Idag vaknade Ivar med bajs i blöjan. Han har varit febrig ett par dagar, men det har inte påverkat nämnvärt.
Han vaknade till ett par gånger inatt men somnade om av ramsan, så jag funderade inte så mycket på det mer än att jag trodde att han sovit lite för mycket igår.
Men när jag tog av blöjan var hela snoppen, pungen, magen ovanför och ljumskarna helt rött och svullet. Riktigt ilsket. Och ONT gjorde det
Jag badade honom i handfatet, vilket var enda möjligheten att få honom ren, jag ville inte torka på det onda. Sedan smörjde jag med aloe vera. Det svider, det vet jag. Så då skrek han ännu mer
Han har varit utan blöja hela dagen och t.o.m sovit långlur på rygg. men när jag väckte honom efter luren så var det ännu värre. Det blödde t.o.m på snoppen. Jag tyckte så synd om honom.
Nu har jag köpt inytiol och mannen har smörjt, och gett honom alvedon (även för febern).
Han får vara utan blöja resten av dagen, så hoppas jag att det ser bättre ut till kvällen.
Jag ringde barnakuten och de sa att det inte var någon fara även om det blöder, hoppas de har rätt. Tycker mest att det är konstigt att det blir värre trots hel (halv) dags luftning.
Någon som tycker/tror/tänker att jag ska göra något jag inte har gjort?
/LO