Nu drömmer och fantiserar jag alldeles väldigt, men: Vet nån nåt om allergivänliga katter? Jag skulle så alldeles väldigt gärna vilja ha en katt...
Minns när vi fick en då jag var barn... som vi syskon hade drömt om att få ett husdjur... och så plötsligt en dag hade mamma lovat att vi skulle ta hand om en kattunge åt en släkting vars katt fått ungar, vi kunde inte tro att det var sant! Minns att jag kunde sitta och titta på katten och tänka nästan som jag som vuxen har suttit och tittat och tänkt om mina barn "Ååååå täääänk att jag har dig!!!"
Och barn och djur hör ju liksom ihop, barn ska ha djur... Men mannen är allergisk mot katter IBLAND, och vi har mer eller mindre pollenallergi både han och jag och ibland blir vi fundersamma på om Stora S har det också fast det tror vi inte.
Men om man får drömma lite... Om det då fanns nån katt som är mindre "riskabel" s a s? Inte sån där hårlös, men visst finns det nån annan ras? Tycker jag har hört talas om det... Nån som vet, nån som har erfarenhet?
Svammel svammel