fröken frågvis

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lotta Sthlm

fröken frågvis

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej på er! läste ett inlägg om att det kan komma ett litet bakslag tre månader efter man har kurat sitt lilla barn, är det något ni känner igen :?: :?: tycker nämligen att min lilla prinsessa har börjat ställa fler frågor nu är det är läggdags... och det är idag ca tre månader sedan vi kurade henne...
tidigare har hon somnat som en ängel O:) dock utan ramsa eftersom att hon varit för liten för det... men den senaste veckorna har vi däremot infört ramsan och kanske är det den hon börjat ifrågasätta nu? :?
skönt att man har verktygen i det här läget även om det inte handlar om så många frågor som ska besvaras :D vore kul att höra om det finns nån annan med liknande erfarenhet eller om det här helt enkelt bara hör ihop med någon slags utvecklingsfas :roll:
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
olivia

Inlägg av olivia »

Min dotter började krångla ca 3 månader efter kuren, men dock sammanföll detta med en förkylning och en tand på gång samt "8-månaderskrisen", så jag vet inte vad man ska skylla på :roll: . Nu har det gått en månad och sovandet funkar jättebra, dock matvägrar hon fortfarande ibland...
Sommarbebis -08
Susanne*

Inlägg av Susanne* »

Kloka Mammut Maria brukar säga att frågorna återkommer var tredje månad. :D

Så där ser man, stämmer precis. Klokheten och erfarenheten talar för sig själv. :D :D
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Nej, jag vill varna för det där med "utvecklingsfaser" som på något sätt skulle komma och gå och mer eller mindre lösa sig av sig själva, och även, Gud och Mammut Maria förlåte mig, för några tre-månaders-passusar, där det skulle bli krångel, som man då bara kan vänta sig. Små barn växer. Det är sant att nya frågor kommer (tills de flyttar hemifrån, och ca 20 år efter det).
Men det betyder inte att man kan sitta och snurra tummarna. Man måste hela tiden ligga ett steg före, tänka framåt och INTE hänga efter i svansen, så att man själv blir den som ställer frågor, medvetet eller ej!

Små barn orkar inte själva ta ansvaret för sin utveckling och växt, förändring och åter förändring. Vi måste vara med dem och helst förutse, så att vi kan hjälpa, stödja och leda. Det är därför jag har skrivit Barnaboken.
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Tänk- jag och Gud i samma benämning - nu känner jag mej välsignad :lol: !

:idea: När jag menar att det brukar krångla sådär var tredje månad så skyller jag inte på några utveckligsfaser :roll: - i alla fall inte barnets :wink: ! Nä - jag brukar tänka att det brukar gå lite slentrian kring rutinerna och förfarandet med verktygen sådär var tredje månad. Då har man tullat lite här och tullat lite där :roll: och vips så blir det "bekymmer"! Alltså - man har själv skapat det genom att vara lite väl flexibel med tiderna, missat skrattet till godnattet och inte svarat på småfrågorna utan plötsligt står man där med jättefrågorna Allan och undrar vad som står på :shock: ! Så inte har det med självaste barnet att göra - enligt min mening!

Japp, då var det sagt!
Lotta Sthlm

Inlägg av Lotta Sthlm »

hej! ja det är nog som ni säger, det har gått en tid sedan man gjorde kuren vilket gör att man kanske har blivit lite fööör självsäker när det gäller hennes sömn :^o nu har ju inte vi fallit tillbaka direkt men det gäller nog att tänka på i framtiden, som du säger mammut maria, att inte låta det gå på slentrian :D
Mamma till
Alva :heart: f?dd 25 juli 2004 - verktyg och schema inf?rdes vid tv? m?nader
Leia :heart: f?dd 15 november 2005 - standardmodell fr?n f?rsta b?rjan
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"