När det nu finns en tråd (på annat forum) om Dagens Rätt kan vi väl ha en tråd om Dagens Bok också? En bok om dagen

blir kanske lite mastigt, men i alla fall… Titel, författare, omdöme kanske och helst mycket kort om handling/innehåll. Själv läser jag helst romaner, en stund varje kväll blir det om jag inte är alltför sömnig, och ibland en stund innan jag stiger upp. Så här går det åt böcker… ska till bibblo i morgon… tips mottages tacksamt!
På sista tiden har jag läst:
Flyga drake av
Khaled Hosseini. Jättebra (men tyvärr rätt realistiskt otäck…) om en pojke från Afghanistan.
En handfull regn av
Niklas Rådström. Självbiografisk, ”om att bli till och leva som människa, om vad som är det viktiga i livet, och om den väg varje människa måste vandra, genom ljusa valv och mörka” som det står i baksidestexten.
Korset och stiletten av
David Wilkerson. Om några kristnas arbete bland missbrukande ungdomar i New York. Intressant och sann berättelse.
Tätt intill dagarna av
Mustafa Can. Den handlar om hans mamma och hennes liv i Kurdistan och Skövde. Jättefin skildring av en vanlig ovanlig kvinna/mamma!
Självkänsla nu! och
Mera självkänsla! av
Mia Törnblom. Absolut tänkvärt innehåll men inte jättekul att läsa tyckte jag.
Hennes mjukaste röst av
Bengt Ohlsson. Om en kvinna som vaknar upp efter en bilolycka och omprövar sitt liv, sina förhållanden, sina relationer… Väldigt vacker bok! Jag blev glad av att läsa den!
Stilla