Nu har vi snart genomgått dag två med vårt nya tvålursschema. Och det är bara att konstatera att det går åt fanders.
Anledningarna till att jag drar ner nu är det gamla vanliga.
Pga av de tidiga morgnarna som startar nån gång mellan halv fem och fem då han sällan somnar om så kraschar han redan vid 8 och klarar inte en sekund längre än halv nio. Morgonen startar egentligen 06.30 och jag har tänkt mig första luren klockan 10 rakt efter ett grötmål. Måste nästan ha 3,h timmar mellan morgon och lur ett för att få in frukost och gröt (som ges 9.30 = 3 timmar efter frukost.) Har tänkt mig lur 1 vara 2 timmar lång. Men inte en chans att jag lyckas hålla honom vaken ytterliggare 1,5 timmar efter att han börjar tröttskrika. Han är helt paj och vare sig igår eller idag lyckades jag hålla ut utan la honom. Hur sjuttan ska jag lyckas med ett vakenpass från 5-hugget till 10? Jag VET ju att jag måste börja nånstans och att det är över på ett kick och det är vad jag själv skulle råda andra till. Men jag lyckas inte själv leva efter det.
Hur skulle ni gjort? Har schemafunderingar här.
Är det bättre kanske att ha kvar en kort lur på fm, skjuta den lite - kanske till 9 åtminstone och sova till halv tio. Sedan gröt 9.30 och långpanna 13-15. Det betyder mat igen redan 12.30 och 3,5 timmars långt vakenpass före och efter långpannan, innan läggdags 18.30. I dagsläget är han mycket piggare på em än på fm men det är ju svårt att bedömma då han vaknar för tidigt på morgonen. När det rättar till sig kanske han inte är lika trött på fm.
Jaa, jag tänker nog bara högt här. Det handlar ju om att vi måste bestämma oss och sedan köra. Men det kan kännas skönt att ventílera lite.
Hur ser era scheman ut och hur gjorde ni i övergången till 2 lurar?
MVH
/Åsa