Hej Jullan
Först - du har gjort ett jättejobb

. Helt precis som man ska göra - tvivla inte på det

.
Sen - du måste ha mer tålamod, tålamod och tålamod
Bara för att kurstart och uppföljningsveckan är till enda så betyder inte det att allt är klart och fixat, färdigt
Det är nu som man måste vara konsekvent och göra precis som under de mest intensiva dagarna och fortsätta i samma spår. Även om man skulle önska att det gick fortare... Dagen kommer då allt sitter, tro mig

.
Det är inte helt ovanligt att det kan ta upptill 4 veckor eller mer

från start tills allt sitter som en smäck...

.
Jag tyckte också att det var jobbigt i början med att känna sig låst då det inte fungerade som man önskade, ville inte ha besök, inget kul att hälsa på folk m.m

.
Men vad är några veckor i jämförelse med flera år
Det är nu du bygger grunden till tornet och för att det inte ska rasa framöver så gäller det att bygga den ordentligt fast från början och sen när tornet står stadigt är det dags att njuta av utsikten

.
Angående maten:
4 timmar efter lunchen så ammar du endast och 3 timmar senare så får han gröt.
Skulle gissa på att han är döhungrig och inte kan sova pga det. Han är trots allt 7 månader och behöver säkerligen mer mat - men det är bara en gissning från mig

Jag skulle byta ut era måltider såhär:
10:30 Lunch som vanligt
14:30 Mellanmål, gröt, smörgås (amma upptill efter maten).
17:30 Middag med rejäl mat (pure)
18:30 Nattslurk välling/gröt eller amma
Att han inte vill ha nattslurken är ingen panik med (det är vad dom får under övriga dagen som är mer avgörande).
Om det känns jobbigt med att ha honom i vagnen för att sova och det inte fungerar bra så avvakta några dagar till och fungerar inte det så lägg honom inne i sängen istället
Vet inte hur ni bor, men har ni tillgång till altan eller balkong med tak så ställ ut en resesäng att ligga ute i så blir utrymmet bättre för honom
Men kör samma sak varje dag, vagn på fm - alltid vagn, säng till långpasset - alltid säng (ett tag framöver).

Du måste ta bort din överkoncentration och fullständigt "skita" i vad han gör på sin sovtid

(så länge han inte är ledsen givetvis).
Så länge han pillar, jollrar, smågnyr, bökar, pratar, skrattar, är arg, förbannad så måste du gå till ditt och låta han sköta sitt
Om han väljer att inte sova eller somna om är hans val. Huvudsaken är att han har "tråkigt" och till slut kommer på att det är lika bra att sova ändå, för här händer inget kul...

.

Du har attityden, alldeles säker

, men du kanske skulle ta och odla den lite mer, för din egen skull

Som att du sa: Nu har du fått mat, umgänge och allt jag kan ge dig. Nu ska jag mjölka 19 kor och ge 12 barn mat och vill du inte sova eller somna om så har jag inte tid med dig

Så länge du inte är ledsen så får du klara dig själv just nu.
Kan låta hårt men det var en metod jag fick ta till för mig själv så att mitt ömmade hjärt inte skulle explodera
Jag fick helt enkelt "stänga" av mitt hjärta och lyssna med öronen istället 8) .

Lycka till