börja kura vid separationsångest?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
john80

Inlägg av john80 »

God jul!
En snabb fråga. Nätterna gick jättebra tills vi kom ner till mina föä (bor på andra sidan sverige). Sov 1a natten i resesäng i vårat rum. Vaknade vid fyra och var vaken en timme. Nattningen tog 20 min med massa gråt. Maken SF.
Inatt fick morfar flytta ut till soffan och klimpen fick eget rum (resesäng). Tog 20 min att somna och gråt massor. Gick in ett par gånger o la tillrätta. Vaknade 21, 23 och 4. Sista passet var vi tvugna att SF i 30 min!!
Hur ska vi hantera återfallen? Känns som han är mycket oroligare här. Är det bara attityd från oss föä som gäller. Jag tycker att det är svårt när vi är borta. Ska vara här 1 vecka till o är rädd att allt fallerar nu... :cry:
Hjälp!!
Lou

Inlägg av Lou »

Hej!

Men tjugo minuter är väl ändå inte sååå farligt? Det är ju en helt ny säng och en helt ny situation... Jag tycker ni ska köra på lika självsäkert som hemma och visa att de nya omständigheterna är självklara och inte alls farliga.

Kram och god jul!
Lou, en dotter född 080224 :heart:
( Kurad nov -08 )
john80

Inlägg av john80 »

Tycker iof att det är ganska jobbigt när han gråter i 20 min, men men. Det jag var mest orolig för var uppvaken under natten. Inatt gick dock kanon. Somnade efter 10 min skrik, sov sedan mellan 7.10 och 6.00. Härligt!! :D
Ikväll ska vi på middag hos vänner o har bestämt oss för att låta klimpen stanna hemma med mormor o morfar. Vi kommer dock natta honom. Hoppas att han inte vaknar för då vet jag inte hur det går.

Trevlig helg!
duggan

Inlägg av duggan »

john80

Postat: fre jan 23, 2009 09:44 Rubrik: allt föstört? börja om??

--------------------------------------------------------------------------------

Hej igen!
Är rädd att vi (föä) förstört nätterna. Klimpen har varit sjuk (40 graders feber i två dygn/tre nätter. Första natten vaknade han nästn varje timme men då vi inte visste att han var sjuk så lät vi honom vara o han somna om själv fram till vargtimmen då jag blev tvungen att sf. Andra natten visste vi att han var febrig o vi kände att vi inte ville låta honom ligga själv o gråta vid ev uppvak. Det resulterade i att vi var inne ca 1 ggn/tim heeela kvällen o natten. Inatt var det ÄNNU väre!! Somnade i min famn när jag ringde vårdupplysningen, vaknade till innan jag la honom o sov 2 tim första passet. Sedan vaknade han var 20e min heeeeeeeeeeeeeeeela natten!! Sprang fram o tillbaka som en galning. Gav tom med nappen då jag blev desperat. Ramsan har vi inte behövt anv mer än vid läggning så den lyssnar han inte på längre. Vad göra? Börja om från natt ett??
Hjälp!
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Nu när han har börjat friskna påsigär det dags att skjuta en flock med vargar, och se till att lilleman får sova ordentligt.

Så odla på attityden och lägg upp strategi hur ni ska bemöta uppvaken.

Antingen kör ni en "mini" kur från natt 2 eller så bestämmer ni er bara för att backa och sljuta vargar.

1. Proppa i honom mat i mängder.
2. Mörkt, svalt rum.
3. Mycket skratt
4. is i magen, avvakta och se om han faktiskt inte grejjar det själv.
5. Måste du hjälpa så ha förtroende för ramsan, du kan förmedla allt du vill genom den.
6. Få sista ordet, ta till bekräftelsen nu bara för att få sista ordet.

Tankar på det?

//Malin
john80

Inlägg av john80 »

Blir kanske tvugna att backa till natt 2 o sätta ramsan ordentligt.
Har inte fått i lillen ngn mat alls idag. Spottar ut allt! Har provat att purea allt men det hjälper inte. Har vägrar tom clementin o hallon som han annars brukar kasta sig över.
Skratt har det också varit lite av idag. Han är jättetrött och gnällig. Har fått lura i honom lite välling genom att svepa in honom i filt o sitta ute på balkongen för att distrahera honom. Han är helt färdig!
Har dock ingen feber längre men är tröttare än när han var sjuk o äter betydligt sämre.
Sedan undar jag lite över morgonen. Jag har inte klarat av att inte göra ngnting vid vargtimmen då han isf gråter i all oändlighet vilket jag inte vill/klarar av att utsätta honom för. Känns som han har gråtit tillräckligt om nätterna (vi har ju som ovan berättat prövat varenda sömnmetod innan kuren). Hur tänka?
Oj, lillen är ledsen. Got to go!
duggan

Inlägg av duggan »

Hejsan :D

Han är sjuk,men då behöver han verklig ll sömn han kan få för att bli frisk, ha det i bakhuvudet och i vargtimmen tycker jag att du verktygar precis som du gjorde innan han vart sjuk. Håll samma linje och skjut vargflocken som tassar kring er nu. Sömn behöös nu mer än nånsin, det är inte synd om honom när du hjälper honom att sva, kom ihåg det inatt!

Styrke kramar//Malin
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"