Tack för tankarna!

Fastän man vet lite hur man ska göra så blir man alldeles ifrån sig när det inte fungerar. Står nästan handfallen och då är det tur att det finns folk att fråga.
Jag skulle inte heller vila korta dagssömnen för det är skönt att han sover så pass länge som han gör. Dessutom brukar han vara supertrött då klockan ringer efter 2 timmar. Vill bara sitta i famnen och morna sig.
Kvällarna är jag inte så på att tidigarelägga eftersom det blir svårt för mannen att träffa sonen då. De träffas 5 minuter på morgonen och kvällarna har varit deras grj. De brukar vara ute mellan 18-19 och då skulle sonen inte hinna i säng till 19.30. Men vi ska ta en allvarlig funderare här hemma
Hur är det annars med mellanmål? Hur länge behövs det? Nu äter han typ inget mellanmål alls. Äter han lite mer mellanmål 14.30 så då äter han knappt ngn middag.
Med andra ord, jag tycker att vårt schema med mattider är rätt ok. Lunchen och dagssömnen kan vi flytta på.

Men middagen och kvällsgröten flyttar vi inte så gärna på. Genom att vi har dem den tid vi har så hinner vi med utelek både förmiddag och på kvällskvisten. Äter vi middag först 17.30 kommer gröten snabbt inpå och då hinna det inte med ngn utevistelse på kvällen.
7.30 Väckning
8.00 Frukost, gröt 2,5 dl+mjölk (beroende på hungersgrad även 1 macka)
11.30 Lunch, 1 portion potatis/ris+ tillbehör (sallad, sås)+ mjölk
12.30-14.30 Dagssömn
14.45 Litet mellanmål, en frukt/fil+ mjölk
16.30 Middag, 1 portion potatis/ris+ tillbehör (sallad, sås)+ mjölk
19.00 Kvällsgröt, gröt 2,5 dl+ mjölk
19.30 Natt
Är det ett schema som du tycker skulle kunna fungera?

Satte in maten också så får du säga ifall du tycker att han äter helt ok mängd?