Jag har inget svar på din fråga men vi har magsjuka här hemma nu. Ska man äta hela korn eller ska man ha dem i munnen eller vad går huskuren ut på?
Hälsningar
Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Tugga hela korn. Visst kan du ge en 3,5 åring, även om det inte är så gott. Vitpeppar är inte farligt.
Men effektivare och enklare är att tvätta och sprita händerna ofta. Har hållit mig från magsjuka hela livet. 8)
Vi sväljer 5 hela korn, jag och Anton - i motverkande syfte när det sätter igång. Huruvida det har effekt kan jag faktiskt inte säga. Men det skadar ju iaf inte.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 & Lilltufsan född feb -06
Här sväljer vi sex hela vitpepparkorn när magen känns knepig. Varför det är just sex vet jag inte (trevlig siffra, bara?!?) men det funkar rätt bra, iallafall! Men inte varje dag året om, inte! Då blir det nog lite väl .
6 barn (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) två barnbarn (-1309, -1505)
Vi kör också med vitpeppar här. Har inte vågat ge det till barnen, men det ska jag definitivt börja med. Jag har klarat mig genom två magsjukeomgångar iallafall. Mannen tar inga, men har hör nog till de där som inte kan få det, tror jag. Han har aldrig haft det, faktiskt. Jag funderar också över hur ofta man ska ta. Hittills har jag bara tagit när vi redan har fått det i familjen och då är det ju egentligen lite sent. Men ofta vet man ju rättså väl när det går och då kanske man kan ta varje dag just den perioden?
Hälsningar Mule, mamma till snutta (-04) och prins (-06)
Drick lite av handspriten istället så dör alla bakterier i magen.
Nä, helt ärligt, det där med att äta peppar hjälper nog inte mot vinterkräksjuka. De som ätit peppar och klarat sig hade nog klarat sig även om de inte ätit peppar.
(Helt OT som man säger, men...Peppar innehåller mycket krom vilket de flesta svenskar lär lida brist av, men väldigt få i länder där man kryddar mycket. Har man svårt att hålla sig ifrån sötsaker kan det vara ett tecken på krom-brist. Och det avhjälper man med extra krom. Bra va? Ja, menar det skadar i alla fall inte med extra pepparintag )
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09
There´s a place in heaven for women who help other women...