Hej igen!
Glömde ju berätta att vi måste ta hänsyn till min sons dagis-tider också, vilket krånglar till det väldigt mycket.
Min son, Melker 3,5 år, går 7.30-13.30 mån-tors. Först tänkte jag att Ester skulle få sova 1,5h efter lunch precis, men det krockar ju totalt med tiden då jag ska hämta Melker! Det går att promenera dit & då kunde ju Ester sova i vagnen. MEN, det tar 30 min att gå dit.. och det är väldigt mycket uppförsbacke på vägen hem och tungt och sen blir det massor med snö snart och de plogar inte trottoarerna i denna lilla stad.. ja, ni fattar..

det blir liksom väldigt krångligt och ordet STRESS poppar även upp i mitt lilla huvud. Och det mina damer och herrar bör man avstå ifrån så gott det går, eller hur?

Sååå.. då återstår 2 alt; sova 1,5h på f.m och sen en 20minare på e.m.. eller 45min f.m. och 45min e.m.
En annan sak att ta hänsyn till i detta är att Melker kanske ska gå andra tider nästa år, vilket ju är om drygt 1½ månad redan..

(och julen närmar sig med STORA kliv, HJÄLP!!

) och då ska han förmodligen gå 8.30-11.30 mån-fre istället, men det är inte spikat iofs.
Jaa.. det är då inte lätt att pussla ihop tiderna med 2 små barn och dagis och äta och sova och leka och... ja, ni vet hur det är!
Det lutar ju åt att ta 45min ggr 2 och sen gå över till ETT sovpass på 1,5h efter lunchen när hon är redo för det (men, vem vet när det blir?). Annars får det bli 1,5h f.m. och 20min e.m tills Melkers tider blir annorlunda och se hur situationen ser ut då... fast hon brukar vakna innan 1,5h den senaste tiden, så är det då ett tecken på att det blir för långt sovpass på f.m. för henne nu, eller är det nåt annat som påverkar det?
FÖRLÅT!!

Jag VET att detta blev hur KRÅNGLIGT som helst.. men, det är ju krångligt..

och jag vet inte hur jag ska få det inte så krångligt.. SUCK..
Tack för all hjälp, uppskattar det supermycket!!!
Kram, Malin.