TV-tråden!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
ÅsaB
Kontakt:

Inlägg av ÅsaB »

Är jag ensam om att vara en CityAkuten-junkie??? Fortfarande, säsong 13 (!) tycker jag att serien är grym. Men jag förbereder mig på ett avsked av svårare karaktär, eftersom jag vet att det är sista säsongen. Suck. Brädar alla sjukhusserier, tycker jag. House är bra, men lite given. I allafall vad gäller patientfallen - sedan tycker jag att relationerna människor emellan är det som lockar.

En annan serie som var väldigt bra i hur många säsonger som helst, och som går i repris för hundrade gången (vilket inte gör mig något alls) är Vem dömer Amy? Baserat på en riktig familj, om än väldigt utbroderad, kan jag tänka. Mamman Maxine, som jobbar som socialarbetare med barn, är bara en sådan fantastisk kvinna att man bara dör. Underbar! Skratt, gråt, tänkvärda fall och så lite lagom romantik. Oj, så bra det är!

Sedan erkänner jag att jag är löjligt svag för Project Runway och America's Next Top Model. I PR är jag helt fascinerad av vad deltagarna lyckas (eller inte lyckas) få ihop på två dagar och jag älskar hela design-processen. När det gäller ANTM vet jag inte riktigt vad det är som lockar, men jag sitter som klistrad, säsong efter säsong! Vi får väl alla ha våra mörka "hemligheter", eller??? :roll:

Annars är vi också DVD-box-missbrukare hemma. Vi har senaste året tagit oss igenom bla Matador (UNDERBART!!!), Anna Phil, Krönikan (HEJA DANMARK!!!), Jag, Claudius (en gammal klassiker - så bra!) mm. Nu ser vi Sopranos - fast mest pappa H. Jag somnar efter tjugo minuter, även om jag tycker att det är bra. Skyller på GM2 i magen...
Waldemar (Walle) 07-01-08 :heart:
Kurad maj -07. Finslipad i Gastsjön 2007.
Gustav 08-11-12 :heart: (39+4)
www.backjohan.se - uppdaterad 8 jan till Walle :heart:
Syblogg: www.backjohan.blogspot.com
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ÅsaB skrev:Sedan erkänner jag att jag är löjligt svag för Project Runway och America's Next Top Model. I PR är jag helt fascinerad av vad deltagarna lyckas (eller inte lyckas) få ihop på två dagar och jag älskar hela design-processen. När det gäller ANTM vet jag inte riktigt vad det är som lockar, men jag sitter som klistrad, säsong efter säsong! Vi får väl alla ha våra mörka "hemligheter", eller??? :roll:
Jag delar din mörka hemlighet, Åsa :oops: 8) för jag brukar också kika på AMNT, fast jag följer den inte slaviskt... Och det förvånar mig faktiskt, att jag öht tittar, för det går emot alla mina principer :shock: . Jag är emot skönhetstävlingar och allt som hör till, men ändå är det nåt som lockar med just den serien... Kanske är det så verklighetsfrämmande för mig så det blir som en fiction? Vi säger så :wink: :lol: :!:

Hoppas du är frisk blomman! Jag blir sån när jag har pms... :roll: Det är tur vi har högt i tak här :!:

Har också kollat på bröllopsform anna, tycker det är bättre än Anna Skippers Du är vad du äter. Men vem har tid, råd och möjlighet att ha en personlig coach i tre-fyra veckor och träna fyra-fem timmar om dan? Då jäklar skulle nog jag med komma i form :!:

Lördagkvällar är inga tv-kvällar! Stjärnor på is är så tråkigt så klockorna stannar... :sleep:
Nån som har nåt bra tv-tips?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Nu kanske jag svär i kyrkan i TV-tråden men man MÅSTE ju inte titta på TV... :lol:

Andra förslag: Spela spel, mysa, prata, äta pop corn, borsta tänderna mm

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev: Andra förslag: Spela spel, mysa, prata, äta pop corn, borsta tänderna mm
:mrgreen:
Apselut :!:
Kanske det blir ett parti scrabble ikväll!
Tonåringarna har pojkvänner hemma så det passar ju bra :wink: :!:
Såna där tandborstorgier 8) är svårt med en hoper teenagers i huset, men att klå morsan i spel är ju alltid poppis :lol:
Men gärna en film på slutet :wink: och sen kanske man orkar borsta gaddarna också 8)
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:Nu kanske jag svär i kyrkan i TV-tråden men man MÅSTE ju inte titta på TV... :lol:

Andra förslag: Spela spel, mysa, prata, äta pop corn, borsta tänderna mm

Kram Jannika
jo 8)

Här är det bolibompa för barna.

Sen är det familjediskussion framför idol fredag kväll. Men vi ser inte alla fredagar..

Och sen är det toknjutning av stjärnor på is :D Och dess största fan är vår lillprins Lo som avgudar de vackra åken :o :roll: :lol: :heart: och emellanåt övar på dylika ting med Fjällfar, på glid över parketten - nu sku' se flygskären! :heart: :lol:

Men sen är det inte mer...

Jo! Jag och stortjejjan har mys framför vetenskapens värld ibland. När det är säsong.

:heart:

Men i övrigt är tv'n inte på hos oss...

/Fjällmor
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

på tv4+ så är det Tomten är far till alla barnen som jag tycker är väldans rolig och som man kan se om många gånger.
Klockan 20,alltså ganska snart.... :wink:

Kram från ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Den här tråden måste jag ju bara haka på, tv-freak som jag är! Även om det nu för tiden blir bra mycket mindre. Har två serier som jag följer, nästan slaviskt, när jag hade video spelades det in varenda dag så jag missade aldrig, nu missar jag oftare än jag vill. Skäms nästan att säga vilka :oops: :D Glamour :shock: Och Våra bästa år :shock: Har följt Glamour i 19 år nu! Det har liksom blivit ett beroende...Visst är man galen??

Sen följer jag även Desperate Housewives och Greys Anatomy, lite lättare med en dag i veckan istället för 5 dagar i veckan! Gillar heller inte hoppet framåt i tiden, och Gaby passar inte alls som sliten hemmafru! Och Susan skulle ju äntligen få bli lycklig med Mike...NOT!

När jag nu ändå "biktar" mig får jag erkänna att jag gärna tittar på ensam mamma söker, bonde söker m.m. och nu sitter jag och väntar på Stjärnor på is... Följde Frusna män söker... när det gick men det var mest för att en av killarna är bekant till mig!

De sistnämnda serierna följer jag väl inte för att det är så bra förstås... har kanske för mycket tid? Sen blir det en del halvhjärtat tittande då jag, som nu, sitter med datorn i knät!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

ulrikaj skrev:på tv4+ så är det Tomten är far till alla barnen som jag tycker är väldans rolig och som man kan se om många gånger.
:lol: Det bidde Tomten är... och GUD vad rolig den är! För sjuttifjärde gången, typ :roll:

Tack för tipset, ulrikaj!
K-ina

Inlägg av K-ina »

Här är en fd. TV-beroende människa som biktar sig. Datorn har tagit över mycket och jag tycker det är rätt skönt. Då bestämmer jag själv när jag har tid att sätta mig. Inte en bestämd TV-tid. Men visst blir det TV också...
BIKT:

Bonde söker fru! :shock: :roll: 8)
Du är vad du äter :shock: :roll: 8)
Förut: Lyxfällan :shock: :roll: 8)
Inredningsprogram - speciellt om Ernst är med. :heart: :lol: 8)
Just nu: Mataktuten
Idol

Lördagar finns INGENTING som lockar mig. Söndagar INGENTING... så helgerna är rätt fria! :D

Axel älskar frågesporter så han parkerar sig framför allt där deltagarna har knappar att trycka snabbt på... Sen gillar han program som UR gör, REA, Lilla Aktuellt och Lilla sportspegeln. Han är vetgirig och det uppmuntras.

Gustav är i värsta Bolibompa-åldern och är helsåld på det mesta. Hans tv-tid måste begränsas. Däremot har han inte börjat vara vaken och titta på Idol mm. Han är alldeles för kvällstrött.

Jag klarar inte TV-serier längre. Jag orkar inte passa tider! Minns när jag hade fullspäckat TV-schema och längtar INTE tillbaka till det.
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej alla tv-tittare!

Jag tänkte bara tipsa om Kalla Fakta på fyran nästa vecka. Den handlar om kostråden från livsmedelsverket. Bland annat är det intervjuver med Annika Dahlqvist (visst heter hon så lchf experten?)

hej hej
Emmy 080212
Rasmus 091223
Lovis

Inlägg av Lovis »

...är det bara jag som tittar på "Livet i Fagerhult"? :oops:
En liten trevlig "feelgoodserie".

åsså Höök, Morgonsoffan och Robins. Doobidoo om det är kul folk.
Det är min TV-tablå för veckan.

Tjohej!

....förresten saknar jag "Sommartorpet" med Ernst....nu har jag t.o.m. slutat reta mig på hans barfotafötter. Det går utför...
---------------------------------------------------------------------

Mor till två små tjejer födda -05 och -07. De är båda Barnaboksbarn.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jag bara älskade när fyran gav Ernst en hel timma och när de zoomade in hans bara fötter och gav honom möjlighet att dricka massor med kaffe! Det är ju själva grejen! Ge honom gott om plats så gör han sig bäst. :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hamnade i soffan och kollade på tvåan för en timme sen, ett helt underbart program: Martina och jag av Tom Alandh.
En dokumentär där suveräne Alandh följt Martina, som föddes med Downs syndrom, under 35 år från det att hon fyllde fem år.
Tyvärr, tyvärr har jag inte sett de tidigare avsnitten men jag ska se om det går att få fram dem på nåt vis! Otroligt gripande och starkt, iallafall, och vilken mamma Martina hade turen att få.

Så här stod det i programinfon:
Svensk dokumentär från 2008. Martina var fem år när jag träffade henne första gången 1974. Hon hade Downs syndrom, och läkarna hade därför sin uppfattning klar när hon föddes. "Lämna bort henne", sa de. "Glöm henne. Hon är ingenting att hoppas på. En idiot". Samhällets dom var hård. Fem filmer har det blivit om Martina genom åren, den senaste för tio år sedan. I våras fyllde hon 40, och nu har vi gjort den allra sista filmen om Martina. En film av Tom Alandh. Även 27/11 i SVT2, 29/11 i SVT2 och 29/11 i SVT24.

:D Så mitt tv-tips blir: se reprisen!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Har ni några braiga tv-tips så här inför julen?

Ikväll är det Heartbreak Hotel på fyran klockan nio, den är SÅ himla kul! Ska nog se den (igen) och skratta lite :lol:
ulrikaj
Kontakt:

Inlägg av ulrikaj »

miar70 skrev:Har ni några braiga tv-tips så här inför julen?

:
-Körslaget börjar igen på Annandagen.Såg förra säsongen och gillade det jättemycket.Idol-Erik och Magnus Carlsson är mina stora favoriter i det programmet som ska vara med och vara körledare.
-Stjärnor på slottet börjar Juldagen men krockar med det sista avsnittet av Bonde söker fru och det MÅSTE jag bara se.Blir väll att spela in stjärnorna på slottet om det inte går i repris.
-Sen som tradition så spelar Tomas och jag alltid Bingolotto dagen innan jul tillsammans med glögg och mys.Paketinslagning mm.

/ulrika
mamma till goaste killen Jacob 17/3-02 :heart: och till goaste tjejen Liw 1/1-07 :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"