Surkål och ödlor

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Jannika

Inlägg av Jannika »

Alltså.. jag och citering funkar inte alls idag.
Men oj vad man också hör att saker redan har fallit på plats. De har redan insett sådant som det brukar ta många barn eller dito forumtimmar att förstå.

:lol: :lol: :lol: Visst ÄR det skönt att få vila med liktänkande ibland? Och så mycket roligare. För alla.

Attans stenar Fjällo! :(

Det låter underbart K-ina! Tandborstning en masse I presume? 8)

Kramar till alla sötisar! Jannika
[/quote]
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Jannika skrev:Alltså.. jag och citering funkar inte alls idag.
Men oj vad man också hör att saker redan har fallit på plats. De har redan insett sådant som det brukar ta många barn eller dito forumtimmar att förstå.

:lol: :lol: :lol: Visst ÄR det skönt att få vila med liktänkande ibland? Och så mycket roligare. För alla.

Attans stenar Fjällo! :(

Det låter underbart K-ina! Tandborstning en masse I presume? 8)

Kramar till alla sötisar! Jannika
[/quote]

:lol:

för många knappar för lite tid..?

:wink: :lol:

/Fjällmor
Gäst

Inlägg av Gäst »

haha, Mia! Buff, buff! 8)

Och ÅsaB!!! Grattis sykompis! Underbart

Jo, det är som att komma hem till stora famnen i våra sköna kackeltrådar.

Kramar! :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej vänner, jag läser alltid men orkar aldrig skriva något men nu måste jag skvallra lite. Jag ska börja jobba den 2 dec och Father A tar över ruljansen här hemma. Han har redan förberett sig genom att starta en BLOGG! :shock: Rolig är han och skriver väldigt underhållande. Vill ni gå in och kika så är adressen grabbarnabus.wordpress.com

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Haha! Coooolt Fat A. 8) Klart vi ska premiärläsa!
Fjällan skrev:för många knappar för lite tid..?
Probably... :lol:

Kram till er alla i myyyys-trådarna. Kärlek. :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Måste bara tillägga att det fantastiskt vackra kortet på en bokskog är VÅR bokskog, ja vi äger den ju inte men den finns liksom utanför vårt hus och tillhör väl oss då på något sätt.
:?
Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

En sak till måste jag få säga eller kanske gnälla över och det är löptikar. Bläääää säger jag bara, de är helknäppa här hemma. En tik i höglöp som stjäl allt ätbart hon bara kan komma över. Hon gör gärna det övrig tid också men är fullständigt hopplös när hon löper. Nyss snodde hon en moccaruta från köksbordet, jag skrek på henne så hon tappade kakan men då var Ajax, vår tredje hund, snabbt på plats och slukade bytet. Lilltiken löper också och hon fjäskar för sin mor så man bara kräks på henne. Mitt i detta löpelände har vi då kastrerade Ajax som inte alls minns att han är kastrerad. Han äääääääälskar flickhundar som Emil skulle ha sagt. Snart, snart har tikarna löpt klart, jag läääääängtar.

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Ewa

Inlägg av Ewa »

GRATTIS Åsa \:D/ :-({|= :heart: Och lille Walle har blivit storebror - pluttnosen då :heart:

Och GRATTIS till SusanD :thumbsup: Bidde det på F10 eller :?:
Mamma till Stora guldklimpen född april -04 :heart: & Lilltufsan född feb -06 :heart:
K-ina

Inlägg av K-ina »

Jannika skrev:Det låter underbart K-ina! Tandborstning en masse I presume? 8)
Om man säger så här: Jag var inte direkt svältfödd innan - men jag visste inte att vi fortfarande var SÅ unga! :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Det gör gott inför kommande (?) 40-års kriiiiis! :lol:
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Elle

Inlägg av Elle »

UNDERBART K-ina :lol: :lol:

Nu ska jag ta och sussa, har haft kalas för Lilly här hos mor och far med kussar o moster samlade. Härligt!

Natti natt :sleep:
:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag ska till Skåne med mina barn nästa vecka :D Och hälsa på SusanD :D Ska bli SÅÅ mysigt :heart:

K-ina. Tack för tipset om 15 år. Vi firar nästa år :D Då ska vi nog se till att få vara själva ett par dagar :heart:

Gonatt!
/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
*frieda*

Inlägg av *frieda* »

Gratulera Åsa till lille Gustav kan man inte göra för ofta:

GRATTIS :heart:

Long time, no seen 8)

Ska bara kackla om hur positivt överraskad jag blev när jag kom till Parkbadet i kväll för min ordinära 500 m simtur. Det var s.k "vuxenkväll" med tända ljus i tjusiga kalendabrar längst med hela bassängkanten med levande ljus och klassisk musik. Ahhhhh vad myyyysigt :!: Ännu gladare blev jag när jag fick veta att detta arrangemang upprepas hela hösten på måndagar mellan kl 18.30-20.00, Nice 8) :D Lagom med folk i bassängen, blandade åldrar. Dock fullsatt i bubblet :) Jag nöjde mig med bastun, som alltid har den goda smaken att vara folktom när just jag ska basta :P :lol:

Natti, natti :heart:
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Nej Ewa jag blir kvar på samma gamla jobb eftersom jag inte ens kommer kunna jobba de sex månaderna jag hade tänkt mig. Men det är ju en annan histora. :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Jannika

Inlägg av Jannika »

Jag har sett reklamen *frieda* men inte provat. Jag föredrar bastun framför bassängen men nåt varv för syns skull skulle jag kunna prestera. Ska vi boka in en sim-date nån gång efter nyår, hehe! (Jag har skjutit upp dejt med darling *f* en gång redan och nu gör jag det igen. Jag hinner inte fast jag vill.) :(

Nu har min stora lilla sexåring fått öroninflammation igen (tror jag). Idag gick han till skolan glad i hågen, han skulle hålla föredrag om alla våra fyra fadderbarn och var de bor i världen. Det hade gått bra men efter det fick han tväront i ena örat och kom hem med farfar, blek om nosen. Nu ikväll kräktes han och hade 39,3 men har iaf somnat. Plutten.

Åh, vad fuskigt LO! Jag vill också träffa Sigge och alla löptikar och kastrerade men oförstående hanar. Jag blev lovad ett besök med husvagn men jag har då inte sett röken av familjen bokskog. :wink:

Jag har sovit som en sten de senaste nätterna och kunde inte för mitt liv begripa vad det berodde på men sen kom jag på att jag fått massage en halvtimme på soffan innan läggdags av darlingen sen jag hade min nackspärr. Måste vara det! Nu ska jag buff-buffa mig till soffan för här var det lugna gatan. Sköööönt.

Kram Jannika
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Jannika skrev: Åh, vad fuskigt LO! Jag vill också träffa Sigge och alla löptikar och kastrerade men oförstående hanar. Jag blev lovad ett besök med husvagn men jag har då inte sett röken av familjen bokskog. :wink:
Men gulle-Jannika då, vi har ju precis köpt husvagnen (känns det som iaf) och jag sa ju att vi kommer till sommaren, alltså 2009. Så du får vackert härda ut ett tag till men å andra sidan får du ju då även träffa ytterligare en familjemedlem. Skoj va? :)

Å andra sidan är det nedförsbacke hit så det är bara att frikoppla och gliiiiiiida ner till oss i Skåne. :wink:

Kram Susan
Dipl. SHN-kurare!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"