Vitpeppar magsjuka....

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Tessan
Kontakt:

Vitpeppar magsjuka....

Inlägg av Tessan »

Hej hej!
Jag äter alltid vitpepparkorn och har klarat mig från magsjuka senaste åren :lol:

Kan man ge det till sin 3,5 åriga dotter också?
Eller blir hennes mage konstig då :lol:

//Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Hej!

Jag har inget svar på din fråga men vi har magsjuka här hemma nu. Ska man äta hela korn eller ska man ha dem i munnen eller vad går huskuren ut på?

Hälsningar
Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Tugga hela korn. Visst kan du ge en 3,5 åring, även om det inte är så gott. Vitpeppar är inte farligt.
Men effektivare och enklare är att tvätta och sprita händerna ofta. :wink: Har hållit mig från magsjuka hela livet. 8)
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Fast på Tessan låter det som att hon sväljer dem hela?
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Visste väl att TorpSara skulle svara. hi hi

Ja, jag sväljer ca 20 korn hela. Som farmor gjort...
Hrm, då ska jag alltså köpa sån sprit på apoteket.

Tack tack så länge :D

TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Lite färre kan du nog ge Emma... :lol:

Vitpeppar är ju antiseptiskt, så det borde kunna påverka. I allafall litegrann. Men rena händer påverkar mycket!

/Hygientanten :lol:
Ewa

Inlägg av Ewa »

Vi sväljer 5 hela korn, jag och Anton - i motverkande syfte när det sätter igång. Huruvida det har effekt kan jag faktiskt inte säga. Men det skadar ju iaf inte.
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

:lol:
Näe det ska jag inte ge Emma!!
Hon kanske får 5 st och sen ska hon få med en alldeles egen handsprit.

Tack så mycket
//Tessan

Puffen

Inlägg av Puffen »

Sväljer ni hela korn?
Hur många?
Varje dag året runt?
:heart: Mamma till Douglas -020528, Elliot -070406 (SM från start) och tvillingarna Sam & Elise -080904 (SM från start) :heart:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Här sväljer vi sex hela vitpepparkorn när magen känns knepig. Varför det är just sex vet jag inte :? (trevlig siffra, bara?!?) men det funkar rätt bra, iallafall! Men inte varje dag året om, inte! Då blir det nog lite väl :wink: .
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Mule

Inlägg av Mule »

Hej!

Vi kör också med vitpeppar här. Har inte vågat ge det till barnen, men det ska jag definitivt börja med. Jag har klarat mig genom två magsjukeomgångar iallafall. Mannen tar inga, men har hör nog till de där som inte kan få det, tror jag. Han har aldrig haft det, faktiskt. Jag funderar också över hur ofta man ska ta. Hittills har jag bara tagit när vi redan har fått det i familjen och då är det ju egentligen lite sent. Men ofta vet man ju rättså väl när det går och då kanske man kan ta varje dag just den perioden?

Hälsningar Mule, mamma till snutta (-04) och prins (-06)
Moco

Inlägg av Moco »

Drick lite av handspriten istället så dör alla bakterier i magen.

Nä, helt ärligt, det där med att äta peppar hjälper nog inte mot vinterkräksjuka. De som ätit peppar och klarat sig hade nog klarat sig även om de inte ätit peppar.

Lycka till ändå
Mata

Inlägg av Mata »

(Helt OT som man säger, men...Peppar innehåller mycket krom vilket de flesta svenskar lär lida brist av, men väldigt få i länder där man kryddar mycket. Har man svårt att hålla sig ifrån sötsaker kan det vara ett tecken på krom-brist. Och det avhjälper man med extra krom. Bra va? Ja, menar det skadar i alla fall inte med extra pepparintag :) )
Mamma till 4 barn, -03, -05, -07, -09

There´s a place in heaven for women who help other women...
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"