ett par ost/skinkrullar.
Idag däremot var det riktigt kämpigt! Simons kusin fyllde 13 och vi var på "kalas". Sju sorters fikabröd, varav ett par av mina absoluta favoriter =P~ och så tårta förstås! Jag var sååååå nära att falla dit men min medhavda mörka chokladbit och min envishet räddade mig! Liiiite stolt var jag sen även om jag nog kommer att drömma mardrömmar om de goda kakorna i natt!
Hamnade i diskussion med en vän som är gi:are och paulun fan... Hon vill hitta massa fel med lchf, och tror ju inte på såna "snabba metoder" (
I morgon är det vägning - Hoppas hoppas hoppas att d är liiiiite resultat som belöning för mina styrkeprov
WOW, vad duktig du har varit, Lingontuva! Jag hoppas att det märks på vågen också, men de där attans våg
ska man inte tro samarbetar alla gånger...
Kakor
jag har två fulla lådor på bron av mina favvisar... måste verkligen se till att bjuda bort dem, för de nästan skriker på mig när jag går ut. Tortyr!
/LO - hoppas att vågen samarbetar med dig också. Fast jag tycker du är smal som en sticka, jag!
Kakor
/LO - hoppas att vågen samarbetar med dig också. Fast jag tycker du är smal som en sticka, jag!
-
Lingontuva
Vilken stor liten Filip! Myyysigt
Ikväll har vi ätit pizza, barnens favvo! Men eftersom pizzabotten är ajaj om man lchf:ar så gjorde vi ostplätts-pizza och det gick superbra! Så det kan jag varmt rekommendera till er som saknar helgpizzan!
Vi gjorde bottnen på 4 ägg, 4 dl rivost och 4 msk majonnäs, blanda ihop och bred ut alltsammans på bakplåtspapper (på en plåt
) in sju minuter i 250 graders ugn och sen ut och svalna av.
Vi fyllde med tacoköttfärs, jalapeños, paprika, lök, ost, färska champinjoner och fetaost, gratinera i 6-7minuter och voila! En klick beasås till och gärna sallad. Supergott!
Vi äter så gott! Hela tiden
Trevlig helg på er alla!
Ikväll har vi ätit pizza, barnens favvo! Men eftersom pizzabotten är ajaj om man lchf:ar så gjorde vi ostplätts-pizza och det gick superbra! Så det kan jag varmt rekommendera till er som saknar helgpizzan!
Vi gjorde bottnen på 4 ägg, 4 dl rivost och 4 msk majonnäs, blanda ihop och bred ut alltsammans på bakplåtspapper (på en plåt
Vi fyllde med tacoköttfärs, jalapeños, paprika, lök, ost, färska champinjoner och fetaost, gratinera i 6-7minuter och voila! En klick beasås till och gärna sallad. Supergott!
Vi äter så gott! Hela tiden
Trevlig helg på er alla!
-
Fjällfolket
Heja Meja 
Vi firar med barnkalas
/LO
Vi firar med barnkalas
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
När vi sågs 2007 var nog då jag var som smalast sedan jag var i 20-årsåldern (och det är snart 20 år sedanmiar70 skrev:/LO - hoppas att vågen samarbetar med dig också. Fast jag tycker du är smal som en sticka, jag!
Jag har inte bytt batterier i vågen än. Vi har några kalas framöver, så jag avvaktar
/LO
Lotta, mamma till
Vera
Ivar
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum
-
Lua
:-({|= \:D/ Grattis till Meja och Allis!!! \:D/ :-({|= Hoppas ni hade riktigt fina födelsedagar!
Din tårta har genast sparats i favoriterna, den gör jag när min Alice fyller fyra om ett par veckor!
Fjällan, ostplättarna är verkligen hur bra som helst - man kan variera dem i det oändliga ju
Här fortsätter allt att gå fint, jag har inte gjort ett enda avsteg!
Träningen har kommit igång också, jag varvar styrketräning, step-up, pilates och prommisar!
Och ni andra då?
Din tårta har genast sparats i favoriterna, den gör jag när min Alice fyller fyra om ett par veckor!
Fjällan, ostplättarna är verkligen hur bra som helst - man kan variera dem i det oändliga ju
Smart/LO skrev:Jag har inte bytt batterier i vågen än. Vi har några kalas framöver, så jag avvaktar
Här fortsätter allt att gå fint, jag har inte gjort ett enda avsteg!
Träningen har kommit igång också, jag varvar styrketräning, step-up, pilates och prommisar!
Och ni andra då?
-
Gäst
-
Fjällfolket
våg...
jag funderar seriöst på att köpa våg!
Jag har inte ägt någon på decennier. Men nu är jag faktiskt lite less på att springa på koller. Mår ju inte så sjukt längre 8) och då måst jag ju ha koll hemma.
Vad köper man?
Det är ju en djungel
Funkar verkligen de där som mäter sammansättningen i kroppen eller är det bara på lur..?
8-[
/Fjällmor (som faktiskt rapporterar träningen bland proffsen i träningstråden trots min låga nivå...
)
jag funderar seriöst på att köpa våg!
Jag har inte ägt någon på decennier. Men nu är jag faktiskt lite less på att springa på koller. Mår ju inte så sjukt längre 8) och då måst jag ju ha koll hemma.
Vad köper man?
Det är ju en djungel
Funkar verkligen de där som mäter sammansättningen i kroppen eller är det bara på lur..?
8-[
/Fjällmor (som faktiskt rapporterar träningen bland proffsen i träningstråden trots min låga nivå...