Jag har förstått att man kan komma till god insikt när man skriver så jag ska göra det med!
Min tjej är i slutet av förtrotsen (tror jag). 22 månader. Den brakade igång för ett par månader sedan iomed att hon totalprotesterade vid läggning. Eftersom hon då bara blev mer irriterad av ramsan så körde jag dessutom ”jag är extremt upptagen, städar, dammsuger, köksskrammel, pratar i telefonen osv ) och det förstod hon och efter ett par dagar så lugnade det sig.
Nu är det tillbaka igen.
Hon är inte kurad utan har alltid tidigare varit en god sovare.Dock ej SS. Jag har ramsat vid läggning sedan 4 månader.
Vid uppvak så har hon svarat bra på ramsan.
I alla fall i och med förtrots, nattlig hosta å en massa andra bortförklaringar så införlivade vi föräldrar en ovana att bära över henne till våran säng.
Det skall kuras när jag reser bort i helgen. Andra hälftens attityd saknas tyvärr.
Hon vaknar ca 3 timmar efter insomnandet och då har vi lärt henne bli överburen till våran säng.
Iom att ramsan inte tar så bra vid läggning hur skall jag göra då efter 3 h.
Kan jag föra husskrammel vid den tidpunkten, (är det inte så att på natten sover man?) eller är det så enkelt att jag kanske har tappat tilltro till min förmåga att ramsa nu?
Jag har magstöd så det räcker och är lyhörd för hennes frågor för att anpassa ramsandet därefter.
Exempel från ikväll:
Cirkatider
19:30 Läggning ramsax4=tyst
19:32 protester
Jag ramsar utanför: högre protester
Jag dammsuger=tyst
19:40 Dammsugaren av=bröl direkt=4x ramsa samt dammsugaren på =tyst
19:45 Dammsugare av=protester mera gnäll ”ska jag verkligen sova? Jag ramsar=irriterad vid varje svar.
Jag ber min sambo komma ner från tv´n och hjälpa mig städa undan lite samt tänka högt.
Han är på väg in i sovrummet när hon gnyr, jag stoppar honom. Hon är ju ledsen säger han. Det är hon inte säger jag. Hon undrar bara om hon verkligen ska sova. Jag ramsarx4 igen. Vi går runt och fixar och donar högt, väldigt upptagna. Hon tystnar.
Jag förklarar under tiden för min sambo (igen) vad som händer. Att vargarna skall bort!
19:55 Gnöl jag ramsar, gnöl, ramsar. Så ger jag bekräftelseramsa, gnöl, bekräftelseramsa igen ett par gånger för säkerhets skull=Tyst
20.05 Samma som ovan sedan tyst.
20:10 somnar in.
I början av kvällen gick jag faktiskt in 2 gånger dessutom och lade tillrätta. Förmodligen inte nödvändigt eftersom det aldrig var högre protester…
Jag vet att jag måste arbeta bort min trafik in i rummet. Samt träna på bekräftelseramsan. Hade inte riktigt förstått den förut.
Idag tog det extra lång tid, förmodligen för att vi knappt varit utanför dörren idag, samt att jag har slarvat med social delaktighet. Det brukar nämligen märkas… Dagluren sket sig dessutom totalt.(2h försenad) jag strulade till det rejält...
Orkade nån läsa och vill kommentera?
Gärna lite pepp också!
Jag är bestämd kuren skall genomföras i helgen.