Stå på dig!!!!
Här är en till som är helilsk!!
Har just haft besök av mamma några dagar som skulle "hjälpa till".
Håller med om att man får VÄLDIGT lite förståelse när man håller på med den här metoden. Vet inte hur många gånger jag försökt förklara för min mamma och ändå kommer samma sak alltid tillbaks "vad är det för skillnad på detta och skrikmetoden"?
Har just fått mina tvillingar att lyckas somna utan skrik för det mesta. De börjar känna sig trygga i sina sängar-ser hon inte det? Så fort någon råkar gnöla det minsta så ska hon in och "trösta" och tycka synd om, och jag blir fullständing GALEN!!!
Något annat man får höra är "jamen hon är väl inte trött! Barn har ju så olika sömnbehov". En 6-mån bebis som sov 9 timmar (innan vi började med kuren) är övertrött-men har inte lärt sig somna och komma till ro.
Eller allt tjat om att "nu behöver hon nog sova igen för att hon var så orolig i natt. Ska du inte lägga henne? Barn har ju olika dagar som vi vuxna"
Hon fattar inte hur viktigt det är med rutiner och exakta tider och blir nästan sur när jag försöker hålla sov och mattider. Våra bebisar är helt annorlunda nu än innan kuren

, märker hon inte ens det?
...och så kommer slutklämmen som man alltid blir lika glad att höra "jamen du sov minsann inte särskilt mycket själv i den åldern"....
Jag får också kura helt ensam. Mycket för att vi har en väldigt livlig och trotsig 2-åring som min man tar hand om- med bravur!! Han stöttar mig däremot fullt ut i detta . Hade han inte gjort det hade jag nog exploderat.
Desto längre tiden går och desto bättre sovandet fungerar så kommer du kunna stoltsera

med hur bra metoden fungerar. Folk kommer kunna se själva hur lätt det är att lägga!
Vi kurade 2-åringen för några år sedan. Han åt varannan timme dygnet runt och enda sättat att få honom att sova var att stå och dingla honom i bilstolen.
Efter kuren la vi bara honom bara och sa godnatt och han somnade direkt antingen vi hade gäster eller var borta. MÅNGA var det som blev väldigt imponerade över hur lätt han somnade.
Tror heller inte du behöver vara orolig när andra ska natta Aron för han kommer lära sig vad som gäller när just du nattar och hitta tillbaks till sin rytm på en gång igen om någon annan klantar till det.
Lycka till!!