Träning -08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
LindaVega

Inlägg av LindaVega »

Hej, en till som också tycker att det går lite trögt för tillfället. Förkylningar som har avlöst varandra i några veckor :evil: men NU känner jag mig "pigg" igen :wink: Håller med om att mörkret är tröttande. Desto viktigare att röra på sig I guess :roll:

Cyklar mån-tis, fre. (buss ons-tor)

Har inte varit ute och sprungit på två veckor, men ska ge mig ut två ggr denna vecka har jag tänkt.

Har också börjat med stegräknare. SVÅRT att komma upp i 10 000 steg tycker jag :shock: Då var jag ändå ute hela fm med barnen igår. Vi gick b la till en lekpark som ligger ca 1 km hemifrån + att vi jagade presenter på Barnens Hus på em. Landade på 8000 steg :shock: En "vanlig" jobbdag blir det 6-7000 steg ( + cykling då) hmm. Hur mycket går du Nya Mamman ?

Kram alla
Linda
Vega 050416 :heart: Malte 070109 :heart: Oskar 100923
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Stegräknare, ja...
Alltså, jag kör första dagen idag.
Jag har gått till tunnelbanan, bytt tåg, från tåg till jobb, fram och tillbaka när jag pratar ilsket i telefon på jobbet (och det gör jag faktiskt en hel del, ska börja se mitt härjande som motion!!!) och så en sväng ut på lunchen. Min står redan på 6000 steg.
Så 12000 steg känns som en baggis, tänker jag.
Eller?
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kom på en annan faktor som gör tränignen extra trög: Jag har lyssnat färdigt på alla Jo Nesbös böcker, 8 stycken.
Jag som trivdes så bra i Harry Holes sällskap, kändes tryggt, på något vis :lol:
Nu har jag börjat lyssna på Tusen strålande solar. Den gör sig inte alls som ljudbok, den ska man nog sitta och läsa.
Måste hitta annan deckare som ja kan lyssna på!
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Slem och snor och var i hela huvvet, "tur" att det är fler ändå...så man slipper känna sig ensam... :?

Skäller i telefon om dagarna :?: :shock: Nu blir jag alldeles för nyfiken för att inte fråga... 8) Vad jobbar du med Nya Mamman?
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag är journalist, jobbar som chefredaktör.
Så jag skäller och gapar på folk som är sena med texter och bilder och har dåliga idéer och skriver slarvigt. Ingen ordning alls...
Gapigt värre :lol:
Men jag säger snälla saker också. Förstås. Då brukar jag sitta ned och dricka te. :roll:
15000 steg fick jag ihop igår. 9000 vardagssteg och resten en löprunda på kvällen. Ganska bra, tycker jag.

Krya på dig anna! Ingefära, vitlök, citron, chili, kanel....
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Jag är journalist, jobbar som chefredaktör.
Så jag skäller och gapar på folk som är sena med texter och bilder och har dåliga idéer och skriver slarvigt. Ingen ordning alls...
Gapigt värre :lol:
Men jag säger snälla saker också. Förstås. Då brukar jag sitta ned och dricka te. :roll:
15000 steg fick jag ihop igår. 9000 vardagssteg och resten en löprunda på kvällen. Ganska bra, tycker jag.

Krya på dig anna! Ingefära, vitlök, citron, chili, kanel....
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag gick lite förra veckan. Vi hade dop i helgen och när jag kom hem i söndags skulle jag haft tio minuter på mig innan jag skulle åkt och tränat. Men jag orkade inte.
Och idag är Vera kräksjuk, så vi får väl se hur det går denna veckan :roll:

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

:lol: Aha, Nya Mamman! Då förstår jag att du får vara tuff! :wink:

Ingefära, vitlök, citron, chili, kanel.... Hur då?

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Kryddor som är bra vid förkylning. Jag brukar bara hacka ihop ett par klyftor vitlök, en chili, pressa en citron och peppra på med MYCKET ingefära och kanel, hälla på lite varmt vatten och dricka i ett svep. Ett par gånger om dagen. Sätter fart på systemet, jag lovar! Och jagar bort alla baciller bums! Försiktigt med vitlöken om man har känslig mage, kanske. Men det har inte jag. Jag bara vräker på.
Honung är ju bra att klicka i också förstås, det glömde jag.
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

oj, vilken aktivitet! :lol:

Nu är det dags att mjukstarta för mig.

Veckorna ser ut som följer från och med veckan som gått:

ons-morgon Qi Gong (07.30 med instruktör)

lör-morgon Yoga med barna (när maken har sovmorgon) till denna:

http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=259062

/Fjällmor
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Fjällfolket skrev:lör-morgon Yoga med barna (när maken har sovmorgon) till denna:

http://www.vattumannen.se/Product.aspx?ProdNo=259062

/Fjällmor
Men det låter ju toppen! Är den bra? Jag gick på yoga för ett år sen, ungefär, men den har tyvärr upphört :( så jag vill GÄRNA yoga hemma, för jag älskar det! Så är du nöjd, fjällan, då ska jag beställa den där!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

jo den är ganska ok :wink:

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Det låter ju jättebra fjällmor! Go go go!
Miar70, du också!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Nya mamman skrev:Det låter ju jättebra fjällmor! Go go go!
:D tack! :D

Dessutom är det fantastiskt roligt att yoga tillsammans med barna :!:

/Fjällmor
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

I know! Vi yogar lite tillsammans hemma hos oss också. Hugo älskar "Hunden" och huvudstående. Han ställer sig faktiskt på huvudet lite då och då :roll:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"