Äter dåligt nu när det är så varm

Tipsforum med husmorsrecept och huskurer

Skriv svar
Ottilia
Inlägg: 354
Blev medlem: sön 09 jan 2005, 00:28
Ort: Uppsala

Äter dåligt nu när det är så varm

Inlägg av Ottilia »

Hej alla!

Det är ju riktigt varmt just nu och Maja 10 månader är lika sugen på varm mat som vi vuxna är... :wink:

Hon äter endast välling och frukt + massor av vatten. Misstänker att det är helt ok nu när det är så varmt. Eller borde jag försöka få i henne mer mat???
Såhär ser vår matordning ut:

06.00 Välling
08.00 Gröt
11.30 Lunch (burkmat)
(13.30 Frukt)
15.30 Middag (burkmat)
17.30 Välling

Vi kör med attityden och serverar maten när den ska serveras.
Som ni förstår är inte havregrynsgröten kl 8 att ens tänka på. Hon äter bara lite frukt och vatten på sin höjd.

:?: Kan det vara läge att introducera lite mer vanlig mat? Att hon får plocka av det vi äter och det hon får i sig, ja det får hon i sig så att säga.

Ni som är duktiga på att läsa mellan raderna har säkert redan förstått att det är lika frustrerande för oss som serverar maten, som det är för Maja som inte vill ha den. Ni vet; man gör iordning och hon är inte ens sugen. Frustrerad mamma och pappa....

Hälsn. Ottilia :?
Mamma till flicka född 040903.
liw
Inlägg: 941
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 09:47
Ort: Uppsala
Kontakt:

Inlägg av liw »

Slappna av och släpp överkoncentrationen :-) Äter hon välling i alla fall så får hon i sig det hon behöver samt en massa viktig vätska. Låter du henne dessutom vara med och peta i sig lite av er mat (den hon kan äta) så reder hon sig def tils vi får svalare tider. :D
Linda
Emil 020212 (har alltid sovit som en liten gris, mycket och länge)
Jonas 040525 (gillar också att sova, introducerade verktygen för säkerhets skull vid 2 mån)
Skriv svar

Återgå till "Mat, mage, barnakropp"