Urk, här kommer jag med dåligt samvete. Inte för hur jag sköter träningen (för den sköter jag utmärkt), men för att jag bara försvann... På semester och sen försvann datorn på service. Sen försvann jag igen och sen åkte datorn en sväng till på service... Därav sporadisk närvaro här. Jag har dock tittat in här efter bästa förmåga för inspiration - för jösses vad ni håller igång och det är så peppande att läsa om er, allt från /LOs barnvagnspromenader till er lite brutalare!
Anna: RESPEKT, säger jag bara!
Och jag då, vad har jag ägnat sommaren åt?
Grundlägga lite goda vanor!
Jag har så jäkla bra flyt med min träning! Springer 2-3 ggr/vecka (inte långt, inte fort, men härligt är det). Kör lite tuffa övningar utomhus efteråt. De dagar jag inte springer tar jag mig en timmes promenad.
Det som får mig ut är LJUDBÖCKER! Världens knep, jag har lyssnat mig igenom snart alla Jo Nesbös böcker i sommar. Det i sig är en anledning att bege sig ut! Jag behöver visst inte musik för att springa, det går bra med nervpirrande norska deckare också, bevisligen
På matfronten har jag skärpt till mig lite (LCHF är inte min melodi, jag blir jättesnurrig i huvudet och mår inte riktigt bra av att skära så radikalt i kolhydratintaget. Ser att ni är fler här som upplevt det samma.)
Däremot har jag köpt två väldigt inspirerande danska böcker, Kernesund familie och Kernesund mad (av Ninka -Bernadette Mauritson och Thorbjörg Hafsteinsdottir).
JÄTTEBRA! Rekommenderas varmt! Mycket har man hört förr, men de har inspirerat mig att genomföra Projekt Frisk Familj.
Vi är nu väldigt snåla med socker, mjölkprodukter och gluten.
Blev lite matt efter att Hugo hade två öroninflammationer i juli och Herman och min sambo var förkylda i två omgångar var. Nu ska vi hålla oss friska och vissa läkare menar att mjölk är slembildande och alltså bra att avstå ifrån om man har öronbarn. Hugo tycker att det är smaskens med allt han får, han tackar ja till såväl sojasmoothies med linfröolja, surkål, alla slags fiskar och rågbröd osv. Enda utmaningen är vällingen. Ska ropa efter tips på annat forum, men OM det är någon av er som hör tips på alternativ till välling med komjölksprotein i, så hojta till! Tänker mig åt havremjölkshållet, kanske??
Kram och god träningslust!