Jag blir inte glad när det gnälls över små barn. Jag blir tvärförbannad. Se gärna mina forumintroduktioner
DET är vad alla som söker sig hit och arbetar för här ska hålla för ögonen.
Små barn växer. Deras värld växer. Underhand kommer nya frågor, som det är vår vuxna uppgift att i handling besvara. Det är en klart hjärnstimulerande utmaning. Och den pågår hela tiden, så länge man lever med små barn.
Det duger inte att klaga
Du köper större kläder allteftersom barnet växer, eller hur? De små plaggen från förut funkar inte längre!
Så sätt dig ner och tänk efter, du som tror att det är synd om dig, som har en så joooobbig unge. Lyssna till ditt sunda förnuft och till din egen inre övertygelses röst
Det här är inte rätta stället för beklaganden sida upp och sida ner eller för tröstande "styrkekramar" – inget forum här är någon klagomur. Det här är ett rätt krävande men ganska underbart ställe där man ska få lust och vilja, inte Kleenex. Här ska man kunna ställa frågor som drivs av god vilja och som kan få goda, lika välvilliga svar. Kräkas över små barn får man göra på annat håll!
I Barnaboken finner du - förhopppningsvis - ett sant inspirerande förhållningssätt till ditt lilla barn och till föräldraskapet i sig. Men även här och på själva hemsidan står massor att läsa som peppar och lär. Så svälj gnället och öppna ögonen
Och ni, kära forumister, ska ju heller inte beklaga
Glöm inte allt det uppbyggliga, upplyftande, vackra och så lärorika ni kan berätta på Våra Barnaboksbarn-forumet också!
Det talas alldeles för lite om glädjen med barn. Men här gör vi det
TACK till er alla och uppmuntrande kramar (och lite krävande också
från er Anna.