Vi flyger flygplan till vagnen och precis innan jag lägger ner henne får hon en smackig och högljud puss som låter "kul". Men så fort detta är "över" (jag lägger henne tillrätta, lägger på täcket, upp med suffletten och över med skynket) så börjar hon skrika/fråga. Kanske jag inte är tillräckligt kul
På dagen sover hon i vagnen ute i hallen om hon inte sover på balkongen. Jag ser till så att det är musik på i bakgrunden och oftast har jag en disk att diska så att jag snabbt kan återgå till något annat när jag lagt henne. Skramlar lite extra med kastruller och låter vattnet rinna lite extra mycket. Skulle hon vakna, vilket hon fortfarande gör efter 45 min, sätter jag på kranen, höjer musiken, går lite extra tungt i lägenheten, pratar i telefon och krisar det så ramsar jag och sist skak i handtaget.
På kvällen/natten så går vi in i vårt sovrum efter att hon fått sin flaska. Då är hon oftast rätt trött. Vi säger hej då till lampan, flyger till vagnen, puss och sen som ovan.
Just nu står det helt still i huvudet på mig, tips mottages gärna om hur jag och min man kan bete oss inför läggning, dag som natt. Vad gör ni som era barn tycker är superkul!?
Mamma till Elsa, född 080707 (v. 38+4)