Går sakta framåt
Har i många veckor varit väldigt gnällig, gråter genast på golvet, inte alls nöjd gosse.Trodde det skulle bli bättre med bättre nattsömn, men tycker inte det.Sitter, står i krypställning, kan ju vara frustartion över att han ej kommer framåt ibland, men tror inte heller det är orsak alltid.
Undrar om jag borde ändra schemat:
7.30 väckning+amning (sovit till 7.30 efter söndriga nätter, men runt 7-tiden sista dagarna.Kör med pangramsning.)
9-9.45 sover i vagnen, måste väckas o är trött, idag dock vaknat självmant
11(11.15) mat(125g purébrk, kött el dyl, ibland mera), amning
12.30-14.30 sover ute, sover bra 1,5h, sen jobbig sista 30min, pigg.Idag sov han endast 1h10min, sen prat, somnade om först efter lång vagndragning, vaknade igen efter ngr min osv).
15 mellanmålsbrk+amning
17-17.20 sover ute(måste väckas, trött)
17.45/18 mat(kött/fisk 125g brk),amning
19.30 välling,amning skoj.Äter vällingen varierande, ibland nästan tvingas i..
20.00 Godnatt (hittills oftast somnat först runt 20.20-20.30, igår dock genast 20.00).
kinkandet som värst ca 1h efter varje sovstund.Tycker han äter sig mätt(stänger munnen/vänder bort i slutet, tolkar som mättnad), men e lite fundersam, beror månne gnälligheten på för lite mat, för lite sömn(!) el nåt annat? inga tänder på gång ännu..
han sov ofta 1,5h i gången före kurstart, så 45min på förmiddan känns lite,men vi har kört enligt schemat.Nu kurat 15 dygn.Ålder ca 7,5mån.
Borde vi ändra nå punkter i schemat, el ska vi köra på o hoppas gnälligheten lägger sig? Funderar på om vi borde förlänga första dagsluren, men vet inte hur vi ska ändra resten av schemat isåfall...??? kan ju tillägga att han för det mesta somnar bra i vagnen ute, ramsar iblandx4, kan gråta lite o sen somna själv, är nog trött.Eller gröt på morgonen?Fast knappast påverkar det gnälligheten på senare eftermiddagen..
Alle