Tinis kackeltråd

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Sussi

Inlägg av Sussi »

Tinis skrev: Näää, jag satsar på fleece och mys.
Välkommen tillbaka :D

Jag tror du satsar på "rätt häst", Tinis. Enligt SMHI:s hemsida blir det runt 10-11 grader till helgen, och en och annan regnskur... :roll:
Mamma till sju underbara barn och ett barnbarn :heart:
Krümel

Inlägg av Krümel »

Ha det helt underbart i Gastsjön alla ni som ska dit! Jag hoppas ni inte får det alltför lätt :wink: .
En kompis som var med och kurade de två första gångerna sa att min systerdotter som kurades 2006 helt klart var det svåraste fallet hon varit med om... Jag tror tom att Anna sa att hon ställde mycket frågor. Men det funkade såklart! Hon fyller tre i november nu och är fortfarande ingen tjej som direkt gillar att sova. Hon har faktiskt mer eller mindre aldrig krupit ner i sängen frivilligt och nu trotsar hon med sömnen också. Inte för att hon har nåt för det, men jag tycker ändå att det verkar som om vissa barn helt enkelt inte har någon lust eller tid att sova.

Kiki: Inte behöver du diskutera vår bokdiskussion heller. Egoinlägg är intressanta tycker jag! Efter Tinis inlägg fick jag förstås lov att kolla Gastsjötråden och jag beundrar verkligen dig för hur långt du har kommit med att jobba med dig själv och att du orkar trots ständig smärta.

Nu ska jag fortsätta nätshoppa här. Om inte mannen kommer hem snart och hindrar mig köper jag snart en syndigt dyr säng till Lovisa och rättfärdigar mig med att det är kvalitet och att man faktiskt kan sälja den när vi inte behöver den längre...
Mamma till lilla prinsessan, 17 Februari 2005 och lilla prinsen, 27 Juli 2007. Har följt standardmodellen från start med båda.
Stilla

Inlägg av Stilla »

:D Instämmer med Krümel, ha det underbart i Gastsjön!
"Skönt" förresten att höra att även välkurade barn kan vara ovilliga sovare :roll: Stora S här är verkligen en kvällspigg individ, det lär dröja ett tag till innan vi fått henne på rätt spår nu när höst-allvaret börjar igen med tidiga morgnar...
Och självklart, kiki, var ju jag också, ny och nyfiken som jag är, tvungen att kolla in Gastsjötråden... Heja dig, säger jag bara!
Stilla
kiki

Inlägg av kiki »

:lol: :lol: Outad alltså :lol:

Tack för fina ord :heart: :heart:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
kiki

Inlägg av kiki »

Sussi skrev:
Tinis skrev: Näää, jag satsar på fleece och mys.
Välkommen tillbaka :D

Jag tror du satsar på "rätt häst", Tinis. Enligt SMHI:s hemsida blir det runt 10-11 grader till helgen, och en och annan regnskur... :roll:

:lol: SMHI vs Kristina, båda kan ha rätt :lol: time will tell :lol:
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Ottilia

Inlägg av Ottilia »

Åh... Kan inte låta bli att bli lite avis på er alla "Gastsjöare". Tänk på allt roligt ni får vara med om och ja, tänk vad med jobb, men vilken insats ni gör!

Vill bara hoppa in och önska trevlig resa till er alla som ska dit! Vi andra håller kackeltråden varm :wink:

Kram från Ottilia
Mamma till flicka född 040903.
Gotlandsmamma

Inlägg av Gotlandsmamma »

Du ligger väl inte å kräks Kalasis? Hugaliga...

Tack för omtanken, om hur jag har haft det på jobbet. Tack, bara bra, vi var på bussutflykt idag, till södra kobben och tittade på Vamlingbo prästgård bla, Lars Jonsson museum mm. Blev lite trist att sitta i en buss med regn utanför men ja ja...det gick det med. Först nästa vecka kommer kidsen. Det blir grejer det. En skola utan elever är tokfel. Så när vi lärare går o går i korridorerna och förbereder oss inför stora dagen känns det lite befängt! He he. Men det var sååå ljuvligt att komma hem sen vid fyra på em och se mina prinsar, så söta och goa. Och C satt i soffan sen på kvällen o höll om mig när vi läste Nicke nyfiken och sa att jag var fin o att han älskade mig. Sötaste. Och jag sa att jag är så glad för att jag har honom, att han är så go. Josef hade saknat mig mkt idag sa pappan när han for till jobbet, vi gick om varann. Så blir det ons, tors o fre också, himla trist.

Har yogat lite hemma med dvd men det var apatråkigt. Vill till lokal och ordnat med instruktör å så ju. Jag får hålla ut till 2 sep. Japp!
Har nån testa Blossoms dvd med poweryoga? Jag köde Annette Lefterows dvd, från Stadium...njae...och allt på engelska...inte min starka sida, men jag har lärt mig några nya ord...

Ska jag orka duscha...skulle hellre borsta gaddarna men det är ju svårt utan tandborste... :wink:

Tänk att ni ska till Gastis snart, vad snabbt tiden gick.

Nä, kanske ska gå o lägga mig, det är ju en dag i morrn åsså. Jobba. När jag sa till C i förrgår att mamma ska till jobbet, så sa han, då tar pappa hand om oss...så klart!

KRAMIS!
Gotlandsmamma

Du ligger väl inte å kräks Kalasis? Hugaliga...

Tack för omtanken, om hur jag har haft det på jobbet. Tack, bara bra, vi var på bussutflykt idag, till södra kobben och tittade på Vamlingbo prästgård bla, Lars Jonsson museum mm. Blev lite trist att sitta i en buss med regn utanför men ja ja...det gick det med. Först nästa vecka kommer kidsen. Det blir grejer det. En skola utan elever är tokfel. Så när vi lärare går o går i korridorerna och förbereder oss inför stora dagen känns det lite befängt! He he. Men det var sååå ljuvligt att komma hem sen vid fyra på em och se mina prinsar, så söta och goa. Och C satt i soffan sen på kvällen o höll om mig när vi läste Nicke nyfiken och sa att jag var fin o att han älskade mig. Sötaste. Och jag sa att jag är så glad för att jag har honom, att han är så go. Josef hade saknat mig mkt idag sa pappan när han for till jobbet, vi gick om varann. Så blir det ons, tors o fre också, himla trist.

Har yogat lite hemma med dvd men det var apatråkigt. Vill till lokal och ordnat med instruktör å så ju. Jag får hålla ut till 2 sep. Japp!
Har nån testa Blossoms dvd med poweryoga? Jag köde Annette Lefterows dvd, från Stadium...njae...och allt på engelska...inte min starka sida, men jag har lärt mig några nya ord...

Ska jag orka duscha...skulle hellre borsta gaddarna men det är ju svårt utan tandborste... :wink:

Tänk att ni ska till Gastis snart, vad snabbt tiden gick.

Nä, kanske ska gå o lägga mig, det är ju en dag i morrn åsså. Jobba. När jag sa till C i förrgår att mamma ska till jobbet, så sa han, då tar pappa hand om oss...så klart!

KRAMIS!
Gäst

Inlägg av Gäst »

kiki skrev::lol: :lol: Outad alltså :lol:

Tack för fina ord :heart: :heart:
Japp! :lol: :heart:

Gottis, vilka goooosingar! Själv har jag en förtrotsare. Mycket spännande helg vi har haft... :roll: :lol:

Ottilia, håll ställningen! Senaste nytt om sprundet finner du i sytråden snart :wink:
Gotlandsmamma

Tinis - hur har det visat sig, med förtrotsen för Signe?
Josef har bitits några gånger, är det lite förtrots det? Är det visa det rätta som gäller då? Typ, vi pussas i stället? Annat förtrots? Berätta mer!

Inte har jag duschat, jag sitter kvar här...
Gäst

Inlägg av Gäst »

jo ser du, plötsligt får den lilla sötisen för sig att hon ska bryta samman något alldeles. Det kan vara när hon blir upplyft på sin stol för maten, när hon ska bytas på, när hon inte får ta just den sak som storebror håller på med. Det är också Neeeeej med stora ord nu och diverse trumpna miner (som är så söta så jag håller på att skratta ihjäl mig). Och så en liten sovfnurra på det som försvann lika fort som den kom eftersom jag var förberedd och redo i förväg. Inte en millimeter kom hon! :wink: :lol:

Men det är intressant det här. Mina två har nämligen hittills aldrig bråkat eller varit det minsta arga på varandra. Hon har ju varit lilla bebisen och inte ställt till med något ännu och det skiljer 3,5 år. Men nu vaknar hennes vilja och hon ställer till det och är besvärlig för storebror. Han blir sur och vill ha bort henne. Båda skriker i falsett... :roll:

Signe bet oss ett tag, men det har hon slutat med faktiskt. Då tror jag det handlade mer om att utforska och testa tänderna. Hon var liksom inte arg eller så när hon gjorde det. Bits Josef av frustration eller mer av utforskande? Absolut att det handlar om att visa HUR man gör och VAD man får bita i. Men är det vanmaktsutbrott och allmänt sammanbrott så kan det vara sängdumpning som gäller, eller i alla fall en paus där man bryter av och han får samla sig.

Har inte tänkt på att Josef och Signe är så nära i ålder ju!!! :oops: :D

Nu börjar jag få resenerver här. Måste tvätta mysbrallor!

Kram Tinis
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Underbaringar :heart:

Håller ni på att packa för fullt nu då? :cry: buhuu vad jag önskar att jag kunde vara med i helgen! LOVA att ni kacklar för mig med :D

Jag mår skit och piss så det hade inte gått iaf, så lova lova lova att ni tänker på oss som blir kvar hemma!

Nu vet jag inte alls vad jag skall kackla om, ville mest önska er en jätte trevlig helg och resa :heart:!!
:arrow: Vi andra håller ställningarna här i tråden :wink:
Gotlandsmamma

Kalasis, jag lider med dig o ditt illamående...hm...det ÄR en tös du har i maggen!
Å så lider jag med mig själv och min gnällighet, ingen medicin verkar hjälpa mot gnällighet. Jo, kärlek och varma kramar...men jag vet inte när jag kramades med min man sist, vi går ju om varann hela tiden nu o det är inte skoj att ha det så. Jag känner mig irriterad på att han var så nonchalant när han gjorde sitt schema o inte hade med i beräkningarna att jag faktiskt börjar jobba, och hur kul är det att stressa hem de första dagarna för att maken ska iväg. Idag lyckades jag slita mig lite tidigare o när jag kommer hem pustade han ut o sa vad bra, de har ringt från jobbet, vi har tre anhållna...suck. Ja ja, så for han i väg på motorcykeln o kvar stod jag, egentligen åsså frustrerad över jobbet som jag påbörjat o ledningen som är fruktansvärd...det är så flummigt så det finns inte. Jag blir matt. Det känns inget skoj alls att vara tillbaka, och jag längtar mig hem hela tiden...

Men, nu ska ni iväg till Norrland o bli diplomerde shn-kurare o jag hoppas hoppas att ni kommer få underbara dagar (vilket jag inte betvivlar)!
Trevlig resa och allt gott! Varm kram!

/Gottis
Idag lyste en vacker sol över ön, det var härligt!

Josef har bitits när det blir mkt känslor på en o samma gång, typ som om han inte vart vet han ska ta vägen...
Idag i badet tog han leksaker o slog i huvudet på storebror som blev panikslagen o skreeeeeeeeeeeeeeeeek. Undrar om han ger igen? Hm...Jag klappade J fiiiint på kinden och berättade att man får pussas o kramas, då gav J brorsan en blöt puss, och några sekunder senare var han i gång igen...
Jag tror att jag iaf behöver megasömn nu, så jag ska kojsa mig.
Go natt å sov så gott! Hoppas att ni inte har resfeber
Kalaskakan

Inlägg av Kalaskakan »

Gottis vet du vad?
Våra män är kusiner på ngt släktled, så där har maken också gjort. Åhå han har börjat jobba, åhå så många timmar, åhå han skall jpbba extra, åhåååå..
Jag säger förvisso detta med kärlek men kära nån, jobbar inte vi alla? Det blir lite som när de (männen) är sjuka. INGEN är så sjuk som dem :lol:

Så du, jag mumsar jordgubbar, jag lassar över en hel skål till dig! Du får till och med välja, med grädde eller vaniljvisp :wink:
På så vis kan vi sitta och risa samt rosa våra män och skratta åt vårt "elände".

:heart:!
Gotlandsmamma

Tackar o bugar för erbjudandet, jag mumsar gärna jordgubbar o jag vill gärna ha massor av glass till. TACK! Jag är så glad över att du är tillbaka.
Men min är arab, tror du att din käresta kan vara släkt med honom då?!!!

På fullaste allvar ska jag stänga av datorn och lägga mig i min Hästens säng.

Kommer sakna er ni som far till Gastis! Hälsa Anna W från kobben! Ge henne en lååån varm kram från mig!
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"