Slippa röka-klubben tar sats!

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kiki

Inlägg av kiki »

ms Sophie skrev:Men hur sjutton tar man död på rödtjutsmonstret??? :shock: :lol:
Min lever, stor och stark... :oops:
Ha, mitt rödtjutsmoster är död sen länge länge :lol:

det där nikotinmonster som ni jagat bort är det värre med, jag läser och läser och läser :cry: :cry:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
ms Sophie

Inlägg av ms Sophie »

Men vad 17... hur tar man död på rödvinsmonstret?
Och så kommer det latenta lilla rök-monstret också... inte samtidigt utan separat... den kommer och går, men rödvinsmonstret består :lol: :oops: :shock:
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Det dog av bara farten ms Sophie!

*poff* bara...

:shock: :roll: :lol:

/Fjällmor
miniz

Inlägg av miniz »

Sa, da var dom döda, monstrena, nästan iallafall... Jag har läst boken och fattat galoppen! Jag tycker synd om rökare och tycker det ser osexigt ut. När folk ligger pa stranden och solar sig och röker för att vara vackra, sa tänker jag ojojoj stackars hy... Men jag säger ingenting...

Men nu till veckan kommer morsan hit för tva veckor och hon (av alla människor) maste jag röka med. Vi pratar och röker och röker och pratar. Sen röker vi lite till och pratar litegrann med lite kaffe och en cigg. Men saken är den att jag har ju slutat att röka pa riktigt den här gangen... Sa vi far väl prata och dricka kaffe da! Och det är hennes bok jag läst, hoppas hon har läst den innan hon kommer. Hon skulle läsa den i höst när saker "lugnat sig". Jaja, hon har födis i dag, sa jag ska ringa och gratta henne iallafall.

Det är bara detta monster kvar (och min bror... jag maste röka med människor jag älskar och inte vill ska dö... :shock: ) och monstret ska dö pa mandag kväll!

He blir bra, he!
Maria
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Såklart det kommer att gå bra, miniz :thumbsup: :!:

Jag var själv orolig över hur jag skulle fixa att umgås med mina "rökarvänner" och klara av att parta och sitta och prata utan den obligatoriska ciggen, och ärligt talat var första festen inte så lyckad. För när alla gick ut för att röka satt jag kvar inne och drack rödvin, så det bliv liksom inga drickapauser för mig, vilket resulterade i en ganska överförfriskad Mia :roll: ... överförfriskad men rökfri \:D/ .

Efter den första gången har det inte varit några problem, faktum är att mitt röksug försvann helt på tre månader och numera kan jag inte ens tänka mig att testa! Men jag vet också att jag skulle inte klara av att feströka, då skulle jag trilla dit direkt! Så för mig var det "allt eller inget"-principen :!:

Du berättar väl om dina framsteg :wink: :!:

Kram Mia
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
miniz

Inlägg av miniz »

Tack för pepp! Och det gick bra! \:D/ Det var asmysigt att ha mamsen här. Jag drabbades tva ganger av röksug. Men tänkte att det är ju helt meningslöst att röka nu, jag har ju slutat! Jag vet ocksa att en cigg finns inte för mig, allt eller inget. Och allt är inte ett alternativ, sa da är saken klar!

Nu är det bara brorsan och nyars monstrena kvar. Och dom är svaka och sjuka, de haller pa att dö...

Kram Maria
fem älsklingar
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

ooooh så snyyyggt jobbat!

=D> =D> :-({|= =D> =D>

/Fjällmor
miniz

Inlägg av miniz »

:mrgreen:

Maria
fem älsklingar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Bra jobbat, miniz :D :!: Må monstret ligga död ner för evigt :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

I veckan var det 2 år sen jag blev fri...

TACK BOKEN :!:

:-({|= [-o< :heart:
miniz

Inlägg av miniz »

Snyggt! =D> =D> =D>

Här är det fem manader! \:D/

Finns det flera som vill fira? Det är bara att läsa Allen Carrs bok "Äntligen icke-rökare!" Värre är det faktiskt inte. Vi peppar om ni slutar! Eller hur, fjällmor?

Kram
Maria
fem älsklingar
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

\:D/ Här är fem ÅR!!! Det bästa jag gjort, förutom barnen! Det är så skönt att vara fri :D :!:
Beckabus

Inlägg av Beckabus »

:oops: Jaha, då fanns det väl inte någon mer ursäkt va?? Åker till biblioteket och kollar in om dom har boken!! :oops:
Hoppas ni finns kvar till mig sen oxå.. *kram*
Beckabus 080630, en vecka för tidigt, med planerat snitt pga sätesbjudning! Kurstart 090115!
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Det är klart vi finns här! Och varmt lycka till - boken är verkligen magisk! Lova att berätta hur det går för dig, Beckabus!

Kram Mia
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

Såklart!

På monstret bara :twisted:

Kram!
/Fjällmor
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"