Det är ju riktigt varmt just nu och Maja 10 månader är lika sugen på varm mat som vi vuxna är...
Hon äter endast välling och frukt + massor av vatten. Misstänker att det är helt ok nu när det är så varmt. Eller borde jag försöka få i henne mer mat???
Såhär ser vår matordning ut:
06.00 Välling
08.00 Gröt
11.30 Lunch (burkmat)
(13.30 Frukt)
15.30 Middag (burkmat)
17.30 Välling
Vi kör med attityden och serverar maten när den ska serveras.
Som ni förstår är inte havregrynsgröten kl 8 att ens tänka på. Hon äter bara lite frukt och vatten på sin höjd.
Ni som är duktiga på att läsa mellan raderna har säkert redan förstått att det är lika frustrerande för oss som serverar maten, som det är för Maja som inte vill ha den. Ni vet; man gör iordning och hon är inte ens sugen. Frustrerad mamma och pappa....
Hälsn. Ottilia