Gud, så sjukligt här är
Och lika dåligt är det här...
Nu är det tösens tur med en rejäl förkylning (smittad utav mig) och sambon är lite krasslig han med.
Men hellre det nu än till jul
Tösen varierar väldigt med matintaget och nu när hon är dålig så är det märkbart lite hon vill äta

Tur att hon vill dricka mycket vatten och att hon gärna slukar vällingen när det är dags
Tyvärr har hon en benägenhet att sova sämre när hon är sjuk, och det tror jag beror på att hon äter dåligt. Men idag fick sambon väcka henne när hon sovit i 2,5 timme

. När hon är sjuk så får hon sova så länge hon vill när/om hon gör det. Vi frestar inte heller på hennes humör om hon skulle skarva under denna sjukperiod.
Sen hon var sjuk sist med närmare 40 graders feber så vill hon INTE bli matad

Nu är det bara plockmat som gäller och tösen är ganska så bestämd över att det bara är viss mat som går ner...
Makaroner, kassler, korv, smörgås och ärtor går ner bra. Och frukt givetvis, samt Viggos risifrutti
Ibland kan hon ta någon tugga på potatis, blodpudding eller broccolli.
Men annars är pannkakor

, omelett, kyckling, köttbullar, pannbiff, fisk, köttfärs inget att ha
Mitt humör och tålamod har börjat tryta nu

och jag börjar bli lätt irriterad över att hon bara slänger iväg den mat hon inte vill ha.
Hon är fenomenal på att urskilja de små matbitarna med fingrarna av vad som hon accepterar att äta eller inte. Jag brukar ibland gömma lite annan, icke populär mat mellan den mat hon älskar, men hon lyckas alltid urskilja vad det är utan att ens ha stoppat maten i munnen
Tallrik och sked kastar hon bara iväg så nu är det mat direkt ifrån bordet som gäller
Tyvärr har vi många frysta burkar i frysen av god mat som vi matade henne med förr (då gick allt ner

), men som jag inte vet vad jag ska göra med. Har gjort omelett på det ibland men det verkar inte vara något populärt

.
LaQ: Hoppas det blir en fin årsdag för er lille pojk
Strax därefter är det ju dags för tösen här (det skiljer inte många dagar

)
Finns både för- och nackdelar med att fira henne i samband med jul. All släkt är för det mesta ledig och sen så tycker vi att det inte kan begäras så mycket utav oss till jul eftersom vi får lägga krutet på hennes födelsedag istället. Känns skönt faktiskt

.

Ha det gott för ett tag, och krya på er hela bunten :santa: