Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Hej alla rara forumister! Hoppas ni har haft precis en så underbar julafton som ni önskat er. :santa:

Tack Ulrika! :heart: Ja, det ska bli mysigt. Men nu börjar bröllopsnerverna visa sig. Har den där "oron" i kroppen som jag brukar få när det är nåt viktigt på gång. Jag hoppas det lägger sig för jag orkar inte gå omkring så här i en hel vecka. Då kommer jag att somna innan vigseln.:sleep:

Hämtade klänningen dagen innan jul. Den blev inte alls som jag tänkt mig men när jag hade fått smälta det kändes det bra ändå. :lol: Mitt nya mantra: Kontroll är en illusion lever jag varje dag just nu, haha!

Det har blivit en hel del omstuvningar i musikprogrammet också men det ska nog bli bra ändå det med. Kanske tom bättre.

Här har julefriden lagt sig över huset. Jander bygger med sitt nya lego, Nike putsar på sin radiostyrda bil, Nella kör med sin elektriska dito och Milo ficklar och kollar på senaste Pippi-filmen. Alla nöjda. :lol:

Jag är så tacksam över mina ungar, darlingen och vår släkt som vill oss så väl och är vårt ständiga stöd. Det är en rikedom på riktigt. :heart:

Varm julkram! Jannika
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:Mitt nya mantra: Kontroll är en illusion lever jag varje dag just nu, haha!
Även här kanske min kloka mors mantra skulle passa då...?

Intelligens är anpassning till situationen

8)

God fortsättning till alla surödlor :!:

Go' varm bröllopskram till Jannika som räcker heeela veckan och blåser bort lagom mycket nervighet, men inte allt.. :wink: :heart:

/Fjällmor (som stuvade om hela julaftonsprogrammet 8) )
Jannika

Inlägg av Jannika »

Kram tillbaka! :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Årets jultryfflar finns nu i bloggen...

=P~

http://web.mac.com/fjallmor/iWeb/Webbpl ... 6B9A8.html

mmmmumz....

Sa Fjällmor och tog en lingontryffel

8)

/Fjällmor
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika! NÄR mer precis är egentligen bröllopet? Det har jag glömt och jag vill bara veta för att kunna tänka bröllopstankar på rätt dag! Nyårsafton? :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

För er som inte läser bloggen, så här blev vår julafton :santa: :heart:

En annan julafton

Julafton hos oss brukar vara ungefär så här:
Små tassande fötter och viskande röster styr morgonyra steg mot granen och klapparna. I pyjamas öppnas en varsin morgonklapp och så njuter vi en mysig frukost och pratar förväntansfullt om alla de andra klapparna som väntar.
Därefter är det pulkarejs som gäller, mot backen!
Slutkörda frusna kroppar värms sen med grötlunch och glögg inför siestan. En stunds vila som gör gott för både stora och små en spännande dag...
När man vaknat till tar man på finkläder och begår julbordets fröjder. Barna styr stegen mot tv’n efter maten och skrattar åt Kalle med vänner medans kaffe kokas och tomtar kallas på...
Så blir det då klappar, äntligen!
Och den stora blå skålen med godsaker!
Sen leker vi alla med våra klappar och varandra tills vi behöver mat... eller tills vi stupar i säng!

Denna julafton skulle bli likadan.

Men det blev den inte...
Redan efter frukost kroknade våra små förkylda älsklingar i rask takt. När liten Meja stoppats om i sängen såg vi på varandra jag och maken. Och sa:

-Äsch, va fan.. det är ju Barna som ska njuta en underbar jul!

...och så drog vi fram säcken...

Ronja blev tomte, i pyjamas och tomteluva.
Klapparna delades högtidligt ut under heeela långa förmiddagen. Mer kaffe kokades...och så ännu fler klappar! Oscar och Viggo Lo hojtade överlyckligt ikapp:

- SER du vad jag fick!
- TITTA!

Ronja överraskade med att ha tillverkat egna julklappar. M fick ett väsksmycke i renhorn, med inbrända symboler och namn.
Jag fick ett vackert halsband.

Mammahjärtat svämmade över...

Samtliga familjemedlemmar njöt fortfarande i pyjamas när det var dags för lunch. Då julmaten ju var förberedd beslutade jag snabbt att servera hälften nu och hälften till middag. Sagt och gjort! Sen njöt en lång siesta där de flesta av oss sov gott och länge...

Eftermiddagen lektes bort,
middagen blev både julig och ljuvlig,
barna njöt efter förmåga och ork.

Med en kardemummaespresso med vispad grädde
och kanel på toppen
Tryfflar i smakerna 3
En underbar make
mitt emot mig i köket
Lekande barn i pyjamas
runt benen
och i huset
Jag fingrar på mitt nya halsband
och känner min rikedom...

Vad mer kan man önska?

Vilken fantastisk jul!

:heart:

/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

Vad det låter mysigt Fjällan trots baciller. :heart:

Tack K-ina, lite lugnande tankar önskas mot gävlehållet, haha! :lol: Nyårsafton var det, kl 15 i kyrkan sen är det ståhej heeeela långa natten.

Jag som brukar somna framför TVn runt nio.... :sleep:

Snabbpussar till alla innan jag fortsätter med bordsplacering för barnen.

Jannika
Emma80

Inlägg av Emma80 »

God fortsättning! Hoppas vi får höra ALLT om ditt bröllop sen Jannika. Läste i gästboken att du ska träffa Anna på nyår, ska hon komma på ditt bröllop? Bara liiiite nyfniken :wink: .

Kram Emma
:heart: Emil född 070510 :heart:
:heart: Elias född 081005 :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Tjolahopp!

OM du fortfarande har skoproblem Jannika så vet jag preciiiis vilka skor du skulle kunna ha! Idag såg jag skoreklam från en affär dit jag aldrig skulle gå! En dansaffär! DÄR om någonstans har man så klart snygga skor som man kan gå i - och DANSA!

Annars blir ett barfotabröllop bra det också! Och jag ska tillbringa hela nyårsaftonen hemma med familjen och får massor med tid över till att fundera över hur uuuunderbart ni har det i Gävle! (Med eller utan skor!) :heart:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Elle

Inlägg av Elle »

:heart:Jannika:heart: nu är det bara ett dygn kvar innan klockorna ringer för ER skull! Kan tänka mig att det är fullt upp nu. Jag tänker på er och hoppas att er dag blir alldeles alldeles UNDERBAR!

NJUT :heart:!

Storkramen
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Givakt alla, nu när överödlan ska gå stá och bli en ärbar kvinna :-({|=

Jag hoppas ni får den helt undebart, fantastiska mest romantiska och roliga dag / natt som går att önska!
Kan precis se framför mig hur vacker du kommer att vara, hur ni skrider fram i altargången och hur en suck av hänfördhet susar i bänkraderna...

:heart: All lycka till och en miljard grattiskramar i förskott! :heart:

Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Önskar er en underbar lycklig dag i morgon Jannika!
:heart: Stilla
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Och en lycklig natt, ett lyckligt år och ett lyckligt liv i fortsättningen också givetvis! :lol: :heart:
:heart: Lilla s och Stora S :heart:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oh överödla

med familj..

Må Er kärleksfest bli årets händelse för alla närvarande,

och några till :wink:

Är där i själen, redan nu, och kramar om - Big Time!

:heart: :-({|= \:D/ :heart: \:D/ :heart: :-({|=

/Fjällmor
Ewa

Inlägg av Ewa »

:-({|= -önskningar, fast med lite fetare häng i - hoppas jag ni får imorgon \:D/ :heart:

Kram och allt gott till er alla :heart:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"