Schema kommentar önskas

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Linan

Inlägg av Linan »

Hej! :D

Vill bara skriva lite för mitt eget minnes skull om hur det har varit sedan sist, bra att ha i framtiden kanske...

Runt 7 mån där när jag skrev sist togs den sista 20 min luren bort, samt att vi ändrade morgontiden till 6.30 istället för 7.00. Lillprins sov då 2 h lunchlur istället, samt 45 min på morgonen vid 8.45. Vid nio månader kapade vi morgonluren till 20 min (kl 9-9.20) och lunchluren till 1,5 h igen (12.30-14). Natt 18.30-6.30. Superbra funkade detta. Att tidigarelägga morgonen har också varit bra och numer får vi ofta väcka. Lillpins (som inte är så liten längre :wink: ) blev elva månader förra veckan och i helgen tog vi bort den första luren också. Dock brukar vi slänga in en femminutare i vagnen under morgonpromenaden - den behövs. Schemat nu, 11 mån, ser ut så här:

6.30 God morgon - 200 ml välling
7- 7.45 Ensamlek
7.45 Frukost i köket (lite yoghurt och musli)
ca 9 Promenad och sova fem minuter någon gång under tiden
11 Lunch
11.30-13.30 Sova
14 Mellis
17 Middag
18.15 1 dl välling
18.30 God natt

Och så här tänker jag att det kan ligga fast nu - förrutom att femminutaren på morgonen inte lär behövas om ett tag.

Annars är livet lätt och härligt att leva tillsammans med Lillprins. Just nu är det pappan som är hemma på dagarna, jag jobbar, och det är härligt att se de två tillsammans, de har det bra. Är så tacksam för att jag hittade hit, detta forum är en guldgruva å även om jag inte skriver så mycket är jag inne och läser så gott som varje dag. Tack för all hjälp, ni är guld värda :heart:
/ Lina
Tre fina -07, -09, -12
TorsMamma
Forumets ordförande

Inlägg av TorsMamma »

Tack själv du är också underbar! :heart:
Tor 2006
:heart: BB barn från början. Sov sin första 12h natt 5 dagar före 4 mån, Diplomerad SS vid 6 mån
:heart:

:heart: FTLOC child from the beginning. Slept his first 12 hour night 5 days before 4 months. :heart:
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"