Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Krisse

Inlägg av Krisse »

Hej på er!
Idag blir mitt inlägg i lite mer positiv anda.

Fjällmor - fantastiska ostplättar, perfekt till soppan tycker jag, fast mina blev inte alls så fina som fjällfars...
4 storlekar :shock: det är ju otroligt

LO - du gav mig en tankeställare, det där att man skall se till att äta ordentligt vid målen så man klarar sig till nästa. Där har jag nog lite av mitt problem, känner mig duktig när jag inte har ätit så mkt till lunch men det slår ju tillbaka sedan på eftermiddagen......

Miar70 - jo mat och motionsplanerna blev bra. Motivationen infann sig igen i måndagsmorse och nu den här veckan går det riktigt bra och vips så mår man ju mkt bättre och ser verkligen fram emot helgens vin och choklad :wink:
Nu skall jag börja på gympa med några ur mammagruppen på söndagar.

Lingontuva- tack för pepp, du hade rätt nu har det vänt igen.

Kram till er alla
Emmy 080212
Rasmus 091223
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Krisse - jo, jag har själv varit där hela sommaren inser jag. Nu har jag ätit tills jag blir mätt på riktigt. Då är jag inte ens frestad att äta mellis tillsammans med Vera. Jag tar en kopp te eller kaffe, det får räcka.

Jag gjorde också ostplättar igår. Serverade en räkröra på CF och majjo med lite skagen-kryddor. Mumma! Vera tyckte sådär, men hon åt räkor i alla fall :D Och keso.

Planerandet går sådär. Men jag äter i alla fall bra - någorlunda. Idag har jag också gått en promenad upp för långa backen.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Hej på er!

Här är det så tyst så jag undrar om det beror på att alla kan ha vunnit kampen mot kilona/cm redan? :lol: Eller gett upp :( Eller är det bara så mycket annat just nu?!

Jag kämpar på, går väl åtminstone ok men colafighten ÄR fortfarande jättejobbig. Och jag fuskar titt som tätt på den punkten... :oops: Men ändå inte som förr! Vågen står tilla, njaaa ok då -0,5 men det räknas knappt.

Kram!
duggan

Inlägg av duggan »

Hej hopp!

Jag lchf:ar fortfarande och vågen har dock inte fått något nytt batteri så vikten vet jag ingen om, men jag mår iaf bra :D Äter ca 3 ggr per dag och är inte ett dugg hungrig eller sugen mellan målen, är det 4:e veckan jag är inne på nu? Har iaf "fuskat" vid 2 tillfällen och båda gångerna har jag blivit totalt däckad direkt jag ätit sockret och dagen efter har känts som en stor träningsvärk, konstigt det där. Så nu är jag faktiskt inte alls sugen på nånting som innehåller kollisar.

Har köpt GI-noll som jag läser och begrundar, försöker lära mig mer..och mer... :roll:

Jag skulle vilja ha lite mer fart så funderar lite på att köra gi-nolls 50+ ett tag, även om jag faktiskt inte alls är i det facket, så det så :roll: :wink: -20 kg och jag skulle må som en prinsessa, ska nog börja motionera mer, fast konstigt nog har det ploppat upp värsta bi-cepsen från ingen stans! :lol: I like! Ska bli muskulös oxå :shock:
Amanda -02, Hugo -06, Theo 29/12-12
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

hej!

Härligt duggan, nu är du all in :wink:
GI-NOLL är bra läsning, vill du få mer grepp om tankarna bakom kosten så är det bara att hojta. Det finns massor med bra läsning på nätet som kan hjälpa så du hittar det som är rätt för att just din kropp ska bli frisk..

och...

lite smalare...

:D

Jag har mått rejält dåligt senaste veckan. Det står i bloggen för den som vill. Men är på väg tillbaka nu.

Lingontuva - det är svårt att inte nämna. Men suget försvinner verkligen med full lchf. Har du hittat hit?:

http://www.metrobloggen.se/jsp/public/i ... =19.169098

Hon var sockerberoende..

Kram till er alla andra, ingen glömd!
/Fjällmor
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

glömde:

bottenlös paj i bloggen

:wink:

/Fjällmor
Lua

Inlägg av Lua »

Jag vill bara bekräftelseramsa söta Fjällan. Sockersuget försvinner - FÖRSVINNER - med full lchf! Jag säger det igen för det är så otroligt: sockersuget försvinner.

I förrgår föll jag för grupptrycket och tog en tunn skiva princesstårta som vår chef bjöd på. Det var dumt, mycket dumt. Det har tagit mig till i kväll att bli av med sockermonstret :evil: :!: Så det gör jag inte om. Jag har pratat med mina kollegor idag och förklarat att socker verkar vara som nikotin för mig. Det GÅR INTE att dra ett bloss/äta en liten bit! Det är nolltolerans som gäller. Det sköna med det här sättet att äta är ju dels att man inte får något sug och dels att det finns så mycket annat gott att äta! Lördagskväll med goda ostar, salami, oliver, röror, räkor, ägg... =P~

Vågen går lååååååångsamt neråt, men kroppen förändras! Min mage är mindre och min platta rumpa har fått en lite rundare form :shock: Mycket trevligt :!:

Kram Lua.
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Kan inte låta bli att le, kommer du ihåg det här Duggan? :lol:
duggan skrev:Hejsan. :D

Nu är det nog JAG som svär i kyrkan, efter som mer eller mindre alla här verkar begaistrade av LCHF, jag tror absolut att man ska dra ned kollisarna men att utesluta en så VIKTIG födoämnes grupp kan knappast vara hälsosam, men DET är ju vad jag tror! :wink: :shock:

Rapport efter mina 4 veckor, - 2 kg och faktiskt känns det helt ok, det går ju åt rätt håll iallafall och jag har inte anstängt mig ett dugg! :lol:

Så nu harvar jag på, dock aningen mindre kollisar än vad som angivs enl tallriksmodellen. :lol:

Hur går det för resten av gängen då?
Å tack Fjällmor och Lua för tips. Jag tror er!! Men är ändå skeptisk till att jag fixar det fullt ut. När det gäller colan så tycker jag det blir aptråkigt utan, just för att jag inte dricker kaffe eller thé. Dricker jag varmt så dricker jag oboy :shock: Jag dricker mängder av bubbelvatten, både smaksatt och utan men man blir ju leds!! Jag gissar att ni dricker kaffe, men annars då? Bara vatten jämt och alltid?

Och sen var det ju det här med palten som jag återkommer till! Ni är ju norrlänningar ju! ÖVERLEVER ni utan palt?? :lol: Det känns som att det är så väldans många "förbud" med lchf :( även om jag är helt övertygad om att det är jättebra - på mer än ett sätt!!

Men drar ner på kolisar - det gör jag!
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Usch! :(
Jag har verkligen försökt att äta strikt. Det gör jag inte, men ganska. Ändå känner jag mig uppsvälld och trist. Ser nästan gravid ut igen :(
Men jag satte in spiral för ett par veckor sedan, kan det påverka? Det ska ju vara ganska lite hormoner, men ändå. Det är ju lite.

Skulle så gärna vilja att någon kom och la en hög med ben på min trappa, så jag har något att koka buljong på.

Och så längtar jag efter att Pasi ska komma igång med köttbilen. Undrar om det kommer att gå...

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ja nu får då jag problem - jag har fått gallstensanfall

aj

:shock:

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

/LO skrev:Skulle så gärna vilja att någon kom och la en hög med ben på min trappa, så jag har något att koka buljong på.
:lol: :lol: :lol:

Brukar du få benhögar på din trappa du, /LO :lol: :?: Det var nog den mest udda önska jag har hört, tror jag. Udda men kul :lol: :!:
Tänk om du bodde när skulle du få en hoper älgben av mig. Funkar ju inte så bra att skicka på post, heller :roll: .

:D Ni är ju så himla duktiga alla!

Jag blir verkligen superinspirerad av det här lchf-snacket och alla solskenshistorier, men jag tycker det bliiir så tråkigt utan kolisar... Men jag snålar och äter bara lite, och det som jag verkligen gillar. Konstigt nog har jag inget godissug alls, inte kakor eller nåt, däremot kan jag bli hur sugen som helst på majomacka med ost... och hur nyttigt är det då :roll: 8)

Promenerar iallafall minst fyra dar i veckan, och äter hyfsat. Men jag tror inte min kropp fattat det :^o men jag har kanske långa kablar?

Krisse, hur har den här veckan gått då? Matplaneringen funkar görbra här hemma, tack gode gud för den! Passar på att sänka matkontot rejält när man veckohandlar och har matschema!

duggan, vad duktig du är! Jag har ju också 20 pannor att gå ner, ungefär, och visst tusan känns det motigt! Helst när varje kilo kräver tusen mil, typ :roll: Men det ska gå! Eller hur?

Lingontuva, jag är nog en skeptisk norrlänning jag med 8) fast just palten oroar jag mig inte för. Men så mycket annat, då... Svårt det där med dryck när du varken dricker kaffe eller the... Kommer inte å nåt smart nu, kanske smoothie då? Det är ju himla gott och mättande
!
Fjällan, skönt att du börjar må bättre :D :!: Hoppas det forsätter åt rätt håll nu då!

Och Lua då - plattare mage och bumpigare rumpa! Det låter nästan för bra :lol: :!: Vad roligt att det funkar så bra för dig! Iofs tycker jag du hade väldigt platt mage och bumpig rumpa sist vi sågs :wink: :!:

Och så skojsiga /LO då, nog kan det vara hormonspiralen som spökar. En del är ju jättekänsliga mot hormoner (jag!) just därför kan jag inte ha nåt sånt preventivmedel alls... Det kanske tar ett tag för kroppen att ställa in sig?

Nä, tjejer, nu är klockan långt över läggning.

Vi hörs :sleep:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Gäst

Inlägg av Gäst »

Två veckor igen på RIKTIGT LCHF utan fusk :roll: och fyra cm mindre omkring midjan. 8) Härliga tider, strålande tider... :lol:
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

:lol: Nej, det är ju det som är problemet. Jag får ju inte det. Det är en dröm... ;)
Nä, men alltså. Jag känner ingen jägare eller bonde som jag kan få/köpa ben ifrån. Och kött med för den delen. Jag vill! Affirmerar!

Stackars fjällan :heart:

BRA jobbat Päivi! :D

/LO
Lotta, mamma till
Nytt fotoalbum
Krümel

Inlägg av Krümel »

Hej,
har varit på mässa hela veckan och törs nu absolut inte ställa mig på vågen.
Måste bara skriva ett väldigt snabbt inlägg till Fjällmor angående gallsten. Jag rekommenderar dig att göra det här: http://www.ehdin.com/?navid=118&sub=100
Jag har tänkt göra det länge men hittar hela tiden olika ursäkter, antar att man måste vara nog motiverad... Hursomhelst gjorde mamma det efter sitt första gallstensanfall och sen tog det två år tills hon fick ett nytt anfall (för två veckor sen). Man "ska" ju upprepa proceduren flera gånger och det gjorde inte hon. Nu gjorde hon det iallafall igen och är klart motiverad att göra en leverrening rätt snart igen. Jag är övertygad om att det hjälper!
Kram
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

tack för omtanken alla :heart:

krumel

jo, jag har det receptet sen länge. Jag har inte vågat...

8-[ :oops:

/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"