En annan serie som var väldigt bra i hur många säsonger som helst, och som går i repris för hundrade gången (vilket inte gör mig något alls) är Vem dömer Amy? Baserat på en riktig familj, om än väldigt utbroderad, kan jag tänka. Mamman Maxine, som jobbar som socialarbetare med barn, är bara en sådan fantastisk kvinna att man bara dör. Underbar! Skratt, gråt, tänkvärda fall och så lite lagom romantik. Oj, så bra det är!
Sedan erkänner jag att jag är löjligt svag för Project Runway och America's Next Top Model. I PR är jag helt fascinerad av vad deltagarna lyckas (eller inte lyckas) få ihop på två dagar och jag älskar hela design-processen. När det gäller ANTM vet jag inte riktigt vad det är som lockar, men jag sitter som klistrad, säsong efter säsong! Vi får väl alla ha våra mörka "hemligheter", eller???
Annars är vi också DVD-box-missbrukare hemma. Vi har senaste året tagit oss igenom bla Matador (UNDERBART!!!), Anna Phil, Krönikan (HEJA DANMARK!!!), Jag, Claudius (en gammal klassiker - så bra!) mm. Nu ser vi Sopranos - fast mest pappa H. Jag somnar efter tjugo minuter, även om jag tycker att det är bra. Skyller på GM2 i magen...