När jag först hörde talas om detta på en föreläsning blev jag eld och lågor och ville hem och prova direkt men jag höll mig i skinnet och köpte boken och läste och läste. Sedan satte jag igång och efter bara 7 nätter sov min son 10h på natten och 1 1/2 på dagen och det kändes helt fantastiskt efter 16mån av ständiga nattkonflikter och även på dagen faktiskt.
Nattningen gick bra nästan direkt tog bara ca 20min första gången men problemet var att han vaknade på natten eller tidigt på morgonen vid 04-05
Jag ramsade utanför dörren och började även ställa klockan utanför dörren och efter bara några dagar sov han 19-07 då klockan ringer. Detta låter väl jättebra och jag är också mycket nöjd
Eftersom jag är en sån person som vill att allt ska funka direkt och att det också gjorde det relativt snabbt är jag nu rädd för att jag slappnar av.
Vår son somnar kl19 varje kväll, det spelar ingen roll om jag eller min sambo nattar idag gick han till och med själv till sin säng och vi la tillsammans honom och gick ut med ramsa Natti, natti sov så gott 1gång.
På morgonen vaknar han som en klocka mellan 06.45-07.15 och jag har därför slutat använda väckarklocka, men han vaknar alltid och skriker men blir glad när vi kommer in och gör glad morgon är detta fel ska han bli väckt är detta vikigt?? Vi har verkligen haft problem att få honom att somna om på morgonen så därför har vi struntat i det och tagit upp honom om klockan varit efter 06.30
Jag vill ju bara att det ska va så naturligt som möjligt, därav att vi inte ramsar en massa och att vi låter honom vakna själv. Men det blir ju för lite timmar även om det bara slår på någon halvtimme, hur viktigt är det för framtiden man vill ju att det ska vara så här bra föralltid
Det blev ett väldigt långt brev men jag hoppas att nån orkar läsa och ge mig råd