Misströsta nu inte
Du har gjort ett kanonbra arbete med att få honom att sova
Du har verkligen lagt ner tid och hållit dig till "reglerna" precis som man ska
Jag tror faktiskt att det nu är dags för en schemaförändring. Han kan vara i skarven nu för att gå över från 3 lurar till 2 och eftersom han inte sover något på minst ett utav passen skulle jag ta det som ett tecken på att han klarar av 2 lurar
Schemaförslag: (Är tösens schema)
07,00 Godmorgon
09,30-10,15 Sova 45 min
10,30 Lunch
13,00 Mellanmål
13,30-15,30 Sova 1,5-2 timmar
16,30 Middag
18,30 Nattslurk
19,00 Nattinatti
Här måste man nu få in 2 matpass mellan sovpassen och det kan se kort ut mellan måltiderna, men hos oss har det fungerat utmärkt och tösen slevar in mer än gärna en massa mat
Finns attityden att det är ok så är det också ok
Tanken här är att öka vakentiden för att han ska få till en sund trötthet.
Helst ska han aktiveras en massa mellan sovpassen så att han är riktigt trött när det är dags för en vila
Passa på att vara ute och ät kanske t o m mellanmålet ute när det passar.
På långpasset gör det inget om han sover 1,5 eller 2 timmar. Det totala sömnantalet ligger på 1 tim och 45 min men eftersom det inte är någon naturlig rytm så ta ingen stress om han bara sover 1,5 timme. Men sträva efter att han ska ligga kvar tills 1,5 timme har gått om han skulle vakna tidigare
Så gör vi och det har fungerat utmärkt
En annan sak som vi också har märkt är att hon har sovit bättre sen jag slutade amma henne på morgonen (den enda tiden som jag i slutet ammade på). Nu får hon välling både morgon och kväll och det har gett stort resultat
Ville egentligen amma mer men nu bara biter hon mig och det är inte längre mysigt, så vi myser med nappflaskan i sängen numer.
Givetvis ska du inte sluta amma av den anledning
Här är bara några tips som sagt.
Du har verkligen jobbat på bra och hållt fast vid metoden och verkligen velat ditt barns bästa
Det kanske behövs till en förändring även för din skull för att hitta nya krafter så att man inte själv går in i ett ond cirkel.
Kan bara se till mig själv att när jag tyckte det var jobbigt, att när jag bestämt mig för att ändra på schemat eller något annat blev det lättare att "komma tillbaka".
Hör snart av dig