Hej igen Annika

Jag solfjädrar Frida en stund fortfarande när jag lägger henne, kanske 8-10 sekunder, bara för att hon tycker det är så skönt! Många lägger ner barnet och går, men många har kvar beskedet buff och / eller solfjäder jämt! Så jag tycker de kan fortsätta med det om de vill; en buffomgång på fyra och en solfjäder på 8-10 sekunder

Oj, det här är ju väldigt olika! En del är nöjda från dag ett, en del frågar längre. Det viktiga är att föräldrarna agerar
som om lilla fröken är väldigt nöjd och glad och inte lämnar utrymme för några som helst tveksamheter.
Jag kan ta, som ett litet exempel, en av barnen som jag varit med och kurat i Gastsjön. Flickan i fråga skrek varje kväll, och efter kurens två uppföljningsveckor skrev mamman här och var lite småledsen över att läggningarna inte var sådär lugna och ljudlösa som hon hoppats på.
Hon fick då rådet att fortsätta precis som vanligt, jobba med skrattet till gonattet och tänka framåt.
Efter ytterligare två veckor skrev hon en glädjestrålande rapport och berättade att tösen äntligen var
nöjd och glad ända in i sömnen! Så för dem tog det alltså en dryg månad, så det gäller att skynda långsamt!
Oftast är det de här lite äldre barnen som tar längre tid på sig, för de har haft längre tid på sig att befästa dåliga vanor innan
Kram Mia