Hej alla
Mycket nu... känner inte att jag hinner sitta så mycket vid datorn längre, fastän jag gärna skulle vilja
Nu har det börjat hända grejer

. Tösen har länge, länge bara ålat sig fram men nu har vi börjat upptäcka finessen med att häva sig upp till knästående

. Nu är allt intressant; trappan, diskmaskinen, toastolen, soffan samt klättra över mamma och pappa

. Soffryggen är än så länge den enda bestigningen hon klarar att ta sig upp till stående själv på och blir själaglad när hon lyckas

. Hon är enormt envis och ger sig inte i första taget
Just nu är läget "sjukligt" här.
Sambon legat i magsjuka två dagar, så jag har fått vara hemma för vård av sjuk "man"

. Passar utmärkt att vara hemma med "lön" och både jag och tösen är friska. Dock är det ju ingen som gör mina uppgifter på jobbet, desto mer när man kom tillbaka...

.
Men idag när jag kom hem möttes jag av en grinig och slagen tös i hallen

. Såg med en gång att ögonen var blanka och att hon kändes varm.
Resten av dagen och kvällen blev ett enda stort mys - för hon ville inget annat än ligga/sitta hos mig med tummen i mun och snutten hos sig.
Tyckte så synd om henne men samtidigt så hade vi det helt otroligt mysigt. Hon är i vanliga fall en äkta snutta men nu fanns det ingen hejd på mysighetsfaktorn

.
Vid läggdags var hon nästan som en vante och vi fick snabba oss att få i henne vällingen och sen i säng. Hann ta tempen vid bytet och den visade på 39,8 grader

. Stackars tös

Hon nös några gånger idag, men näsan är torr och hon har ingen hosta så vi får väl avvakta och se vad som händer...
Har nyligen dragit ner fm-passet från 45 min till 20. Hon har börjat vakna vid vargtimmen så mycket nu samt att långluren är inte lika "stabil" längre. Inser nu att jag nog skulle gjort neddragningen tidigare, men har helt glömt av det

.

Ramsar ni fortfarande alltid vid läggningarna, både dag som natt, som sömnsignal
Tösen älskar alltid att gå och lägga sig så jag tror i o f s inte att hon skulle protestera om vi inte skulle ramsa, men det hade varit bra ibland att inte behöva ramsa. Om inte annat sen när dagis blir aktuellt...

Hur långt upp i åldrarna ska man ramsa

Är det någon som har någon erfarenhet om ramsandet när man har en SS
Har inte riktigt vågat testa än att inte ramsa

.

Ha det gott