Idag har vi haft en underbar dag och en mycket bättre läggning. Till stor del beror det säkert på det den där förbaskade ATTITYDEN
(Idag började vi förskjuta hela dagen en kvart framåt på grund av den kommande vintertiden, ska ta en kvart om dagen tänkte vi. Det har gått galant. Och lillsnurpan har börjat äta bra nu också. Åt "vanlig" mat både till lunch och middag och mamma är så stolt, men försöker att inte göra alltför stor affär av det
I alla fall blev det extra extra mycket skrattet till gonattet och jag skojade på som bara den fast hon mest bara smålog åt mig hela tiden.. Lyckades locka fram lite skratt med kittel under armarna. Gjorde som du sade Cissi och försökte att inte tänka på att hon skulle lägga sig.. Tänkte typ, nu är det mitt på dagen och vi håller bara på och busar för att det är så mysigt.. Och faktum är.. det funkade.. för när jag lade ner henne i sängen tog hon bara sin lilla gris och myste ihop med den. Jag släckte, lade henne tillrätta och buffade markerat, solfjädrade och ramsade ut. Första lilla lilla lilla protesten kom i samband med ramsan, men sen var hon tyst ganska länge, sen höll hon på och gnölade och jag lyssnade på musik och slamrade värre än någonsin i köket. Ibland steg gnölande men bara en gång lät hon lite ledsen och jag ramsade hon lyssnade. Sen fortsatte hon gnöla.. men efter BARA 13 minuter var det mirakulöst tyst. Jag kan inte annat än att bara le... och skratta
Och köket är fint och rent efter allt mitt fejande
Så tack igen för att ni finns och påminner mig om vad det här faktiskt handlar om: Att ge min dotter underbar sömn.