Hon sov jättebra innan det började, vakande 2-3 gånger vid vargtimme, likadant sedan jag började buffa och ramsa. Kände dock att jag hamnade i buffningsträsk snabbt då hon vaknade oftare igen och bara ville somna till buffande och skärper till mig nu med ramsande och korta buffningar, sen UT!
Efter glad nattning och flaska buffar jag henne i magläge tills hon slappnar av i kroppen, säger ramsa, ramsar ut. Väntar lite, går in igen och börjar om om hon inte lugnar ner sig och börjar bli ledsen. eller om hon i sin ilska lagt sig på tvären och dunkar skallen i spjälskyddet...
Hon brukar lugna sig lite för varje gång, när hon mest gnyr lite går jag inte in, utan ramsar istället utanför dörren. Börjar det stegras igen blir det en eller två påminnelsebuffningar och ramsa ut. Sen brukar hon ha somnat inom 10 minuter.
Men på natten...och här kommer frågorna...
När hon inte lugnar ner sig, ska jag köra som nu då jag buffar ett par-tre gånger, ramsar ut, väntar, upprepar igen om hon inte lugnar ner sig? rädd för att hamna i buffningsträsket igen, dvs. att buffningen ersätter att stoppa i napp.
Schemat jag lagt upp för min pigga, vilda tjej som alltid sovit mindre än alla andra sedan BB tom och är väääldigt matglad är:
6.30 Glad morgon
7.00 Gröt full portion + 100 ersättning
8.00-8.45 Sova 45
11.00 Lunch, matpuré hel liten burk, fruktpuré 1/3 stor och ersättning 100
12.00-13.30 Sova 1,5
14.00 Mellis Fruktpuré halv burk + 75 ersättning
16.00-16.30 sova 30
17.00 Gröt
18.00 Flaska+skratt till godnatt
18.30 Sova
Väldigt tacksam för tips och råd!!