Träning 2009!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:shock: :lol: Tur :!:
Min "källa" sa 55.000, oavsett vilket är det ju enormt :!:

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
twins

Inlägg av twins »

anna skrev:
:heart: Twins, kvällspass är ju bra, så finns det ju aerolates också, som en del av oss här kör, finns på dvd, och kan köras närsomhelst man har tid. Ibland känns träning hemma som ett bra alternativ när man tycker att man inte "har tid". :D
Ja mer tid är det ju bara att inse att man aldrig kommer att få :wink: . Aerolates lät intressant, måste kolla upp vad det är lite närmare :?. Jag har inte varit iväg på något "riktigt" träningspass den här veckan, men att dra tvillingvagn i djupsnö varje dag kanske kan räknas lite :lol: .

:heart:
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
kvacke

Inlägg av kvacke »

Father A - Kul det låter med Göteborgsvarvet! :D Drömmer också om det men det blir inte i år. Hoppas på nästa. Rapportera gärna om hur du lägger upp din träning. :D
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Hur GÖR man för att ta sig tid att verkligen sätta igång och träna hemma? Jag har ett par bra program med både NIA och Pilates, men det blir ju aldrig av. Jag gör det inte.
Det känns som att en dag som skulle funka är måndag kväll när maken spelar tennis. För ska jag köra pass så måste jag göra det i TV-rummet. Och jag vill helst inte ha publik...

Även om det inte blir så mycket träning just nu så är vi i alla fall ute varje dag. Jag är inte så bra på det annars... Men nu är det kallt och en ny isbana i lekparken. Så Vera åker skridskor. Jättekul! :D

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

twins...skicka mig ett pm, så kan jag fixa aerolates till dig!

LO/ Hur man gör är framför allt att bestämma sig för en särskild dag i veckan tror jag.
Annars är det lätt att det inte blir av.
Vad gör det om familjen ser :?: De känner ju dig, och kan haka på om så är :D :wink:

kram anna
twins

Inlägg av twins »

anna skrev:twins...skicka mig ett pm, så kan jag fixa aerolates till dig!
Supertack :!: Pm påväg....

LO/ jag tror som anna, måste ha bestämd träningsdag/dagar :wink: . Annars är det lätt att det skjuts fram på, ja..... obestämd tid :lol: , så fungerar jag iaf.
Tvillingmamma till prinsessorna Meya och Hanna födda 080208
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
Hur gick den första träningsveckan för er :?:

Min rapport blir 3 pass, fast ett av dem lite "haldant", bedöm ni om det räknas.

Tis: Joggingpass 5-kilometer

Tors: Var med Ida då hon åkte skidor. Gick bredvid spåret hela tiden, pulsade i djup konstsnö i uppförsbackarna, sprang i nerförsbackarna för att hinna med henne. Vi höll på i 2 timmar, räknas det? Jag var i alla fall trött efteråt.

Lör: Joggingpass 5 kilometer.

kram anna
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Bra första vecka anna :thumbsup: Klart det räknas att springa bredvid i spåret :shock: :lol:

Min första vecka

Mån- springa kort runda (5 km ca)

Ons- springa längre runda (7.5 km ca)

Lör- springa 7.5 km

Nästa utmaning är att hitta ett pass som är på ca 1 mil. Får bli imorgon.

Kram :heart: Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
kvacke

Inlägg av kvacke »

Min första vecka blev ok. Inte öppet på friskis, passen startar vecka 3 igen. Har gått 60 minuters powerwalk innan frukost varje dag denna veckan! Är mycket nöjd med det. Har gett mig ut vid 8 tiden och det har varit superskönt.
:D Ska försöka göra det till en vana att gå så ofta som möjligt innan frukost.

Det låter som toppenträning att pulsa jämte i skidspåret Anna, härligt! :D Åker ni skidor utför i backen nån gång? Jag och M tänkte ev komma iväg på kvällsåkning nån dag denna vecka.

LindaVega - Du är ju igång jättebra med joggningen! :D Har du några tips på hur man klär sig i kylan när man ska springa?
Dotter född 051107. Kurad vid 6 månader
Son född 080314. Kurad vid 5 månader
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Som sagt badminton i tisdags. Skitkul, skitjobbigt, men en engångsföreteelse.
I övrigt har vi varit ute. Vera har åkt skridskor och jag har ibland gått ett varv runt gungställningen med barnvagnen när Ivar ska sova. Jag tror inte det räknas ;)

Nästa vecka drar det igång med träningen! Jag ska köra två dagar i veckan, tänkte jag. Och idag SKA jag köra igenom NIA-passet jag har på DVD.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Min träningsvecka (med tå sm fortfarande är öm och blå, men på bättringsvägen):

Må: Promenad 1 tim
To: Promenad 1 tim + styrka
Lö: Jogg 40 min

Det är 10 minusgrader här och jag är inte så härdad. Om det hade varit en smula mildare hade det bilvit en rejäl promenad i går också. Men jag frös och stannade hemma. :oops:

/LO, angående hemmaträning och att få det gjort. Jag tror att man måste bestämma sig för att den träningen har samma status och värde som ett pass på gymmet. Annars blir det bara halvdant. Vi har lite ont om plats här hemma, det enda rummet som är tillräckligt rymligt för lite platskrävande träning är vardagsrummet - och jag dvd-gympar inte heller inför publik... :oops:
Däremot kan jag gott och väl köra lite hard core styrka. Jag och min sambo kör tillsammans: armhävningar, utfall, övningar med gummiband, hantlar, magövningar osv. 15 minuter håller vi på, ungefär, lite enligt Paolo Robertos princip "en kvart om dagen".
Barnen hänger gärna på de också! om inte annat så sätter någon sig gränsle över bröstet och ger lite extra motstånd vid sit ups! Eller så hjälper Hugo till att hålla räkningen och pusha på. "En till! En till!!" Hahaha!
De är ju fortfarande små, men jag tror att det är bra för dem att vara med och jobba upp lite kroppskännedom. Hugo tycker mest om kullerbyttor och att stå på huvudet (något jag brukar avsluta mina hemmapass med, stå på huvudet, alltså, inte kullerbyttor.)
Jag har också en massa jättebra tränings-dvd hemma, men de flesta tar för lång tid. En timme hemma i stugan är för långt! Jag brukar köra kortversionen av Friskis&Svettis "Stark&Stabil" om jag är ensam hemma, det tar 25 minuter.
Father A
Kontakt:

Inlägg av Father A »

Vad duktiga ni är att få tid till träning.

Jag kom ut och sprang i onsdags ca 11 km, men sen har det bara blivit korta promenader med hundarna. Får bättra mig :-)

Jag tycker det är skönt att springa när det är kallt, bara det inte blåser eller regnar så blir man varm när man kommit i gång.
Pappa till två oktober pojkar, en -05 och en -07 Nu även en söt flicka i maj -09
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

10 minusgrader är gränsen för mig när jag ska springa. Promenad kanske 15 minus, men så bor jag ju i norrland också (dock smålänning)

11 km är väl bra Father A. Precis så lång runda jag skulle behöva springa. Imorgon ger jag mig ut på fm.

Kvacke: jag brukar ha två lager när det är kallt. Underställ och "skiddress" (längd) Vantar och mössa + dubbar på skorna. Jag är ju en sån som blir supersvettig direkt. Brukar få ta av mig vantarna efter en stund ( även vid 10 minus)

Bra kämpat alla

Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag GJORDE det! :D Satte igång DVDn och bara körde. Vera ville vara med - innan, men när det började så hade hon bestämt sig för att det inte var kul, så hon gnällde en stund innan hon fattade att jag inte skulle sluta. Då gick hon och gjorde annat.

Jag får väl rapportera på söndag om det blir fler pass :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D
LindaVega :thumbsup: Mycket bra fösta vecka! Jag skulle ALDRIG orka 7,5 km, än mindre en mil :shock:

Kvacke. Powerwalk innan frukost VARJE dag, är ju TOPPEN :!:
Nej, slalom gör vi inte i denna familjen. Per har sina planer varje år, men det blir inte av. Själv har jag provat för 10 år sedan, och det gick käpprätt åt skogen :shock: :lol: Det var inget för mig.

LO/ Badminton verkar tufft! Såg att du fick till hemmaträningen :!: :thumbsup:

Nya mamman Stackare med tån, men hur gick det att jogga med den? Gjorde inte det ont? :shock: Paolos en kvart om dagen körde min sambo ett tag, och tyckte var bra!
Jag har funderat på det du skriver om en timme hemma är för långt. Varför då :?: (jag känner också så, men kör alltid en timme ändå)
Varför känns en timme hemma längre än en timme och en kvart, som mitt Step-intervallpass jag kör borta är :?:
Vad beror det på?

FatherA, jag vet hur det känns när det känns för kallt/regnigt/dystert...Prioriterade bort söndags-passet för jag klarade inte mentalt att ge mig upp till träningscykeln på våran iiskalla vind, än mindre ge mig UT i kylan :shock: Men jag fick ju ihop till 3 pass förra veckan ändå, Idas skidpass där jag sprang/pulsade bredvid räknades ju tydligen! :wink:

Jag börjar bli förkyld igen...Jag vill inte vara med om detta längre! :shock: :twisted: :cry: :cry: 3 månaders elände i princip hela tiden, nu trodde jag det släppt, men så kommer det tillbaka igen. Familjen är i trasor, bara Ida är pigg ordentligt.
Vi har fått homeopatsinstruktioner ang. att bygga upp oss inifrån, det brukar tydligen bero på magen när det är så här långvarigt och ihållande så det är den vi ska få bukt med. Så nu gäller det följande:

2 st probion (goda tarmbakterier)/pers och dag
2 tsk biostrath (också det stärkande och för immunförsvaret)
2 zink (vi vuxna)
2 nallevitaminer (barnen) innehåller c-vitamin, zink o selen.

kram anna
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"