Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, Jannika, så hektiskt du har det just nu :shock: ... några bröllopsnerver hinner väl inte kännas av, och DET kan ju vara skönt! Kyrkobesöket lät ju... spännande 8) :lol: klart kidsen tyckte det var en utmärkt lekborg :!:

Jag ska erkänna att jag är avis på ert planerade och er målgång som ju är alldeles nära, det låter helt underbart med vinterbröllop :heart:

Själv hoppas jag på att vi också kommer till skott, i april har vi varit förlovade i elva år :roll: så det börjar bli dags... Kanske ett sommarbröllop, ute i hagen? Barfota? Med prästkragar i buketten...
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
K-ina

Inlägg av K-ina »

jag också... Vill gifta mig alltså! Men jag är så dålig på planering och fixar inte ens att beställa hindersprövning eller vad det heter!

Lycka till med förberedelserna Jannika!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Jannika

Inlägg av Jannika »

Tack alla rara för hejarop och lyckönskningar! :heart:

*frieda* kommer att vara min eminenta avbytare på Df. Känns så skönt att ha ett ansvarsområde mindre ett litet tag. Tack!

Näe, inga nerver än. 8) Men de lär ju dyka upp, gissar jag.

Idag har jag varit på världens spejsigaste behandling. Månbas alfa, here I come! Jag klämde ner min nakna kropp i en vit strumpa och blev dammsugen med en maskin på hela kroppen. Jätteskönt och väldigt effektivt. Efteråt blev jag kissnödig, hurven och aptrött, som efter en redig massage, vilket är bra tecken på att utrensningen är på G.

Tydligen väldigt bra för lymfsystemet. Och midjemåttet. Och bristningar och celluiter tydligen. Jag har inte märkt nån skillnad än. 8) :lol: Fick tips från min kompis Lisa som är behandlingsproffs och när jag droppade det för darlingen säger han: "Men det har ju vi som erbjudande på Tidningskortet just nu! Jag fixar tid till dig". Va? LoA kanske?

Hon som tagit denna nymodighet till Gävle hade själv reumatism och hade provat allt mellan himmel och jord och stött på det här. Kommer från La France. Vi hade ju tänkt åka på bröllopsresa till Paris men den planeringen är avstannad så jag får köra det här istället, haha! Nästa gång ska jag ligga i infraröd bastu efteråt också. :shock: Jisses. Vem hade kunnat tro't?

Men Mia och K-ina, klart ni ska gifta er! Prästkragar låter toppen. Jag lutar ju också mot barfotabröllop, Mia. :wink: SÅ himla bökigt och organiserat behöver det ju inte bli K-ina. Man gör ju som man vill (sa hon som inte vill dansa brudvals).Ni har ju dessutom både mig och Elle att luta er mot. Vi ska lära er ALLT vi kan...

Värst vad jag hålls här idag då. Det är bara för att bildkursens vara-på-plats-del är över för i år och jag tar mig en imaginär paus som egentligen inte finns. Det är ett rackarns tempo för att vara halvfart tycker jag. Phu.

Barnen hade bakat lussebullar som jag tog med till kursen nu i helgen så jag ligger iaf rent socialt på plus i min kursgrupp. Alltid nåt, sa hon som låg efter med uppgifterna så det skriker. :lol:

Näe, kväller och fika.

Kram Jannika
K-ina

Inlägg av K-ina »

jamen dåså!!! Om det finns bröllopscoacher att tillgå på forumet så ska vi väl få till det?!!!! Vad säger du Mia? Vi får se vem av oss som är fru innan nästa jul! :D

Får jag bidra till julstämningen med en liten Gustav-historia?!
Han och de andra femåringarna på dagis fick gå till kyrkan på sk. adventsvandring. Så här ungefär berättade han efteråt:

Gustav: Först fick vi blunda och när vi öppnade ögonen var vi i FANTASIN! :shock:
Då fick vi ha samma kläder som Darth Vader!!! :shock:

Mamma: En mantel?

Gustav:
Ja - så klart! Sen fick flickan se en ängel. Du ska ha barn sa ängeln...

Mamma: Jaha!?

Gustav: Jag såg att det var en bäbis i magen och jag trodde att det var Gud som skulle födas men det var bara en bäbisdocka!!! :? :D :!:
Mamma till två pojkar.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

:lol: :lol: :lol:
Kyrkor är sannerligen intressanta :wink: :!:
Om det finns bröllopscoacher att tillgå på forumet så ska vi väl få till det?!!!! Vad säger du Mia? Vi får se vem av oss som är fru innan nästa jul!
:D Ah! En bröllpostävling :thumbsup:

Fler som lever i synd här på forumet???
Vad får vinnaren?

I´m in, girl \:D/
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Då bidrar jag (kanske) med en liten morot: Den som gifter sig först av er får ett horoskop av mig. Vad sägs? Ingen resa till Paris kanske men alltid nåt... :D

Mia, den däringa ELPGE-behandlingen skulle nog du gilla om du inte redan har provat den.

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Jannika skrev:Då bidrar jag (kanske) med en liten morot: Den som gifter sig först av er får ett horoskop av mig. Vad sägs? Ingen resa till Paris kanske men alltid nåt... :D
:D Men det haaar jag ju redan, gullhöna :heart:

Och nä, jag har inte testat ELPGE-behandling... låter skönt! Tror du det finns häruppe :-k ?
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag måst gå med i skosnacket lite...
Ska du ha lång klänning, Jannika? För i så fall syns knappt skorna. Och då kan man ju nästan ha vad som helst.
Så hellre bekväma, halvsnygga, eller helsnygga såklart, som man kan ha även senare, än ett par obekväma tjusig som används en gång.

Och jag hejjar på er som går in giftastankar. Det är så mysigt! :D Och roligt!

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Här kommer några förslag. Jag vet ju inte vad du har för storlek, så jag har ingen aning om vad som kan passa...

http://www.tradera.com/GRYMMA_OVEKNEE_S ... n-79780734
http://www.tradera.com/Nya_vita_stovlar ... n-79645129 (Kanske lite höga för en heldag...)
http://www.tradera.com/Bekvama_stovlar_ ... n-79493013

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
blomman

Inlägg av blomman »

Nu är det ju inte jag som ska ha stövlarna.. men shit, vad snygga de i första länken var! Och ser bekväma ut!!
Tycker nästan man ska ha stövlar på vinterbröllop.

Vi har lite snö, som kom under natten! Underbart!
Har varit ute med en kompis och våra hundar i skogen. Allt är så mycket tystare och mjukare med snö.. hoppas den ligger kvar!

Kram på er!
Elle

Inlägg av Elle »

Vad härlig Gustav är :lol: !

K-ina och Mia jag kan vaaaarmt rekommendera att ni gifter er, man får göra precis som man vill, det gjorde vi och det blev verkligen en kärleksfest :heart: Precis som vi ville ha det! Jag lovar att ställa upp som bröllopscoach :wink:

Jag och barnen är hos mor och far och myyyser. Olle och Lilly leker med kusinerna och tycker livet är toppen. Ikväll kommer mannen ner och så imorgon bitti far vi till vårt andra hem, stugan i Sälen \:D/ Det blir nog premiärtur med skotern!

Nu vankas det fika i köken, gött!
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
K-ina

Inlägg av K-ina »

Ett horoskop!?!!!! På allvar? :shock: Det var ju en rejäl morot det!!! :heart: Kanske man skulle ta tag i det här då?! :!:
Mamma till två pojkar.
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jannika skrev: *frieda* kommer att vara min eminenta avbytare på Df. Känns så skönt att ha ett ansvarsområde mindre ett litet tag. Tack!
Tack själv rara du :heart:

Här hade vi Lucia-firande i svinottan, eller ja kl 7.30 på Kanalkyrkan i Sandviken, det är svinottan i min värld :P :lol: Lilltufsan får sova en halvtimme extra tror jag för det var ett jäkla gnäll sista timmen innan middagssov här.

Och nu mina kära måste jag få gnälla, för det kan jag inte göra inför sonen som är stolt över Lucia-tåget, och ni behöver inte alls hålla med :wink:

Luciatåget för klass F-1 (d.v.s. 6-7 åringar) var överdådigt pampigt. Inskridandes i kyrksalen kom den näpnaste Lucia, äkta stearinljus i kronan, med hela sitt tåg av småänglar, tärnor, tomtar, stjärngossar, pepparkaksgubbar och till och med en sockerbagare. Luciasånger och verser sjöngs/lästes, kamerorna blixtrade från kyrkbänkarna. Allt var fantastiskt, väl inövat, väl planerat och alldeles... "alldeles underbart". O:) :santa:

Hade det varit tal om klass 9 hade jag tyckt att det var alldeles så underbart som det nog var meningen att vi skulle tycka. Men nu tycker inte jag det, och här ska jag förklara varför:

I min värld, som kanske är en smula trångsint då då :lol: , är ett Luciatåg bland 6-7 åringar ett myller av söta ungar utklädda till vad de behagar i Lucia-väg, en si så där 17 Lucior i samma tåg och kanske till och med en liten gosse med en Luciakrona på sniskan är vad man (förstås JAG) förväntar. Jag förväntar mig eljuskronor, "Tippe tippe tipp tapp" och första versen i "Sankta Lucia". Det här var för mycket. För könsuppdelat, ja det var ju inga gossar som var Lucior, tärnor eller ens änglar.

Efter tillställningen skulle det fotograferas ytterligare en massa. Framför julkrubban placeras den lilla näpna Lucian med alla ljus i sin krona och fotograferas av sin stolta mor, som dock inte låter sig nöjas med dotterns skeva smil. "Kan du inte tindra med ögonen som en riktig Lucia!" Vilket krav, hur beter man sig för att "tindra med ögonen" :?: Anyone :?: :shock:

Jag blev så sur att jag inte iddes fotografera Benji utan bad honom leka lös ordentligt fram tills fikakön var kort nog att orka stå i och det gjorde han ju nu, tacksamt dessutom.

Ja f'låt mitt gnäll och JA, jag fick aldrig vara Lucia när jag var barn för jag är brunett om det var någon som såg sig skönja lite mindervärdeskomplex :oops: :lol:

Kram på er :heart: :santa:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Åh! Jag förstår dig hur bra som helst Frieda! Vi hade världens (?) största luciatåg i går kväll på skolan. En lucia, massor av tärnor , 4-5 stjärngossar och typ 100 pepparkaksgubbar och 150 tomtar. Gissa vilka som syntes? Pepparkakor och tomtar fick knöla ihop sig på golvet och det hade räckt om de hade mimat till sången. Axel har gått och övat med kören i veckor och bla lärt sig en del rörelser till sångerna. Jag vet inte om han överhuvudtaget KUNDE röra sig där nere på golvet?! Jag såg honom inte... För att vara egoistisk: Kören som bemödat sig att repa allt borde få plats på scen!!! :twisted: :shock: :idea:
Mamma till två pojkar.
K-ina

Inlägg av K-ina »

*frieda* skrev: Ja f'låt mitt gnäll och JA, jag fick aldrig vara Lucia när jag var barn för jag är brunett om det var någon som såg sig skönja lite mindervärdeskomplex :oops: :lol:
Inte jag heller... ALDRIG - i högstadiet var jag inte ens tärna. Men övat sånger hade jag gjort i månader. Men kören fick stå BAKOM lucian och tärnorna och sjunga! Utan glitter! :shock:
Ett år fick jag till om med deklamera lucians vers för hon tordes inte!
Inte undra på att det satte sina spår! :D :D :lol: :shock:

Men det är så det är här i livet. Vissa gör grovjobbet och andra syns! Eller?!!??? :wink:
Mamma till två pojkar.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"