Nu är det riktigt länge sen jag skrev nåt här... Tiden bara flyger iväg och sover gör de (för det mesta ) som planerat. Men 3-åringen har nu en längre tid sovit riktigt oroligt

Hon somnar bra på kvällen. Hon tyckte själv för en tid sen att vi skulle sluta ramsa. Ramsan är bara för bebisar menar hon

Vi läser saga och säger sen godnatt och det funkar bra. Sover bra några timmar men börjar sen gråta/vara arg. Då hjälper det inte att säga nåt. Det enda som fungerar är att gå in och lägga ner henne i sängen. Hon är inte vaken men har säkert drömt nåt. Hon sover sen bra en timma och börjar sen stöka igen. Någon gång på efternatten kommer hon till vårt rum och vill ha hjälp på toa (slutat med nattblöja). Sen följer man henne tillbaka till sin säng, där hon somnar utan stök. Men efter en stund är hon ledsen/arg igen.
Vi har för oss föräldrars skull bäddat en madrass intill vår storsäng. Där får hon sova ibland om hon kommer till oss. Då sover hon bättre och när hon låter tar jag bara på henne så blir hon tyst med det samma. Och jag behöver knappt vakna alls. De nätter hon sovit på madrassen är hon betydligt mer utvilad än de nätter hon stökat på i sin egen säng. Hur ska vi göra och varför sover hon så oroligt?
Hon sover inte på dagarna längre eftersom hon inte kommer isäng före kl 21 de dagar hon sovit middag. Annars sover hon kl 19.
Kanske är hon övertrött och sover oroligt pga det?
Hon är inte särskilt trotsig, men enormt trött på eftermiddagarna. Hon orkar inte riktigt med då. Tar lätt till tårar

Går på dagis tre dagar i veckan och sover inte där heller. De eftermiddagarna är inte roliga.
Hon kanske ändå behöver sin middagslur.
Hur gör man?
Trött mamma och trött Sara