Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

kronärtskockor... =P~ med smör och citron... =P~

DET var länge sen!

Adventskram till er alla från en supertrött mamma, skottningen tar på krafterna likaså trotsbarnet mitt... :heart:

Nu gör jag tidig nattnatt :sleep:

/Fjällmor
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Päivi skrev:MSN :?:

Jag vill också lära mig... :?

Hur gör man?

Vad krävs?
Jag kanske säger saker du redan vet... Och jag vet inte så mycket, så jag fuskar med att sufflera maken medan jag skriver ;)
MSN är ett sätt att kommunicera. Som telefon, men med text. Direkt live (vilket kanske var samma sak ;) )

Man skaffar sig enklast en hotmail-adress om man inte har någon. (Det går med andra adresser också, men jag har inte koll på sånt.

Windows live messenger finns (troligen) i din dator redan. Jag antar att man öppnar/installerar programmet. Sedan loggar man in med sin hotmailadress, söker upp kompisar (som jag ;) eller blomman eller fjällan) med hotamiladresser och lägger till dem som kontakter.

Välkommen! :D
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Gäst

Inlägg av Gäst »

Aha! åhå! :D

Tack LO!

Jag har yahoo.se jag, :roll: men skall nu undersöka fenomenet lite närmare... 8)
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Pepparkakor: Vi bakade en storsats mjuk pepparkaka med lingonsylt igår, oj vad gott det var =P~ Och oj vad ont i magen jag fick efter en 5-6 bitar :roll:

MSN: Har jag aldrig blivit vän av :roll: Såå tråkigt att sitta och vänta på svar, bättre med vanliga hederliga telefonen :wink:

Kronärtskockor: Det var länge sen =P~

:D Vi försov oss i morse :shock: :oops: Eller: Jag, mannen och sonen försov oss. Dottern roade sig själv i sängen 8) Och det var inte en liten försovning: 08.30 slog jag upp ögonen - grabben ska vara i skolan 08.15 så det blev ju väldigt bråttom där :roll: Mannen har flex och ska vara på jobbet senast 09.00...

Mannen kan skylla på "mitt-i-natten-film-gluttande" jag kan mest inte skylla på någonting alls, somnade innan kl 22...

Fy vad pinsamt :oops:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Usch ja... Hela dagen blir upp och nedvänd och man funderar om det inte hade varit lika bra att inte gå upp alls!

Jag har faktiskt klarat mig från försovningar av det där rejäla slaget i flera år, men en gång sjukskrev jag mig faktiskt. :oops: Vaknade jättesent och upptäckte i samma veva en vattenläcka. Allt var bara FÖR MYCKET. Men det är väl preskriberat nu? :roll: :?:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
blomman

Inlägg av blomman »

*frieda* skrev: MSN: Har jag aldrig blivit vän av :roll: Såå tråkigt att sitta och vänta på svar, bättre med vanliga hederliga telefonen :wink:

Kronärtskockor: Det var länge sen =P~
Fördelen med msn, är om man sitter och pluggar/skriver, så kan man ha lite småprat igång samtidigt. Väldigt trevligt och lagom mycket. Tycker jag, då!

Vi äter nog minst en kronärtskocka i veckan.
Speciellt ihop med skaldjur är det fantastiskt gott!

Vi har försovit oss snyggt en gång i höstas. Jag satte klockan på 7.45 istället för 6.45, av någon outgrundlig anledning :wink: . Gick upp i godan ro, tittade på klockan i köket och var så inställd på att den var sju och inte åtta att jag bara såg långa visaren.
8.40, då jag trodde att den var 7.40, insåg jag mitt misstag.. :shock:
Barnen börjar också skolan 8.15.. :roll:
Ringde upp Felix lärare och berättade hur det var, och hon vidarebefodrade till Miras lärare. Hon skrattade bara och sa att det var väl skönt med sovmorgon.
Men vad dum man känner sig! :shock:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

K-ina: Och jag är så dålig på att ljuga så jag kör på sanningen. Sen blir det så konstigt med "måndagssjuka" kan jag tycka :roll: :lol:
blomman skrev: Vi har försovit oss snyggt en gång i höstas. Jag satte klockan på 7.45 istället för 6.45, av någon outgrundlig anledning :wink: . Gick upp i godan ro, tittade på klockan i köket och var så inställd på att den var sju och inte åtta att jag bara såg långa visaren.
8.40, då jag trodde att den var 7.40, insåg jag mitt misstag.. :shock:
Barnen börjar också skolan 8.15.. :roll:
Ringde upp Felix lärare och berättade hur det var, och hon vidarebefodrade till Miras lärare. Hon skrattade bara och sa att det var väl skönt med sovmorgon.
Men vad dum man känner sig! :shock:
Här skrattade inte några lärare alls dessvärre. Jag tror att det är för att det är många föräldrar som är lite sena med sina barn... Ja inte sååå sena som jag var idag. Men det hela var glömt och förlåtet i eftermiddags när jag hade nöjet att visitera "föräldrafikat". Det var faktiskt jättemysigt. Det bjöds på blåbärsglögg och saffranskaka =P~

Kram på er :heart:
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Jahapp, då var det stiltje i surödletråden igen... Då tar vi och lyfter den :lol: :heart:

I morse bjöd jag och Engla grabbarna (och oss själva) på nybakta scones 8)
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Åh vad mysigt.
Själv har jag inte så mycket att komma med.
En kinkig Ivar har jag haft idag. Han är röd på hakan och ena handen (den som brukar vara i munnen).
Och han är olycklig och trycker allt som kommer i närheten in i munnen. Undrar om det kliar. Funderar på om det är något han inte tål.
Någon som har hört talas om att man inte tål morot? För jag tycker att det är det han reagerar på.
Och kräks har han gjort också. Mer än han brukar.

Ja, jag vet, man ska inte överanalysera. Så jag slutar med det NU!

I helgen blir det nog julpyssel här i huset med betoning på ätligt. Det är maken som initierar och drar med sig resten av familjen. Men jag har sagt att han får fixa om han vill bli lussad för nästa lördag. :D

Och sedan en riktig kackelfråga till. Hur gör man för att hålla ordning i huset? Hade goda ambitioner om att plocka undan varje dag. Men ajg har inte orkat och det är ingen annan som drar igång det heller.
Fast igår plockade jag lite, idag har jag och vera plockat ur och i diskmaskinen. Men det behöver tvättas, läggas in tvätt i skåpen, plockas bort juldukar och gardiner som inte ska fram/upp och stryka det som ännu inte är på plats.........

Nä nu slutar jag skriva. Behöver fixa lite middagsmat.

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

\:D/ \:D/ :-({|= \:D/ \:D/

woiiiiiiiii!!!!!!!!

Koll idag.

Vikten neråt!

92 kg på ny känsligare våg (den gamla visade lägre vikt vilket innebär att den 95'a jag dallrat på så länge egentligen var mer...)

Trycket ok!

Inom normalvärdet

ÄNTLIGEN!!!

Nu ska jag fira med kaffe och pepparkaka med gräddost!!!!!

blomman

Inlägg av blomman »

/LO skrev:Någon som har hört talas om att man inte tål morot? För jag tycker att det är det han reagerar på.
Och kräks har han gjort också. Mer än han brukar.
Jag tål inte morot! Det är en korsreaktion på björkpollenallergi.
Dessutom vet jag att man kan kräkas, speciellt som barn, vid allergi. Har en kompis vars son kräktes väldigt mycket, extremt mycket, och efter ingående tester visade det sig att han var allergisk mot en massa saker, och när de tog bort de grejerna slutade han kräkas!
Så jag tycker inte du överanalyserar, jag tror du är på rätt spår. Håll ögonen öppna för om det händer igen!

Underbart, Fjällan!
:thumbsup: Nu har vågen fattat också, inte bara byxorna!

Sambon jobbar hemma idag, så nu får jag lämna över datorn till honom.. får se när jag får tillbaka den..

Kram
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Tack blomman!
Vi har inga som helst allergier i släkten, så därför har jag liksom inte tänkt att det kan vara så. Men eftersom han reagerar, så tänker jag låta bli det ett tag.
Så får vi se om det är det som är problemet.
Han älskar ju mat, så det är svårt att introducera en sak i taget (ELler det har ju inget med honom att göra. Det är ju bara jag som är nyfiken och vill se vad han äter - och hittills är det ALLT :D )

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ooooh..

Nu drar det ihop sig för överödlan

:-({|= :heart: :D :heart: :-({|=

Kram på er!
/Fjällmor
Jannika

Inlägg av Jannika »

:lol: Jorå, snart så. 8)

Shit, vad det är grejer att fixa den här tiden på året. :shock: Ändå. :roll:

Jag tror inte jag mentalt och känslomässigt är inställd än på att jag ska gifta mig snart. Det är så mycket fix hela tiden (feberkavalkad, lucia, u-samtal, utflykter, julpyssel, bildkurs, bildkursuppgifter osv, ja ni vet...) att jag inte hunnit landa i det. Det är än så länge ytterligare en punkt på listan, haha!

Det är ju som tur är en bit kvar. Allt bröllopsfix är i alla fall i fas. Men kontroll är en illusion. :wink: :lol:

Förra veckan övade vi med prästen i kyrkan. Hallelulja. Det kan bara bli bättre i alla fall. :roll: Barnen var som kalvar på grönbete, en hel tom kyrka för sig själva och julspelets rekvisita låg kvar framme framför altaret. Tjo. Halmen yrde, Jesus blev dissikerad av Nike, Milo klättrade på altarringen när prästen skulle träna ringväxling, Jander testade orgeln och Nella akustiken (Ba. Ba! Ba? BA! BAAAA!) heeela timmen vi var där. Om ni inte visste det så är kyrkgången väldigt bra till att springa ikapp på. Jag och darlingen hade liiiite svårt med koncentrationen då'rå. Prästen bara log. :lol:

Jag ska bli moster igen! :heart: I mitten av juni kommer vår andra kusin. Min nygifta syster släppte nyheten i veckan. Så himla kul! Fast hon kräks mest och tycker inte att det är en bra idé so far, haha! Jag har jobbat hårt på att sälja in bebiskonceptet och hänvisat till tidsperspektivet. :thumbsup: Det har gått rätt bra... :lol:

Jag kommer inte hinna hänga här så värst gissar jag och vill be er att hjälpa mig med Diskussionsforum om ni har tid över. Kanske PM:a mig om det händer nåt eller nån blir bortglömd?

Puss på er alla! Jannika
blomman

Inlägg av blomman »

Ujujuj så spännande, Jannika!
Snart är du en ärbar kvinna och lever inte i synd :wink: !
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"