Inte viktväktarna ;-)

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
miar70
Kontakt:

Inte viktväktarna ;-)

Inlägg av miar70 »

Jaha, då är det dags att ta itu med vikteländet, då :roll: :!:

Jag var på rygginstituet i juni, och kom igång så bra med träning och kost, men sen kom semester, resor, grillning och lite allt möjligt in och liksom gjorde att jag kom av mig lite :lol: så nu behöver jag ta nya tag!

Där på ryggis använde vi oss av något som heter VDM (Väg Dig Mindre) och helt enkelt handlar om att man ska äta efter tallriksmodellen och slänga vågen :!: Det passar mig superbra! Så nu är vågen slängd och jag går efter storlek och måttband. Eller rättare sagt, jag SKA göra det, för jag börjar Mitt Nya Liv den här veckan!

:?: Så - är det nån fler som behöver komma iform och vill vara med?

:arrow: Första tre veckorna är det godis / kak o bull / alkohol-förbud, och mat enligt tallriksmodellen två gånger per dag + frukost och två mellisar. Inga konstigheter, alltså!
:arrow: Och så trettio minuters motion per dag, promenader duger hur bra som helst!
:arrow: VILL man väga sig så får man det såklart :wink: men det handlar mer om att må bra och leva sunt.

Om ingen hakar på så använder jag den här tråden till att rapportera lite då och då, och för att peppa mig själv :D :!:

:heart:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Heja Mia! Jag kommer att vara Förste Peppare. Men det där med inga bullar i tre veckor blir för svårt för mig så jag kommer nog mest bvara stödmedlem i tråden. Ok? :D

Kram Jannika
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Såklart du får vara stödmedlem, Jannika - f ö finns det ju inga centrimetrar eller hekton på din kropp som är minsta felplacerade ju :wink: :!:
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Jannika

Inlägg av Jannika »

Men hur gullig är du då? :heart: Tack raring! :D
blomman

Inlägg av blomman »

Jag kan ropa hejarramsor! :lol:

Jag tänkte mest fokusera på att träna upp min otränade kropp, men jag ska gärna följa din tråd och kanske haka på lite tips också!

Är det gamla eller nya tallriksmodellen?
Nu har ju äntligen den gamla slopats och det är mer GI-tallrik som gäller!
K-ina

Inlägg av K-ina »

JAG!!!! Jag vill och jag måste!!!! Vad bra!!!! :heart:

Jag kom igång hur bra som helst i våras och har också tappat farten under sommaren. Vågen visar 2 kg+ och det är ingen katastrof alls men jag längtar efter att komma igång med motionen!

Men några förbud i fika och snaskväg tänker jag inte ge mig. Men måttlighet! Och gärna MASSOR med motion!

Jag börjar gå i kväll!!!
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
Lua

Inlägg av Lua »

Söta, kära Mia :!: :heart:

Jag vill vara med dig!

Inget kakförbud här heller men nästan total avhållsamhet utlovas!

Kram Lua, på jobbet :wink:
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

blomman skrev:Är det gamla eller nya tallriksmodellen?
Nu har ju äntligen den gamla slopats och det är mer GI-tallrik som gäller!
Jag vet inte om det är den nya eller gamla modellen 8) men principen är halva tallriken med grönt (varm och / eller kallt) en fjärdedel kött / fisk / fågel och en fjärdedel pasta /potatis / ris. Sen kan man, om man vill, omfördela och ta mer av köttdelen och mindre av pastadelen! Men aldrig mer av pastadelen än en fjärdedel :wink: :!:

Och K-ina och Lua - härligt att ha er med :D ! Och ni kör såklart vilken variant ni vill, jag tycker det är skönt att ha en tråd att rapportera i bara - precis som i motionstråden!

Kan säga att jag sattes på bullprovet direkt :roll: , min kära mamma hade såklart bakat sina samskiga kanelbullar idag när vi var till henne, och det doftade ljuuuvligt ända ut på parkeringen =P~ men jag fixade det :D :!:
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Jag är med dig Mia! Jag har inte mycket över, men jag är van att vara petit, och det är jag inte just nu. Det låter som ett helt förträffligt sätt att styra upp vanorna på, tycker jag, som hamnade i fikaträsket under amningen... Som ju avslutades för sisådär ett år sedan... :? :lol:
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Åh, fikaträsket. :( Vad är det med sommaren som gör att man måste ha bullar och kakor till både för-, eftermiddags- och lunchkaffet (förutom godiset på kvällen)? Jag är så nöjd att vara tillbaka på jobbet där jag ganska problemfritt kan avstå godis och annat sött när jag dricker kaffe.

Så jag är med på kak- och bullförbud i tre veckor. Och alkohol. Men godis... :shock: Är choklad godis? :roll:

/Ewa
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
K-ina

Inlägg av K-ina »

Nemita skrev: Är choklad godis? :roll:
:lol: :lol: :lol: :lol: DEN var bra! :lol: :lol: :lol:

Jag försöker bli av med sockersuget. Jag vet att det inte tar så många dagar bara jag skärper mig, men det går INTE när det står en halväten prinsesstårta i kylskåpet och chokladbollar i skafferiet!!! Men Snart!

Avvänjningskur: Under några dagar får jag äta mer frukt än vanligt och så brukar jag festa på vaniljyoghurt... så mycket jag vill är min regel.
Mamma till två pojkar.
Axel född Mars -00 och Gustav född Juli -03
mari.g

Inlägg av mari.g »

Jag undrar just om fenomenet har något med semester att göra!? Iallafall när den är förlagd till ens svärmor... Hmm... :roll:

Jag har gått upp nåt gräsligt i sommar och vill GÄRNA vara med! Helt klart godisförbud!

Ser fram emot lite pepping under hösten!

//Mari
Mamma till ljuvliga Leo 0707 och Tilde 1108
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Oj, vi blir visst några ändå - det var ju himla kul :D :!:

TorpSara - inte för att jag kan förstå vad du menar med att du inte är petit, men det känner du bäst själv :wink: :!: Kul att du är med :!:

Nemita, K-ina och mari.g - härligt att ni hakar på! Och choklad 8) är för mig godis, annars blir det nog inget mindre midjemått här, inte :roll: . Så här är det stenhårt i tre veckor, och förhoppningsvis är jag så på efter det att jag inte vill ha nåt gotta sen. Kanske :lol: :!:

Jag ska mäta mig imorrn bitti: magen, låren och överarmarna och så ska jag kollmäta mig varje torsdag. Fast jag är inte så modig att jag lägger ut måtten här, men jag redovisar gärna minskningen :lol: :!:

Nu så!

Heja på oss!

Krisse

Inlägg av Krisse »

oh jag är gärna med på ett hörn :D
Jag för just nu en kamp mot mina gamla jeans och den kampen skall jag vinna för jag har inte råd att köpa nya :lol:
Så vågen är inte så viktig bara midjemåttet.

Dock måste jag få äta choklad en gång i veckan. För mig funkar det bättre om jag vet att inte allting är förbjudet hela tiden för då blir jag som ett trotsbarn och gör precis tvärtom och vräker i mig istället :oops: så bara jag vet att på lördag får jag äta då kan jag hålla mig resten av veckan :D (förhoppningsvis).

Heja heja :D
Emmy 080212
Rasmus 091223
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Låter som en lysande strategi, Krisse :thumbsup:

Snart är du i jeansen!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"