Hon sover i spjälsäng inomhus. Vi har visserligen kvar vagnen som hon sov i FÖRE kuren, så visst skulle jag kunna lägga henne i denna inomhus nu bara för att så att säga vänja henne vid att sova i vagn igen.
Men vad tusan....bara för 6 dagar sedan så funkade det ju bra att lägga henne i utevagnen

. Det är kanske bara ett attitydsproblem hos mig?? Men hur 17:singen kommer jag tillrätta med detta? För nu måste jag medge att jag börjat få lite ångest inför läggningarna utomhus...

, och då har man ju vargen svansande kring sig, det vet jag ju.
Det som KAN spela roll det är att hon blivit van att vagnen ska röra på sig för att hon ska somna. För jag hinner liksom inte invänta hennes sömn innan vi måste gå till dagis på mornarna (vi är redan sena liksom

), men jag måste kanske skärpa till mig där och lägga henne 5 min innan vi ska iväg. Men sen händer det också ofta att hon vaknar till under promenaden eftersom storasyskonen pratar glatt omkring vagnen (och då blir hon nyfiken). Men sen somnar hon om under tiden vi går, och vagnen rör alltså på sig igen...
Men detta känns ju som helt orimligt att lösa, för att hon vaknar kan jag ju liksom inte rå för, vårt liv ÄR ju bara såhär - syskonen finns runt omkring henne, så är det bara.
Avskärmning är ju ett bra tips, det ska jag kanske prova

. Och lite bus sittandes i vagnen just före läggning vore kanske också bra, för det är faktiskt så att hon precis börjat tycka att det är kul att åka i vagn (sittandes), och detta gör kanske att hon blir sur, dvs att hon inte får sitta utan blir lagd med nosen nedåt.
Vi har beräknat 15h sömn/dygn för henne, och det borde ju vara okej, och oftast så gäspar hon frenetiskt och kliar sig i ögonen då det närmar sig läggtid, så nog borde schemat funka ännu tycker jag.
Tack för dina fina tips, MissSoofi!

. Hoppas också att jag kan får mer tips från andra som lägger sina små i vagn.