Älsklingar födda i början av 08

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej LT! Var bor du egentligen? :lol: Såg i en annan tråd att du ville ha fler vänner på middag. 8)

Nej. Vi har inte övat ål. 17 bebisar och 18 kor du vet. :wink:
Och mja. Vet inte om han ålar direkt. Men han tar sig dit han vill.
Alltså vi har ju ingen värme i vårt hus så det här med bara fötter och bara knän går inte så bra. Han blir ispinne.
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

ehh... Är det mig du menar?? Som vill ha middagsgäster? I så fall är det bara att pallra sig till piteå :D

Jag försöker ha honom i bara body, men det är samma sak här - han blir iskall... Men i soffan så funkar det, fast då får ju korna vänta i stället för annars kanske han drattar ner på golvet!
Boris

Inlägg av Boris »

Jo överkoncentration, försöker att ej ha det men vi har ju inga kor bara liten katt i en liten hyrd lgh så vad göra på dagarna mer än busa med bebis o dricka koffeinfritt kaffe latte på kaffer med andra mammor. Saknar ju gräsmatta,rabatt,husmålning,storstädning,tvätt, upprusting, inredning osv möjligheter så O blir uträkad fort hemma då så antingen går vi ut eller kryper här är en film från igår när hon är 4 månader.

http://www.youtube.com/watch?v=O-ZY28mzT70

Våra tipps är att ha en katt o jaga eller något annat skoj att vilja ha, har faktist tillochmed blivit så att hon vägrar ligga på rygg, vänder sig så fort vi lägger henne så vilket gör blöjbytena lite svåra :roll:
Prinsessa född 06/04/2008
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Hej alla kompisar födda i början av -08

Ian här.
Vi börjar bli stora killar och tjejer nu. Själv är jag 6 månader på pricken idag och jag ÄLSKAR mat. Mamma hänger inte alltid med i svängarna, jag bad ju om mer mat, vaknade och höll på, på nätterna, var kinkig frampå em och kvällen, men mamma fattade inte vinken. Inte alls. Sen ÄNTLIGEN, bytte hon ut de där blaskiga 4- och 5-månadersburkarna till RIKTIG rejäl mat - som i 6-månadersburkarna :D - åh, hallåååååå! Jag är utan botten. Å jag sover som en dröm igen, bortsett från när jag hamnar på rygg och inte kommer tillbaks. Men då gastar jag bara lite så kommer pappa och vänder på mig igen.

Annars mår jag gött, gött. Lite frustrerande bara, att inte kunna ta mig dit jag vill. Jag försöker minsann. Ligger på mage och sparkar allt jag kan med benen och vevar med armarna, men jag kommer ingen vart. Alltså, hur gör man?
Mamma brukar envisas med att hålla sina händer bakom mina fötter men då blir jag förbannad. Låt mig va. gastar jag till henne då. Jag gillar att gasta :wink: Alltid är det nån som hör.... Speciellt syrran. En vacker dag - när hon är still eller när jag är snabbare än henne - då ska jag äta upp henne. Har jag tur lyckas jag fånga en hårtuss men då vrålar hon bara. Supertrist. Jag vill ju bara smaka och känna och så. Men jag diggar syrran. Hon är världens bästa. Och roligaste.

Må gott alla ni!

/Ian
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Tjena Ian - och alla andra sötisar!

Bara lugn!

Snart får du kläm på krypandet och hasandet. Jag har precis hajjat hur det funkar och nu kan jag paddla ut i hallen alldeles själv och möta papsen med världen bredaste leende när han kommer hem.

Och så kan jag ta mig fram till tvättmaskinen och hjälpa bror att dra ut tvätten, som han sedan räcker till rara mor.

Och slingra mig fram till det lilla röda miniatyrpiano från Kalikå jag fick i doppresent, sträcka mig uppåt allt vad jag kan och spela en underbar liten truddelutt. Brorsan kompar! :lol:

En dag fastnade jag på tröskeln och blev ganska förbannad, men nu har jag besegrat det hindret och ser bara möjligheter framför mig!

Kom igen Ian, you can do it!
Fjällfolket

Inlägg av Fjällfolket »

:lol: :heart:

hej Ian och alla andra, mamma har fortfarande datorstrul (no internet) men rapport kommer så fort vi kommer åt

/Fjällbusan Meja
kattklo

Inlägg av kattklo »

Hej!
Jag heter Allan, vilket jag är mycket medveten om numera. Jag har förstått en hel massa saker och är inte rädd längre.
rypandets kod knäckte jag härom veckan och allra helst tar jag mig till syrrans kritask. Om hon släpper den någon gång vill säga. Hon har burit runt på 7 kritor i en plåtask i 2 veckor nu, så jag förstår ju att svaret på hela livets gåta måste ligga däri.
Det är i huvudsak syrran som uppfostrar mig. Vi sitter jämte varandra i vagnen och vid matbordet. Hon lutar sig ofta fram och säger heeeeeeej med sin mest inställsamma röst. Då ler jag uppmuntrande.
I kväll ratade jag tutten för första gången. Men då hade jag å andra sidan ätit mer lagad mat under en dag än vad Karla gjorde under ett helt år.
Jag älskar min mamma mest tror jag. Helst när hon pruttar mig på magen och i halsvecken. Om jag är lite pluttig är jag extra pluttig med mamma i närheten. Och hon har en god nästipp att suga på.
Krisse

Inlägg av Krisse »

Halloj alla jämngamla!

Emmy här! Jag har knappt tid att höra av mig för jag har fullt upp med att utforska huset. :D
Jag kommer upp på alla fyra men när jag skall framåt så blir det "militärålning" och då kan det gå undan. Mamma är mig hackihäl, varjefall när jag närmar mig kontakterna annars låter hon mig hållas.

Sova gott på natten gör jag men på dagen har jag lite svårt att komma till ro, det finns ju så mycket som skall hinnas med. Min favorit syssla är att sitta i diskhon och diska med mamma - det blir vatten nästan överallt. :lol:

Kramar från Emmy
Emmy 080212
Rasmus 091223
Boris

Inlägg av Boris »

Yes fram för magläge åt alla!
Då sover de så gott så de orkar upptäcka när de är vakna pluss att de blir starka så mycket tidigare :idea: Olivia född 6/4 (5 månader 2 veckor imorgon) kröp på riktigt idag. Man får väll berätta sådan här, är ju faktist förstagångsförälder och har haört att man får skryta lite då :wink:

http://www.youtube.com/watch?v=L_Ndr6CvGSc

filmat en av turena. Det släppte igår när hon helt plötsligt började härma mina kryprörelser med armarna och idag med benen med :D
Kram på er andra. Hoppas få läsa mer om er så ni ej glömmer av denna tråden.
Prinsessa född 06/04/2008
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, vad tjusigt hon kryper :D :heart:
Ett riktigt skolexempel!

Söt som socker är hon ju också!
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Lilla Ia

Liv säger hej

Inlägg av Lilla Ia »

Hej på er, får Liv vara med och leka? Hon är ett matvrak utan dess like, favoritsysslan just nu är att tugga på allt och säga mamamamamabababababa. Under vilket hon ser ut som en gammal gubbe med löständerna ur. :-D
Liv är under kurning, började för en vecka sen, men eftersom mamma haft alldeles för svårt att skilja ledsen och arg gråt från varandra och fastnat i buffningsträsk har det gått långsamt. Fast inatt blev det 12 timmar med 2 uppvaknanden under vargtimme. Snart så!!!
Liv 080325
Kantarella

Inlägg av Kantarella »

Ian här

Ni må tro att jag har varit med om äventyr.

I onsdags satt jag och pappa på akuten. Jag hade så hiskeligt ont i magen, åt inte så bra några dagar innan för jag hade så ont. :evil: Det kom i attacker liksom. Mamma ringde till sjukvårdsådgivningen som gav mig en jourtid hos en dr. Pappa följde med och vi fick träffa en AT-läkare som knappt var 20 år. :roll: Hon tyckte vi kunde vända hem och återkomma om jag fick feber. MEn näe, det ville inte jag så jag skrek och skrek och hoppades att någon skulle ta mig på allvar. Lilla AT-läkaren drog då öronen åt sig och gick och hämtade sin kollega - distriktsläkaren. Hon klämde och kände på min mage och skickade mig, pappa och en remiss till barnkliniken. De misstänkte att jag drabbats av invagination = en bit av tunntarmen matas in i tjocktarmen som när man vänder ut och in på en strumpa. På barnkliniken skickade de oss vidare till akuten där jag fick träffa en underbar kirurg - henne ska jag gifta mig med när jag blir stor. :wink: Hon undersökte mig grundligt och kände att jag hade ganska mycket bajs i rumpan, fast jag bajsat dagligen. Så jag fick två lavemang utav ett par undersköterskor, som ska bli tärnor på mitt och kirurgens bröllop. ÄNTLIGEN kunde jag bajsa ut de där hårda klumparna som legat så länge i min mage. De var stora som jordgubbar ungefär. Sen mådde jag bra igen och flirtade med alla jag kom åt. Pappa och jag blev hemskickade under stränga förhållningsorder från min blivande fru att komma tillbaka vid minsta tecken på kramper i magen. Men jag somnade i bilen, väcktes av mamma när jag kom hem halv tio på kvällen och fick välling, för jag hade inte käkat sen halv fem och var faktiskt ganska hungrig. Sen sov jag hela natten. Dagen efter bajsade jag minst 100 gånger, oj vad mycket som fanns i min mage.

Men nu mår jag prima igen. JAg har sagt åt mamma att jag vill ha katrinplommon varje dag, för hon slutade ge mig det för ett par veckor sedan för att mitt bajs var så kladdigt. Men hon fattade ju inte att det var förstoppningsdiaréer. Å hon ska vara sjuksköterska. :roll: :D Fast hon är bra på många sätt min mamma. :D

Sen sist har jag fått en ny tand i överkäken och sen tre veckor tillbaka kan jag sitta utan stöd. Och det gör jag mycket och gärna. Att ligga på mage är däremot inte roligt längre, nu när jag kan sitta och pilla med alla pinaler. Och krypa det är inte min grej. Jag förstår mig inte på ålning heller. Det spar jag till senare.

Hej svejs!
Lilla Ia

Vilka äventyr!!

Inlägg av Lilla Ia »

Oj, Ian, vad du varit med om!!!

Skönt att kunna bajsa ordentligt igen, det är nog det guttigaste som finns!!!
Liv 080325
Lingontuva

Inlägg av Lingontuva »

Hej tjejer och killar! Jimmy här! Jag har hunnit bli 6 månader nu och en stor kille. Vi var till doktorn igår, storebror var med och höll mig i handen heeela tiden så jag var inte alls rädd! Jag vägde 8600 g och är 71.5 cm lång. Lättare men längre än brorsan när han var bebis! Hon kittlades jättemycket den där doktorn så jag tokskrattade när hon undersökte mig :D

Mamma tjatar om ålning, men det är ju så boooring! Jag ställer mig på alla fyra i stället och står där och gungar fram och tillbaka. Fattar bara inte hur jag ska ta mig framåt?? Om jag lyfter på knät eller handen så faller jag ju bara ihop platt på magen?? Nån som kan förklara? Tjattrar gör jag oxå, dadada och gagaga dagarna långa!

Vi har varit på resa jättelänge, det var jobbigt för jag och brorsan blev sjuka och vi fick inte alls sova som vanligt. Men nu när vi är hemma och friska så sover vi gott igen. Fast jag tycker visst att man kan vakna 5.15 varje dag! Men mamma tycker inte att vi ska vakna då så hon ramsar och ibland kommer hon in och vänder på mig för jag har kommit på hur man gör nu, bara så svårt att komma tillbaka på mage :cry: Så till slut ger jag upp och sover lite till :sleep: , tills det ljuder något oljud utanför dörren, då kan ju ingen människa sova längre (väckarklockan, mammas anm.)

Äter gör jag oxå, massor! När vi var bortresta så ville jag visa mamma och pappa att jag inte alls tyckte det var skoj, så jag åt jättejättelite, bara så jag skulle klara mig, men när vi kom hem så har jag tagit igen det :D Idag åt jag så mycket så mamma och pappa bara skrattade åt mig! Jag blev aldrig mätt ju! En portion gröt, drygt en halv burk katrinplommon och en drygt en halv burk med mangomix! mumsmums :lol:

Hoppas ni andra mår bra oxå! Kram :heart:
miniz

Inlägg av miniz »

Tjäna allihopa!
Max heter jag och livet leker. Jag älskar att krypa runt och kolla pa allt med hjul eller ledningar! Att sta är ocksa kul ocksa släpper jag mig och BOM faller jag ner pa rumpan och tycker det är spännande. Trappor är toppens, synd bara att vi inte har egna i lägenheten. Vi bor i fjärde vaningen, men det har inte mamma tid med... Jag älskar mina systrar och leker massor med dom. Ocksa älskar jag sa klart mamma och pappa ocksa, man blir sa glad och varm i kroppen när pappa kommer hem fran jobb.

Rent fysiskt mar jag som en prins. Äter välling tva ganger om dagen, likadant med grönt och kött, ocksa frukt sa klart! Bajsar pa potta gör jag, för när det var sa varmt i sommar och man fick vara naken hela tiden upptäckte jag att det var skönt att släppa pa trycket efter maten, sa det har jag fortsatt med och tur är det att mamsen ocksa fattade galoppen! Nu har jag en liten sväng med diaré för att det var sa himla god melon här sa det blir lite svart med bara potta nu...

Hoppas ni har det bra allihop! Vi hörs.
Max m/ mamsen
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"