Nej TorsMamma, jag väntar nog med smakisar ett tag till. Adrian fick sin första smakis när han var nästan 5,5 månad och det kändes lagom. Han var ganska redo då och kunde sitta i matstolen själv. Amningen fungerar ju si och så ibland men det känns ändå mer naturligt att fortsätta helamma ett tag till.
Nu har jag kört 5 nätter i kurens och vagnsovandets tecken. De 2 senaste nätterna har nog varit rätt bra för jag har inte så mycket minne av att jag har gått upp och skakat vagnen
Dagarna har varit lite skakigare här ett tag. Gustav vaknar ofta några gånger på långluren men jag brukar få honom att somna om ganska snabbt. Ramsan har jag beslutat mig för att vänta med eftersom den verkar störa mer än hjälpa. Det är nog så att han inte är redo för ramsa ännu, han tror nog att jag pratar med honom och blir ännu mer vaken. Försöker igen om några veckor.
Imorgon ska vi döpa Gustav kl 11 så då blir det struligt med hans långlur. Vi är nog knappast tillbaka hemma förrän kl 12.30 och då kommer det massa folk som ska äta middag och tårta. Men jag ska försöka få honom att sova så mycket det går av långluren i alla fall. 11 är ändå en ganska bra tid eftersom han brukar vara mätt och glad den tiden